Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tvättmaskin som beslutat sig för att lägga av :rage: Jag kan inte köpa vilken maskin som helst, det måste vara en toppmatad eftersom mitt badrum är litet och det finns inga i lager i någon av de större butikerna i min närhet (NetOnNet, Elgiganten etc) så jag måste chansa på att någon onlinebutik hinner leverera innan midsommar.

Så j-la störigt :mad:
 
Spinner vidare på @athena_arabians störning. Det är ofta grejer måste skickas efter. Det finns stora butiker med goda lagermöjligheter men har de större grejer på lager? Icke. Småprylar finns nästan alltid, men inte större grejer. Jag förstår ju att de inte kan hålla lager med tio tvättmaskiner av varje sort, men det stör mig ändå.
När vi akut-behövde ny tvättmaskin när vi nyss köpt huset fick vi åka till grannorten för att ens kunna beställa hem en. Det var störigt.
 
Jag stör mig också på min kassa VC med värdelösa stafettläkare.

Jag ringde i veckan för att förnya recept, jag trodde jag hade kvar uttag men det hade jag inte så det blev akut. SSk jag pratade med hade förståelse för det och skulle lägga in det till en läkare direkt. Jag bad om att få andra recept förnyade samtidigt och alla medicinerna är sådant jag tagit länge samt att det är inget narkotikaklassat eller så.

När jag skulle beställa medicin visar det sig att de efterblivna puckona förnyat alla recept jag ville ha UTOM det som var akut! :banghead:

Fine om läkaren inte ville förnya utan ett besök men ring då för f-n och säg det! Inte bara strunta i det utan kommunikation.

Dvs nu sitter jag i kö hos en läkarapp för att få nytt recept och har inte ett dugg dåligt samvete för det (de får gärna ta ut dubbel taxa av min VC!) :mad:

Edit: Så där ja, recept fixat i läkarappen utan krångel :up:
 
Senast ändrad:
Jag stör mig också på min kassa VC med värdelösa stafettläkare.

Jag ringde i veckan för att förnya recept, jag trodde jag hade kvar uttag men det hade jag inte så det blev akut. SSk jag pratade med hade förståelse för det och skulle lägga in det till en läkare direkt. Jag bad om att få andra recept förnyade samtidigt och alla medicinerna är sådant jag tagit länge samt att det är inget narkotikaklassat eller så.

När jag skulle beställa medicin visar det sig att de efterblivna puckona förnyat alla recept jag ville ha UTOM det som var akut! :banghead:

Fine om läkaren inte ville förnya utan ett besök men ring då för f-n och säg det! Inte bara strunta i det utan kommunikation.

Dvs nu sitter jag i kö hos en läkarapp för att få nytt recept och har inte ett dugg dåligt samvete för det (de får gärna ta ut dubbel taxa av min VC!) :mad:
Det där verkar ju vara mer en regel än undantag :meh:
 
Jag stör mig också på min kassa VC med värdelösa stafettläkare.

Jag ringde i veckan för att förnya recept, jag trodde jag hade kvar uttag men det hade jag inte så det blev akut. SSk jag pratade med hade förståelse för det och skulle lägga in det till en läkare direkt. Jag bad om att få andra recept förnyade samtidigt och alla medicinerna är sådant jag tagit länge samt att det är inget narkotikaklassat eller så.

När jag skulle beställa medicin visar det sig att de efterblivna puckona förnyat alla recept jag ville ha UTOM det som var akut! :banghead:

Fine om läkaren inte ville förnya utan ett besök men ring då för f-n och säg det! Inte bara strunta i det utan kommunikation.

Dvs nu sitter jag i kö hos en läkarapp för att få nytt recept och har inte ett dugg dåligt samvete för det (de får gärna ta ut dubbel taxa av min VC!) :mad:

Edit: Så där ja, recept fixat i läkarappen utan krångel :up:
Sådär gör min psykmottagning också. Skriver inte ut och kontaktar inte mig utan ignorerar bara. Senast hade läkaren kollat i en annan patients medicinlista och menade att jag redan fått recept :mad: sen när jag väl fick recept så var en på en fp utan subvention. Ringde mottagningen och min kontakt skulle ringa upp men gjorde inte det så jag blev tvungen att ta en liten fp som inte är subventionerad. Iofs bara drygt en 50-lapp men det blir ju mycket i längden.
Enormt stressande.
Jag kan inte förnya via läkarapp pga det är psykmediciner (eller de som inte är narkotikaklassade kanske går men har aldrig tänkt på det).
 
Sådär gör min psykmottagning också. Skriver inte ut och kontaktar inte mig utan ignorerar bara. Senast hade läkaren kollat i en annan patients medicinlista och menade att jag redan fått recept :mad: sen när jag väl fick recept så var en på en fp utan subvention. Ringde mottagningen och min kontakt skulle ringa upp men gjorde inte det så jag blev tvungen att ta en liten fp som inte är subventionerad. Iofs bara drygt en 50-lapp men det blir ju mycket i längden.
Enormt stressande.
Jag kan inte förnya via läkarapp pga det är psykmediciner (eller de som inte är narkotikaklassade kanske går men har aldrig tänkt på det).

Jag kan som sagt ta om de inte vill förnya utan besök men blir som sagt väldigt förbannad när de då inte kommunicerar det. Speciellt när jag säger att jag behöver medicinen akut (det är något jag tar vid behov och har gjort det i mer än sju år...).

Edit: Det verkligt märkliga är att de förnyade en annan medicin som sas är "värre" och jag inte trodde jag skulle få utan ett besök... dock inte narkotikaklassad.
 
Jag kan som sagt ta om de inte vill förnya utan besök men blir som sagt väldigt förbannad när de då inte kommunicerar det. Speciellt när jag säger att jag behöver medicinen akut (det är något jag tar vid behov och har gjort det i mer än sju år...).

Edit: Det verkligt märkliga är att de förnyade en annan medicin som sas är "värre" och jag inte trodde jag skulle få utan ett besök... dock inte narkotikaklassad.
Ja, brist på kommunikation är irriterande. De skriver info i journalen men säger inget till mig (har spärrat den så kan inte läsa den själv heller).
 
Stör mig mer på Telia efter att ha försökt använda deras support på nätet.

Här kan du se all info på driftkartorna... Nej, det kan jag inte för ni uppdaterar dem inte med relevant info.
Ange din plasts så kollar vi om det finns pågående störningar... Adressen tas inte emot av systemet, den kommer bara med korkade egna förslag (som alla ligger i Stockholmstrakten av någon anledning)
Låt oss söka din plats automatiskt... Resultat: Alingsås (jag är i Norrland)

"Hur kan jag göra en felanmälan på nätet? Följ vår supportguide."
Klickar igenom 17 frågor om jag har startat om, ifall saker står på lämpliga platser osv.
Resultat: Vi behöver felsöka tillsammans med dig. Hur vill du kontakta oss?
Enda alternativet som ges är att ringa... Nej, jag kan inte ringa - för nätet jag vill felanmäla fungerar inte.
Det var därför jag följde instruktionerna för att felanmäla på nätet...

Kanske kommer jag igenom proceduren bättre om jag säger mottagning saknas istället för att den är dålig. (den är faktiskt noll på telefonen, även om jag har 0,5 mbit/s på bredbandet)
Resultat: Vi har hittat felet!
Du har inte ett fungerande sim-kort... Jo, det har jag eftersom jag surfar på det just nu.
Lösning: Ring för att vi ska skicka ett nytt... Kan fortfarande inte ringa (om jag nu hade behövt ett simkort)

Det är NÄTET som är problemet.
Men ni tillåter mig inte ens att lämna den informationen till er.
 
För att spinna vidare på att jag stör mig på SKR. Jag tror att alla under pandemin blev ganska medvetna om att vi i Sverige är ett av de länder med lägst antal vårdplatser på sjukhus per invånare. Sedan ska kanske tilläggas att jag inte tycker att det är dåligt att man flyttade långvården från sjukhuset någon gång på 90-talet. Men det behövs ju ändå tillgängliga vårdplatser på sjukhus! Men det tycker inte Emma Spak på SKR: hon vänder på steken på bland det mest hutlösa sättet jag sett. "I Sverige finns det få vårdplatser på sjukhus jämfört med andra länder. Genom att inkludera det totala antalet sängar där patienter vårdas i hemmet och på särskilda boende för äldre har Sverige en av de högsta antalet vårdsängar per invånare internationellt sätt." :mad: Sedan verkar hela den här satsningen med nära vård bli helt fel, även om intentionerna är goda. De flesta i läkarkåren verkar förfasas över den i det närmaste maniska viljan från styrkande politiker att digitalisera mera, och i undersökningar så verkar typ alla regionpolitiker tro att man löser vårdkrisen/sparar pengar genom detta.
 
För att spinna vidare på att jag stör mig på SKR. Jag tror att alla under pandemin blev ganska medvetna om att vi i Sverige är ett av de länder med lägst antal vårdplatser på sjukhus per invånare. Sedan ska kanske tilläggas att jag inte tycker att det är dåligt att man flyttade långvården från sjukhuset någon gång på 90-talet. Men det behövs ju ändå tillgängliga vårdplatser på sjukhus! Men det tycker inte Emma Spak på SKR: hon vänder på steken på bland det mest hutlösa sättet jag sett. "I Sverige finns det få vårdplatser på sjukhus jämfört med andra länder. Genom att inkludera det totala antalet sängar där patienter vårdas i hemmet och på särskilda boende för äldre har Sverige en av de högsta antalet vårdsängar per invånare internationellt sätt." :mad: Sedan verkar hela den här satsningen med nära vård bli helt fel, även om intentionerna är goda. De flesta i läkarkåren verkar förfasas över den i det närmaste maniska viljan från styrkande politiker att digitalisera mera, och i undersökningar så verkar typ alla regionpolitiker tro att man löser vårdkrisen/sparar pengar genom detta.
Läste nyss detta, som aktualiserar frågan ytterligare... https://www.svt.se/nyheter/lokalt/j...ll-smartstillande-trots-pagaende-hjartinfarkt
 
Mfl - jag är ingen hen, har aldrig varit.

Propp kontateras med högt d-dimer + symptomen givetvis och syns inte på slätröntgen. Den gjordes för att se om jag hade vätska i lungorna eller revbensfraktur och det var ju inte pga bröstmuskelinflammation eller inflammerade revbensmuskler jag åkte in till akuten. Såna går man till vanliga vårdcentralen med.

De extrema symptomen klingade efter flera timmar av helt av sig själv ner till överkomlig smärta, vilket är vad som händer när en propp löses upp liksom.

Att jag har kvarvarande smärtor och besvär åker jag definitivt inte till akuten med, skulle aldrig falla mig in.

Det jag stör mig på, förutom att jag har ont och kvarvarande kraxande och pga det inte får sova (det är skitstörigt rent ut sagt) är att jag behandlades så nonchalant som det gjordes mtp symptom och provsvar i kombination med att proppar finns på båda släktsidor och flera nära släktingar har dött pga proppar, bland annat en av proppar i lungorna och det är inte okänt för vården.

Jag har aldrig haft någon större tillit till vården som "apparat" och uppsöker den enbart när alla andra alternativ är uttömda och ptja är det så konstigt egentligen?

Jättebra -verkligen skitbra- att en del får jättebra vård, fångas upp på små symptom men som sagt, det funkar inte så överallt.

/Mvh irriterad.

Enbart lungangiografi (skiktröntgen) kan konstatera lungemboli. :). D-dimer är ju ett mkt ospecifikt prov. Hoppas du mår bättre!
 
Förstör ekorrar mycket?
Det låter något helt absurt mycket när de kilar runt med tanke på hur små de är. :eek:

Jag har dålig koll på vad de verkligen gör där uppe, men just för att jag inte ser direkta spår så misstänker jag att de är i isoleringen eller ovanför innertaket. Enligt anticimex info på nätet ska det kunna bli både otrevligt grisigt och söndertuggat efter ett tag.
Enstaka spring skulle jag inte bry mig om, men jag vill inte att de etablerar bo permanent och föder upp fler som betraktar huset som sitt självklara hem. Det är så tydligt att det blir tyst efter katten tagit bort en och sedan återkommande spring när en ny boat in sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp