Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att när jag provade toppar idag så hängde tom XS som en tom påse över varje bröst. Silikonbröst eller börja sy moderna kläder själv är väl alternativen om man vill ha passande kläder med en liten överkropp.
 
Att folk har mage att gå in på Britney Spears bröllopsbilder på insta och skriva att hon aldrig borde fått bli fri från förmyndarskapet för hon "inte beter sig för sin ålder och har en psykisk sjukdom". Vad är det för jävla fel på folk?!! :rage:
Önskar att jag hade sådan energi att lägga på typ något vettigt och produktivt..!
 
Oavsett om det inte är vettigt eller produktivt så har väl folk rätt att få leva fritt, särskilt som att förmyndarskapet i USA verkar vara raka motsatsen till att värna om individens bästa?
Åh, förlåt, det är jag som uttrycker mig klumpigt. Menade mer att jag önskade att jag hade den energi det måste krävas att hålla på och kommentera om sådant, så att jag kunde lägga det på något produktivt. Förstår du hur jag menar då? :)
 
Battle.nets support.

Hatat fram och tillbaka i ett par dagar med dom, om att jag inte kan göra min quest serie som låser upp några dailysar som jag vill grinda. Nu kommer senaste personen och ja det är fler som har problem med det questet så vi kommer göra en hot fix på det. Prova igenom om några dar... Suck detta event pågår bara en vecka åt gången, sedan bytts det till ett annat område.
Kunde dom inte sagt detta från början istället för att jag ska av installera mina addons och fixa en massa andra saker som bara var rent slöseri med tid.
 
Ett inlägg på LinkedIn. Skriver ur minnet snarare än att dubbelkolla nu, men i princip är det en man som tagit en bild av sin kvinnliga partner liggande på mage på sängen med en laptop, hårt ansatt av en bebis och ett småbarn. Han hyllar hur hon tappert ansöker om jobb och säger typ att "det här är bara början, sen ska hon jobba också", underförstått enligt mig att även de faktiska arbetsuppgifterna kommer att utföras under en hög av avkommor. Och så en generaliserande hyllning till kvinnor eftersom det är de som har den här situationen och klarar den.

1. Fuck you och dina prioriteringar med foton och inlägg på sociala medier. Ta med barnen någonstans och gör något annat så att hon kan få iväg sin ansökan. Och senare jobba.
2. Ahmaggad jag orkar inte ens tänka på hur mycket det här spär på fördomarna mot kvinnor i barnafödande ålder. Om arbetsgivare inte får fråga om man har/tänkt skaffa barn vid intervjuer så har de ju en befogad anledning att väga in risken att man har en sådan här situation och har tänkt jobba trots att man aldrig får vara i fred.

Alla kan dra åt helvete.

Tillägg: Det följs av en lång rad svar varav vissa ifrågasätter att han inte förebygger den här situationen men många andra som också hyllar kvinnor efter som de drar det tyngsta lasset, samt kvinnor som själva instämmer i hur svårt det varit att fokusera på jobbet.
 
Senast ändrad:
Åh, förlåt, det är jag som uttrycker mig klumpigt. Menade mer att jag önskade att jag hade den energi det måste krävas att hålla på och kommentera om sådant, så att jag kunde lägga det på något produktivt. Förstår du hur jag menar då? :)
Då förstår jag dig, blir lätt att jag misstolkar när jag gått upp i min irritation. 😅 Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för tonen i mitt förra inlägg.
 
Jag stör mig på att jag stör mig på så många saker. Det mesta småskräp, ändå blir jag på dåligt humör och självömkande. Grejer som att jag legat fel på soffan när jag läste och nu har jag ont i nacken, eller att körsbären jag köpte var ruttna. Eller att tomaterna har frusit i kylen. Inte direkt katastrofer liksom.
 
Min digitalbox+fjärrkontroll.
Är inne på tv-guiden och trycker på upp. Den reagerar inte.
Trycker på upp igen. Inget händer.
Trycker på upp igen. Inget händer.
Trycker på upp och den hoppar upp 4 steg.
Trycker ner. Inget händer.
Trycker ner. Inget händer.
Trycker ner och den hoppar ner 3 steg.
Trycker höger, inget händer.
Trycker höger igen. Inget händer.
Trycker höger. Inget händer.
Trycker höger. Inget händer.
Trycker höger och den hoppar 5 steg åt höger.
:banghead:

Annat exempel:
Ska byta kanal, t.ex. till TV4.
Trycker på 4, inget händer.
Trycker igen på 4, inget händer.
Trycker på 4. Inget händer.
Trycker igen på 4, boxen hoppar till kanalplats 444, ”ingen åtkomst, tryck ok för att stänga”.
Trycker ”ok”.
Trycker på 4, inget händer.
Trycker på 4, boxen hoppar till kanalplats 44, ”ingen åtkomst, tryck ok för att stänga”.
:mad:

Ska höja volymen:
Trycker på +. Inget händer.
Trycker igen. Inget händer.
Trycker igen. Inget händer.
Trycker igen och volymen höjs 4 steg.

Det här är några av boxens och fjärrkontrollens störiga egenheter. Det brukar bli bättre när jag drar ur sladden en stund så boxen startar om men är inte alltid jag vill det när ett program jag vill se precis ska starta för boxen tar ju tid att starta om.
:meh:

Köp en multifjärr?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 021
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 701
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp