Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det på universitetsnivå? För jag har märkt att många studenter inte verkar förstå att vi lärare är tillgängliga utanför föreläsningarna. Vi har tider då vi liksom bara sitter på kontoret för att studenter ska kunna komma in och fråga/diskutera (vi gör annat då också men vi är på plats av den anledningen). Så jag brukade påminna alla studenter om det, men alla gör inte det, särskilt inte på högre nivå då det förutsätts att studenterna själva ska ta initiativ.
Nej, gymnasienivå :) Vår lärare har en genomgång på 30-40 min, sen har vi ca 2h där vi arbetar själva men läraren är kvar i klassrummet och är tillgänglig för frågor. Jag tycker att om en absolut måste räcka upp handen och säga något så kan en säga att det är en individuell fråga... eller helt enkelt vänta tills läraren är klar och påkalla lärarens uppmärksamhet då.
 
Nej, gymnasienivå :) Vår lärare har en genomgång på 30-40 min, sen har vi ca 2h där vi arbetar själva men läraren är kvar i klassrummet och är tillgänglig för frågor. Jag tycker att om en absolut måste räcka upp handen och säga något så kan en säga att det är en individuell fråga... eller helt enkelt vänta tills läraren är klar och påkalla lärarens uppmärksamhet då.
Ja, då är det ju ännu konstigare, förstår verkligen att du stör dig!
 
Nej, gymnasienivå :) Vår lärare har en genomgång på 30-40 min, sen har vi ca 2h där vi arbetar själva men läraren är kvar i klassrummet och är tillgänglig för frågor. Jag tycker att om en absolut måste räcka upp handen och säga något så kan en säga att det är en individuell fråga... eller helt enkelt vänta tills läraren är klar och påkalla lärarens uppmärksamhet då.
Och igen luras man att tro att du är betydligt äldre än vad du är eftersom ditt språk är så utmärkt!
 
Och igen luras man att tro att du är betydligt äldre än vad du är eftersom ditt språk är så utmärkt!
:o :o :o

Men tack! :love:

Jag känner dock ofta att jag inte kan uttrycka mig och raderar hälften av inläggen innan jag hunnit trycka på svara. Har svårt att få orden och grammatiken att kännas rätt och blir osäker på om jag får fram det jag vill säga på ett sätt som är begripligt för andra (och inte bara mig själv).

Så tack! Det gör mig inget att du luras att tro att jag är äldre än vad jag är ;) :p
 
Stör mig på att jag har klåda som en skabbräv. Och ska på femrätters middag ikv. Vill helst inte missa det men kan liksom inte sitta och klia mig hela kvällen 😅

E7323C2A-8292-4B5B-AEA3-47DBD38812C9.webp
 
Stör mig som vanligt på kläder, beställde minsta storleken som fanns i kostymbyxor på Zara och hade jag inte haft höfter hade byxorna ramlat av. Blir så trött på moderna kläder och storlekar.
 
Vi var rätt många som blev förvånade när vi insåg @godisklubbas ålder :D :heart och då inte bara pga språket :)
Förvånade på ett bra sätt hoppas jag! :nailbiting: :D :rofl:

För att återgå till trådens ämne så stör jag mig på att jag inte kan tagga någon och lägga till ett S direkt efter utan att själva taggningen försvinner. Hur gööör du @athena_arabians? Please, help! :laugh: :)
 
Nej, gymnasienivå :) Vår lärare har en genomgång på 30-40 min, sen har vi ca 2h där vi arbetar själva men läraren är kvar i klassrummet och är tillgänglig för frågor. Jag tycker att om en absolut måste räcka upp handen och säga något så kan en säga att det är en individuell fråga... eller helt enkelt vänta tills läraren är klar och påkalla lärarens uppmärksamhet då.

Då borde läraren gå och ta det privat med den eleven så att resten inte behöver lyssna.
 
Extern otit i 4 veckor nu :meh: Hög feber i 5 dygn och nervsmärtan från helvetet i ansiktet. Tugga kan man ju glömma! Och så ser jag ut som en hamster med kindpåsarna fulla :rofl: Hörsel 0% på båda öronen och hörselgången är så svullen att örondroppar inte kan ta sig ner. Hur länge ska det hålla på? Sovit 2 timmar per natt i 2 veckor nu, håller på att tappa det totalt :crazy:
 
Jag har bränt mig på benen idag. Jag smörjde armarna men inte benen, av någon anledning. Nu behöver jag duscha, men känner mig lite ostadig, så det känns lite läskigt att gå in i duschen. Tänk om jag plötsligt inte kan stå på benen där?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 691
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 334
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp