Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
20220106_091225.jpg

:meh:

Ja? Det är iaf underligt att de stänger kärnkraften före kolet, i synnerhet med tanke på att Tyskland själva drabbats hårt av klimatförändringarna men inte några jordbävningar.
Härdsmälta eller radioaktivt utsläpp kan det bli även utan jordbävning.

Spänningshuvudvärk...
Jag sov bort halva dagen men det känns ändå som att det blir tidigt i säng ikväll. :down:

Stör mig på att jag kom hem från jobbet vid nio igår kväll och visste att jag behövde somna snabbt då jag idag jobbar åtta mil hemifrån och börjar 05.45 (mycket små skogsvägar så det tar minst 1,5 h att köra). Somnar jag? Nope!
Summa sumarum så har jag sovit i tre timmar och är sååå trött! :sleep:

Härdsmälta eller radioaktivt utsläpp kan det bli även utan jordbävning.

Men sannolikheten för det är en helt annan jämfört med ett geologiskt instabilt land som Japan (som fö fortfarande har mycket kärnkraft, annars skulle landet stanna).

Att inte använda sig av kärnkraft är ogörligt i dagens energikrävande tid... om vi inte vill gå tillbaka till stenåldern.

När instagramkonton som har helt annan i inriktning än Covid, ex roliga klipp, barnpedagogik, träning etc, lägger sig i vaccindebatten och dessutom är lätt antivaxxers. Nu senaste var det ett konto om barnpedagogik drivet av en veterinär som bara måste dela med sig av sin skepsis mot covid-vaccin. Blev en avfölj på den.

Att mobilen är totalt allergisk mot normalt vinterklimat. :dead:

Undrar om man kan sy en påse till den av en begagnad kylväska. Men har på känn att en batteripryl i drift kanske inte får stängas in på det sättet. Är tre lager vadmal kanske ett bättre val.

Vågar man fundera på vad tillverkarens rekommendationer om saken är? Förmodligen att den inte ska utanför dörren om det är under +5 ens. :meh:

Människor som skapar osäkra förhoppningar hos en skör individ. Förhoppningar som förmodligen inte är realiserbara. Låt vården sköta vården och planeringen av densamma. Tänk på hur det blir för patienten som börjar hoppas - och sedan går det inte att genomföra. Hur blir det för patienten? Det är ett sätt att sabotera för såväl patienten som för vårdgivaren. Man ska aldrig nämna sådant som man inte bergsäkert vet går att genomföra till en trasig människa. Jag blir så förbannad på glada amatörer som faktiskt förstör, speciellt när det gäller barn och unga!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
90 91 92
Svar
1 821
· Visningar
83 498
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 670
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008