Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en kollega.
Vi har brist på en vara och igår så fick jag en trasig så jag fick reklamera den. Och direkt så ifrågasätta hen om den verkligen var trasig. Så jag sa att produktionschefen ansåg att den var trasig och skulle reklameras. Då blev det jaha okej, men du vet väl att du inte ska reklamera hela utan bara den delen som är trasig. Så jag svarade ja jag reklamerade bara delen som ska reklameras.
Varför inte bara tro på att jag faktiskt vet vad jag gör på jobbet?
Hen är inte den enda som vet hur man gör.
 
Skogsmaskinen som arbetar i skogen alldeles i närheten. Den låter jättehögt, och jag hade tänkt tillbringa dagen i trädgården.

(Ja, jag vet att skogen måste skötas, och att det är svårt att göra det tyst.)
 
En arbetsuppgift - som i sig inte är så krånglig, men jag behöver få in både ansökningar och kompletterande information från målgruppen för att genomföra det. Jag har tjatat sedan MARS på aktuella (det är privatpersoner), påmint och påmint och påmint - och detta är en grej man måste göra varje år, så det är liksom ingen nyhet. Nu börjar tiden rinna ut och jag saknar fortfarande underlag.
Rent krasst är det "Ingen ansökan, ingen tjänst" men jag VET ju att personerna har behovet så jag kan inte med att bara "skyll er själva" för det kommer bita mig i arslet när verkställighetstidpunkten infinner sig... Skickade iallafall ut brev i början av veckan med informationstext, ansökningsblankett och svarskuvert.... Får se om de sista kommer in.
 
Tur, eller otur… Hoppas att det inte är allvarligt trots allt, annars får man lov att åka till akuten också.
Tyvärr är det inte då att akuten var till någon hjälp, förutom att de efter 4 timmar tog det provet som indikerar propp. Inte ens smärtlindring erbjuds med de symptomen och än mindre att en läkare kommer och kikar på en, så återkommer det igen lär jag stanna hemma.
 
Har så jäkla ont i magen... det började igår när jag körde från stallet på kvällen. Vaknade i natt av det och sen har det kommit och gått under dagen idag. Känns som ett rejält skrapsår fast i magsäcken, dvs en svidande och "sur" känsla. Hoppas innerligt att det är något snart övergående och inte magkatarr vilket är en "mindre vanlig" biverkning av min medicin... Orkar inte byta medicin ytterligare en gång...
 
Inga roliga pengar alls... :( Jag har båda gånger det har behövts anlitat en inte-jättedyr-snickare, men visst blir det en del pengar ändå. Skivorna är dyra.
Önskar jag kunde göra arbetet själv. Vet inte vart jag ska vända mej heller. Det värsta är att jag har inte pengarna. Kommer ta evighet att få ihop dom och jag behöver transporten
 
Önskar jag kunde göra arbetet själv. Vet inte vart jag ska vända mej heller. Det värsta är att jag har inte pengarna. Kommer ta evighet att få ihop dom och jag behöver transporten
Om väggarna ändå är i bättre skick hade jag väntat med dem, om inte det krävs att de plockas ut för att komma åt golvet? Tack och lov är det inte så på vår gamla transport.... Golvet har vi bytt två gånger, väggarna bara en gång. Byte av golv - inklusive skiva - gick på ca 5000 kr nu sist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 021
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 701
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp