Det finns massor av serier på Discovery+ som handlar om mord! Kan lista upp några som jag tittat på:
- Cold Blooded Alaska. Var ett tag sen jag såg den men jag minns att jag gillade denna serien pga att alla mord var uppklarade. Jag blir ofta nyfiken och vill liksom veta slutet. Det finns bara en säsong men den släpptes hösten 2021 så det är inte helt omöjligt att det kommer en till framåt hösten.
- Disappeared. Jag har nyligen sett klart säsong 8, alla avsnitt handlar inte om mord men majoriteten är mord. Om jag inte minns fel så är det typ tre avsnitt hittills där personen återfunnits vid liv.
- Evil twins. Det är ett tag sen jag såg denna också, men minns att jag önskade att det fanns fler säsonger (även om jag så klart inte önskar att fler personer begår brott, ja, du förstår
).
- Murder comes to town. Har bara sett två avsnitt hittills så jag vet inte riktigt vad jag tycker än. Men har i alla fall inte dissat den än.
- The murder tapes. Jag har bara sett en handfull avsnitt. Vet inte om jag kommer fortsätta titta mest pga att programmets upplägg inte kändes som att det passade mig (om det makes sense?
).
- The Cleveland kidnappings (inte mord!). En dokumentär som handlar om, ja, The Cleveland kidnappings. Det finns flera böcker om fallet också, tex
Finding Me av Michelle Knight (Svenska:
11 år i fångenskap) och
Hope av Jina DeGesus och Amanda Berry (både
Finding Me och
Hope är självbiografier).
- The perfect murder. Jag har sett två-tre avsnitt men kände inte att programmet passade mig. Men det betyder ju inte att du inte gillar det.
Sen har jag en lista med program/serier som jag planerar att titta men inte sett än. Så jag kan (obviously) inte säga något om hur de är… men i alla fall, här är en lista:
- People Magazine Investigates.
- Murder in the Heartland.
- The missing.
- Evil lives here.
- True conviction.
- Murder comes home.
- Murder by numbers.
- The missing.
Eh, innan ni tror att jag är HELT galen så vill jag bara säga: Ja, jag gillar tydligen true crime. Nej, jag har inget liv. Och nej, jag är inte galen (eller jo, kanske lite)