Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag köpt en beige vinterkappa. Den blir smutsig på nolltid. Jag har nyss tvättat den och använt en gång. Den är smutsig igen.
Jag köpte en ljusblå jacka att ha i stallet för jag tyckte den beigea och den mörkbruna var tråkiga. Gissa vem som hann ha jackan i en timme innan det såg ut som om den hade hängt med en hel säsong :meh: hjälpte inte ens att jag tänkte ha den endast vid ridning. Blir inga mer ljusa jackor för min del

:cautious:

20220107_172900.webp

TV-serie: De drar i ett rep runt kalvens klovar för att hjälpa kon pressa ut den. Endast ett par ben är synliga. Plötsligt ramlar de huvudstupa på marken. "Hur gick det med kalven??". Så ser man kalven springa runt kon, typ helt torr och inte ens lite ostadig på benen :banghead:

Hur galet tydligt det är att störst går först i trafiken! Kör jag pappas stora hybrid visas så mycket hänsyn, knappt några onödiga omkörningar eller folk som ligger en halv meter bakom. Kör jag däremot min betydligt mindre Yaris verkar det absolut nödvändigt att visa att en sån liten fjutt inte har på vägarna att göra. Kan liksom ligga i 52 på 50-väg och ändå ha en bil i röven, och gud nåde mig om det tar mer än tre sekunder att accelerera med fjuttiga 66 hk, då ska det göras farliga omkörningar i kurvor när det är vinterväglag :cautious:
Standardstör mig även på folk som inte blinkar ut i rondeller, speciellt när det är mycket trafik. Jag blir ju själv störningsmoment när jag inte kör in pga kö bakom mig eftersom jag inte vet om jag kommer behöva väja för de som är i cirkulationen.

Hur galet tydligt det är att störst går först i trafiken! Kör jag pappas stora hybrid visas så mycket hänsyn, knappt några onödiga omkörningar eller folk som ligger en halv meter bakom. Kör jag däremot min betydligt mindre Yaris verkar det absolut nödvändigt att visa att en sån liten fjutt inte har på vägarna att göra. Kan liksom ligga i 52 på 50-väg och ändå ha en bil i röven, och gud nåde mig om det tar mer än tre sekunder att accelerera med fjuttiga 66 hk, då ska det göras farliga omkörningar i kurvor när det är vinterväglag :cautious:
Standardstör mig även på folk som inte blinkar ut i rondeller, speciellt när det är mycket trafik. Jag blir ju själv störningsmoment när jag inte kör in pga kö bakom mig eftersom jag inte vet om jag kommer behöva väja för de som är i cirkulationen.
Upplever exakt samma sak!
Kör jag postens bil visar folk hänsyn, men i min privata Yaris blir de som tokiga och ska om till varje pris.

Stör mig dels på HR som tycker att jag borde ha jobbat trots covid. Har lämnat in sjukintyg till min chef, men HR tycker att det inte duger (?!) så igår fick jag försöka lämna meddelande till läkaren och be om ett nytt (vet inte om det är möjligt, läkaren har tydligen kryssat fel i en ruta).

HR tycker jag borde ha jobbat på distans trots att jag varit sjuk.

Stör mig även på en bekant som är en martyr och inte kan ta ansvar för det hen gör. Jag sa ganska rakt ut att jag inte har något att göra med en grej och att hen får reda upp det själv, men då är jag ELAK och okänslig.

Folk som har sina hundar lösa i välbesökta promenadområden. Fine om hundarna skulle ignorera folk och hålla sig nära sina ägare. Men dessa hundar tenderar att gärna springa fram till båda människor och andra hundar.

Idag var jag ute och gick i ett sånt område, hyfsat mycket folk där. Kom en tjej med en större hund som sprang lös. Den sprang självklart fram till mig och jag som är lite hundrädd backar några meter och får ögonkontakt med ägaren. Hon försöker kalla in hunden, men tar en stund innan den lyssnar.

Jag orkar inte sägs till henne att koppla hunden, men kommer en annan tjej bakom mig som säger till. Hundägaren argumenterar emot och säger att den ju är så snäll.. Så hon kopplar inte hunden.

Detta händer allt för ofta i det området. Nästan varje gång jag går där träffar jag på lösa hundar. Jag förstår inte hur man tänker när man inte har hunden kopplad när man möter så mycket folk och andra hundar.

Nu har jag fått ur mig min irritation..

Två personer som står mig väldigt nära beter sig på olika sätt som idioter just nu. Jag stör mig dels på det, men framförallt på att jag låter det "get to me" så mycket. Det är ingenting som jag egentligen behöver eller kan hantera på något sätt så det bästa vore att bara släppa det, men trots att jag försökt upptäcker jag att jag ständigt halkar dit och sitter och kokar för att jag kommit att tänka på någon av personerna eller situationerna. Jag har också tagit ut det lite på min sambo, som inte har någonting med saken att göra, och skäms för det även om jag bett om ursäkt (och han är såklart lika förnuftig och schysst som vanligt :heart).

Hm, hovslagaren vaknade vid 14:15 idag. :meh:
Insnöad, så han behövde skotta hela infarten med blötsnö. Äta, dricka kaffe och var väl klar med allt vid 17. 🙄
Jag föreslog att vi sköt det till i morgon, så nu hoppas jag han kommer vid 11 som han sagt. Jag hade det på känn så jag flyttade hästarna till vinterhagen och hoppas de håller sig i skinnet. Fyllt upp med vatten, de har bra hösilage i hagen och halm i vindskyddet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
90 91 92
Svar
1 824
· Visningar
83 714
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 672
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008