Håller helt med. Tycker dock det blir en extra dimension på det när andra kommenteras. Att många har svårt att orientera sig i skönhetsideal och är onödigt hårda mot sig själva kan jag ha en viss förståelse för. De flesta brukar ju, tyvärr, vara sina egna värsta kritiker men tänker inte så mycket alls på hur andra ser ut. Även om jag tycker att man inte bör prata om sig själv heller på ett visst sätt med hänsyn till detta. Men de som kommenterar andra? Det känns som att vissa går runt i världen med granskar-glasögon på. Jaha den där har gått upp eller ner i vikt, ser si eller så ut efter barn, har köpt hus eller bröllopsfest för si eller så mycket pengar och det tycker JAG är rimligt/orimligt. Jag blir sjukt obekväm eftersom jag vet att de granskar mig på precis samma sätt, och sannolikt pratar med andra om det. Ska träna på att stänga ner dessa konversationer på effektivt sätt, både de om mig själv och andra. Så har ni några vuxnare varianter på ”intresse-Smurfen antecknar” så är det välkommet