Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan som sagt ta om de inte vill förnya utan besök men blir som sagt väldigt förbannad när de då inte kommunicerar det. Speciellt när jag säger att jag behöver medicinen akut (det är något jag tar vid behov och har gjort det i mer än sju år...).

Edit: Det verkligt märkliga är att de förnyade en annan medicin som sas är "värre" och jag inte trodde jag skulle få utan ett besök... dock inte narkotikaklassad.
Jag tror mer det handlade om en kommunikationsmiss helt enkelt. Att det akuta receptförnyelsen hamnade hos den läkaren som var akutläkare för dagen och dina övriga recept hamnade hos din ansvarige läkare/den som finns i hens ställe, eftersom de inte var akuta. Så att det alltså skulle vara två olika som skulle förnya recepten varav den som skulle förnya det akuta gjorde en miss så att det inte blev förnyat.
 
Jag tror mer det handlade om en kommunikationsmiss helt enkelt. Att det akuta receptförnyelsen hamnade hos den läkaren som var akutläkare för dagen och dina övriga recept hamnade hos din ansvarige läkare/den som finns i hens ställe, eftersom de inte var akuta. Så att det alltså skulle vara två olika som skulle förnya recepten varav den som skulle förnya det akuta gjorde en miss så att det inte blev förnyat.

Jag tror inte vi har så många läkare... det är konstant ruljans så jag har ingen ansvarig läkare och har inte haft det på många år.

Min VC är rätt ökänd men jag pallar inte att åka in till Falun, annars hade jag listat mig där.
 
Det där verkar ju vara mer en regel än undantag :meh:
Det omvända, med patienter som har flera uttag på sina recept men som ÄNDÅ kommer superurakut när medicinen är slut och behöver förnya sitt recept på viktig medicin på stående fot, är också oerhört vanligt. Jag tolkar inte @athena_arabians på det viset alls bör tilläggas, men oj vad det är vanligt! Och det blir en massa merjobb när patienterna inte förnyar i tid utan väntar så länge så att det blir akut och måste tryckas in just exakt NU oavsett om det finns tid för det eller ej.

Det händer alla någon gång, men för just en del patienter är det här ganska återkommande.
 
Jag tror inte vi har så många läkare... det är konstant ruljans så jag har ingen ansvarig läkare och har inte haft det på många år.

Min VC är rätt ökänd men jag pallar inte att åka in till Falun, annars hade jag listat mig där.
Tråkigt när det är så. Försökte själv få kontakt med min VC och få hjälp med min hosta under nästan hela 2019 utan större resultat, så jag bytte VC och fick god hjälp där och hostan botades med astmamedicin (som jag ju sa från början), men det sliter att behöva åka dit vareviga gång det är något, det är ju inte så att man är frisk när man går till VC alltid.

Närmaste VC befinner sig 10 minuter från mitt hem, ska man verkligen åka till en annan stad med tåg och buss, och 30 minuters promenad för att kunna få rätt hjälp?!
 
Stör mig något enormt på att någon har haft sönder klätterställningen i lekparken här, så nu är det farligt för barnen att vara där. Anmälde det till kommunen som svarade med att något våldsamt måste ha hänt, de skulle dock laga det så fort som möjligt. Det var i fredags mitt på dagen, tydligen var det inte tillräckligt prioriterat ändå för att lagas före helgen. :cautious: :down:
 
Älskar true crime men orkar sällan scrolla igenom d+. Har ni några tips, nu när jag ändå har abonnemang?
Älskar allt som har med brutala mord och röviga seriemördare att göra typ. Somnar helst till seriemördarpodden :angel:
Det finns massor av serier på Discovery+ som handlar om mord! Kan lista upp några som jag tittat på:
- Cold Blooded Alaska. Var ett tag sen jag såg den men jag minns att jag gillade denna serien pga att alla mord var uppklarade. Jag blir ofta nyfiken och vill liksom veta slutet. Det finns bara en säsong men den släpptes hösten 2021 så det är inte helt omöjligt att det kommer en till framåt hösten.
- Disappeared. Jag har nyligen sett klart säsong 8, alla avsnitt handlar inte om mord men majoriteten är mord. Om jag inte minns fel så är det typ tre avsnitt hittills där personen återfunnits vid liv.
- Evil twins. Det är ett tag sen jag såg denna också, men minns att jag önskade att det fanns fler säsonger (även om jag så klart inte önskar att fler personer begår brott, ja, du förstår :)).
- Murder comes to town. Har bara sett två avsnitt hittills så jag vet inte riktigt vad jag tycker än. Men har i alla fall inte dissat den än.
- The murder tapes. Jag har bara sett en handfull avsnitt. Vet inte om jag kommer fortsätta titta mest pga att programmets upplägg inte kändes som att det passade mig (om det makes sense? 😅).
- The Cleveland kidnappings (inte mord!). En dokumentär som handlar om, ja, The Cleveland kidnappings. Det finns flera böcker om fallet också, tex Finding Me av Michelle Knight (Svenska: 11 år i fångenskap) och Hope av Jina DeGesus och Amanda Berry (både Finding Me och Hope är självbiografier).
- The perfect murder. Jag har sett två-tre avsnitt men kände inte att programmet passade mig. Men det betyder ju inte att du inte gillar det.

Sen har jag en lista med program/serier som jag planerar att titta men inte sett än. Så jag kan (obviously) inte säga något om hur de är… men i alla fall, här är en lista:
- People Magazine Investigates.
- Murder in the Heartland.
- The missing.
- Evil lives here.
- True conviction.
- Murder comes home.
- Murder by numbers.
- The missing.


Eh, innan ni tror att jag är HELT galen så vill jag bara säga: Ja, jag gillar tydligen true crime. Nej, jag har inget liv. Och nej, jag är inte galen (eller jo, kanske lite) 🤪
 
Det finns massor av serier på Discovery+ som handlar om mord! Kan lista upp några som jag tittat på:
- Cold Blooded Alaska. Var ett tag sen jag såg den men jag minns att jag gillade denna serien pga att alla mord var uppklarade. Jag blir ofta nyfiken och vill liksom veta slutet. Det finns bara en säsong men den släpptes hösten 2021 så det är inte helt omöjligt att det kommer en till framåt hösten.
- Disappeared. Jag har nyligen sett klart säsong 8, alla avsnitt handlar inte om mord men majoriteten är mord. Om jag inte minns fel så är det typ tre avsnitt hittills där personen återfunnits vid liv.
- Evil twins. Det är ett tag sen jag såg denna också, men minns att jag önskade att det fanns fler säsonger (även om jag så klart inte önskar att fler personer begår brott, ja, du förstår :)).
- Murder comes to town. Har bara sett två avsnitt hittills så jag vet inte riktigt vad jag tycker än. Men har i alla fall inte dissat den än.
- The murder tapes. Jag har bara sett en handfull avsnitt. Vet inte om jag kommer fortsätta titta mest pga att programmets upplägg inte kändes som att det passade mig (om det makes sense? 😅).
- The Cleveland kidnappings (inte mord!). En dokumentär som handlar om, ja, The Cleveland kidnappings. Det finns flera böcker om fallet också, tex Finding Me av Michelle Knight (Svenska: 11 år i fångenskap) och Hope av Jina DeGesus och Amanda Berry (både Finding Me och Hope är självbiografier).
- The perfect murder. Jag har sett två-tre avsnitt men kände inte att programmet passade mig. Men det betyder ju inte att du inte gillar det.

Sen har jag en lista med program/serier som jag planerar att titta men inte sett än. Så jag kan (obviously) inte säga något om hur de är… men i alla fall, här är en lista:
- People Magazine Investigates.
- Murder in the Heartland.
- The missing.
- Evil lives here.
- True conviction.
- Murder comes home.
- Murder by numbers.
- The missing.


Eh, innan ni tror att jag är HELT galen så vill jag bara säga: Ja, jag gillar tydligen true crime. Nej, jag har inget liv. Och nej, jag är inte galen (eller jo, kanske lite) 🤪
Tack! :love:
 
Stör mig mer på Telia efter att ha försökt använda deras support på nätet.

Här kan du se all info på driftkartorna... Nej, det kan jag inte för ni uppdaterar dem inte med relevant info.
Ange din plasts så kollar vi om det finns pågående störningar... Adressen tas inte emot av systemet, den kommer bara med korkade egna förslag (som alla ligger i Stockholmstrakten av någon anledning)
Låt oss söka din plats automatiskt... Resultat: Alingsås (jag är i Norrland)

"Hur kan jag göra en felanmälan på nätet? Följ vår supportguide."
Klickar igenom 17 frågor om jag har startat om, ifall saker står på lämpliga platser osv.
Resultat: Vi behöver felsöka tillsammans med dig. Hur vill du kontakta oss?
Enda alternativet som ges är att ringa... Nej, jag kan inte ringa - för nätet jag vill felanmäla fungerar inte.
Det var därför jag följde instruktionerna för att felanmäla på nätet...

Kanske kommer jag igenom proceduren bättre om jag säger mottagning saknas istället för att den är dålig. (den är faktiskt noll på telefonen, även om jag har 0,5 mbit/s på bredbandet)
Resultat: Vi har hittat felet!
Du har inte ett fungerande sim-kort... Jo, det har jag eftersom jag surfar på det just nu.
Lösning: Ring för att vi ska skicka ett nytt... Kan fortfarande inte ringa (om jag nu hade behövt ett simkort)

Det är NÄTET som är problemet.
Men ni tillåter mig inte ens att lämna den informationen till er.
Nu har du kanske inte problemet längre, men om du har FB och Messenger kan jag tipsa om att kontakta Telia där istället. Jag har fått hjälp rätt fort via deras sida där.
 
Lite grann som mitt liv känns just nu

1655704534286.webp
 
Stör mig något enormt på att någon har haft sönder klätterställningen i lekparken här, så nu är det farligt för barnen att vara där. Anmälde det till kommunen som svarade med att något våldsamt måste ha hänt, de skulle dock laga det så fort som möjligt. Det var i fredags mitt på dagen, tydligen var det inte tillräckligt prioriterat ändå för att lagas före helgen. :cautious: :down:

Fast om det var i fredags mitt på dagen kan jag faktiskt förstå att de inte hann fixa det samma dag. Då är ju dagen redan planerad och man vet ju inte vilka andra saker de behövt lämna om de skulle åkt till lekplatsen. Kanske behövs det dessutom mer tid än en halv dag för att fixa det? Bilda sig en uppfattning om skadorna, köpa in de delar som behövs för lagningen osv. Sånt tar mer tid än en halv dag från det att de fått veta om det.

Men oerhört störigt att någon tagit sönder den såklart!!
 
Ja precis. Så fruktansvärt fult och störande.
Tanter (för jo, det är en överlägsen majoritet) som beter sig så på nätet borde bli av med sin uppkoppling permanent.
Jag erkänner, jag gör det ibland 🙈 men enbart till en person i vänskapskretsen i princip och det är för att hon gör det själv (och för att en annan sk "vän" ska verkligen se att jag kommenterat den andra personens inlägg :angel::cool:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 727
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 698
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 339
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp