Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näe de skickas skilt. I whatsapp postas de I samma inlägg

Såhär ser det ut när jag testade.
Screenshot_20220618-162316_Messenger.webp
 
Stör mig på att det mesta verkar vara figursytt nu för tiden (hoppsan, där pratade gammeltanten :rofl: )

Nu letar jag efter en helt vanlig collegetröja. Utan tryck, utan huva och inte kroppsnära. En skön bylsig tröja. Inte grå eller svart.
Inte helt enkelt.

Hittade en skön orange på HM. Tvättade den ett par gånger och "luddet" lossnade så det blev fläckar, nät av syntetfiber, kvar. Morr. Den var ju både skön och orange.
 
Mfl - jag är ingen hen, har aldrig varit.

Propp kontateras med högt d-dimer + symptomen givetvis och syns inte på slätröntgen. Den gjordes för att se om jag hade vätska i lungorna eller revbensfraktur och det var ju inte pga bröstmuskelinflammation eller inflammerade revbensmuskler jag åkte in till akuten. Såna går man till vanliga vårdcentralen med.

De extrema symptomen klingade efter flera timmar av helt av sig själv ner till överkomlig smärta, vilket är vad som händer när en propp löses upp liksom.

Att jag har kvarvarande smärtor och besvär åker jag definitivt inte till akuten med, skulle aldrig falla mig in.

Det jag stör mig på, förutom att jag har ont och kvarvarande kraxande och pga det inte får sova (det är skitstörigt rent ut sagt) är att jag behandlades så nonchalant som det gjordes mtp symptom och provsvar i kombination med att proppar finns på båda släktsidor och flera nära släktingar har dött pga proppar, bland annat en av proppar i lungorna och det är inte okänt för vården.

Jag har aldrig haft någon större tillit till vården som "apparat" och uppsöker den enbart när alla andra alternativ är uttömda och ptja är det så konstigt egentligen?

Jättebra -verkligen skitbra- att en del får jättebra vård, fångas upp på små symptom men som sagt, det funkar inte så överallt.

/Mvh irriterad.

Du behöver inte ta illa vid dig över att ngn skriver hen. Vi har ingen aning om du är en hon eller en han :)

Spontant lite skumt att de inte valde att röntga med skiktröntgen när de misstänkte propp i lungan men jag vet ju inte hur de resonerade och varför och jag är inte läkare heller. D-dimer bör ju indikera att en ev blodpropp lösts upp. Men låter ju rimligt om du fått ngn slags uppföljning såklart tänker jag :)

Ps. Du vet inte om mina symtom var små men du kanske utryckte dig generellt där
 
Stör mig på att det mesta verkar vara figursytt nu för tiden (hoppsan, där pratade gammeltanten :rofl: )

Nu letar jag efter en helt vanlig collegetröja. Utan tryck, utan huva och inte kroppsnära. En skön bylsig tröja. Inte grå eller svart.
Inte helt enkelt.

Hittade en skön orange på HM. Tvättade den ett par gånger och "luddet" lossnade så det blev fläckar, nät av syntetfiber, kvar. Morr. Den var ju både skön och orange.

Jag tycker i stort sett allt är ”oversize” numera!
 
Stör mig på att det mesta verkar vara figursytt nu för tiden (hoppsan, där pratade gammeltanten :rofl: )

Nu letar jag efter en helt vanlig collegetröja. Utan tryck, utan huva och inte kroppsnära. En skön bylsig tröja. Inte grå eller svart.
Inte helt enkelt.

Hittade en skön orange på HM. Tvättade den ett par gånger och "luddet" lossnade så det blev fläckar, nät av syntetfiber, kvar. Morr. Den var ju både skön och orange.
Jag har samma bekymmer!
Men man ska kolla herrutbudet, där finns det ibland :up:

Haha, 2a på bollen...
 
Ja, det är gigantisk brist på läkare (+ annan vårdpersonal) överallt och de få som de lyckas få hit hänger jag inte upp i julgranen. Oftast tämligen oengagerade iom de är här typ en vecka och aldrig mer behöver träffa patienterna.
Förutom den som sköter min standardmedicinering sen snart 2 år tillbaka. Närmare 80 bast och har stenkoll på typ allt.
Jo, det är ju det - i sommar verkar det till och med se ut såhär i Helsingborg (dit jag antar att det är enklare att få dit personal...): https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/svar-situation-pa-akuten-lagre-bemannat-an-nagonsin
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp