Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle gärna göra om jag vågade. Men nu är jag hysteriskt rädd.

Stör mig för övrigt också på att tofun står vid köttet på Ica. Var är logiken? Det innebär för mig att jag måste be personalen om hjälp att hämta tofun.
Bara nyfiken, varför kan du inte hämta det själv?

Som vegan tycker jag det är äckligt också, men klarar av att gå förbi det liksom.

Har ett recept som det ska vara 3 dl grädde i. Varför finns det då inga förpackningar som innehåller just 3 dl? Man måste välja antingen 2,5 dl eller 5 dl. Om jag väljer lilla så blir det för lite och väljer jag den stora får jag grädde över som jag inte har en aning om vad jag ska göra med.
Jag använder alltid vispgrädde istället för matlagningsgrädde. Tror du kan ersätta utan problem. :)

Har ett recept som det ska vara 3 dl grädde i. Varför finns det då inga förpackningar som innehåller just 3 dl? Man måste välja antingen 2,5 dl eller 5 dl. Om jag väljer lilla så blir det för lite och väljer jag den stora får jag grädde över som jag inte har en aning om vad jag ska göra med.
2,5 dl grädde + 0,5 dl vatten? Borde inte göra någon märkbar skillnad.

Vet inte hur det är med matlagningsgrädde, men vanlig Grädde går att frysa
Jodå, säger ICA:

Frysa in grädde

Det går att frysa in olika sorters grädde som vispgrädde, matlagningsgrädde och kaffegrädde. Tyvärr kan du inte vispa grädden eller använda den i kaffet efter att den har varit fryst, men den går bra att använda i matlagning. Frys in grädden i kuber så att du lätt kan ta fram och använda när det är dags att laga mat. Det går också att frysa in vispad grädde. Grädden blir lite torr efter att ha varit fryst, men blir bra efter omrörning.
https://www.ica.se/buffe/artikel/frysa-in-mat/

Har blodfobi och vill inte svimma eller få panik.

Jag går heller inte in i affärer som exponerar blodiga köttbitar vid ingången.
Nu förstår jag att en fobi inte direkt är logisk men det finns väl inga affärer som visar upp blodigt kött vid ingången? Isf har jag missat det alldeles. Det som kan finnas är lufttorkade skinkor och liknande och det är väl inte något speciellt tilltalande för en vegan men absolut inte blodigt.

Nu förstår jag att en fobi inte direkt är logisk men det finns väl inga affärer som visar upp blodigt kött vid ingången? Isf har jag missat det alldeles. Det som kan finnas är lufttorkade skinkor och liknande och det är väl inte något speciellt tilltalande för en vegan men absolut inte blodigt.
Jodå, den Icabutik som ligger närmast har haft blodiga köttbitar precis vid ingången.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
91 92 93
Svar
1 852
· Visningar
84 773
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 664
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 678
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008