Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska strax åka tillbaka till hästarna, blir fuskmockning och de får stå inne inatt. Gick bra om än långsamt att köra hem, men när jag svängde in på stallbacken släppte det tre ggr, bl a när jag skulle backa. Jag hade en höpåse inne så de fick dela på den + morötter, nu ska jag strax tillbaka igen, fylla upp höpåsarna och be till gudarna att jag tar mig upp med bilen från hagen. De stora hade vält ut sina vattenhinkar, bara den lilla som uppfört sig. :mad:

Jag har en vän som inte mått så bra det senaste. Hens ena förälder har varit alkoholist hela hens liv, ibland har det förekommit droger. Jag visste inte detta innan men föräldern är tydligen diagnostiserad med både borderline och schizofreni, alkoholismen har troligtvis varit/är en fort av självmedicinering.

Min vän är oroligt att även hen kan ha ärvt någon av dessa sjukdomar med tanke på måendet, jag frågade om hen gjort någon utredning och svaret jag fick..

Tydligen ville hen göra detta för flera år sedan men blev avrådd (!!) av sin kurator (som visste att föräldern hade det) då det "kunde påverka arbetslivet" och att det var bättre att "hantera det utanför sjukvården" Alltså jag blir så arg..

Min vän ska iaf kontakta vården för utredning nu, så det är åtminstone inte för mycket skada skedd.
Kan dock förstå varför man skulle vilja slippa en diagnos. Det är ett helvete att få hjälp inom sjukvården med en autismdiagnos tex.

Kan dock förstå varför man skulle vilja slippa en diagnos. Det är ett helvete att få hjälp inom sjukvården med en autismdiagnos tex.
Ja det må så vara men om man är orolig för att man visar tecken på psykisk sjukdom och dessutom har det i släkten ser jag det som oansvarigt att som professionell avråda för att få det utrett. Varken schizofreni eller borderline är något man bör låta vara omedicinerat och det första definitivt inget man bara kan hantera utan hjälp.

Glömt att boka vaccination till hästen! :banghead::arghh::banghead:

Det har gått ett år sedan förra och min vanliga veterinär som brukar komma ut har inga tider nu på en månad :arghh::arghh::arghh::arghh:

Lyckas nog lösa det om jag lastar och åker till stora djursjukhuset, men dels är det mycket längre, dyrare, besvärligare och inte lika trevligt och dels hade jag velat kolla tänderna samtidigt :banghead:

Tänderna får vänta en månad tills tid finns tid hos vanliga veterinären, men vad surt att inte kunna ta det samtidigt! :down:

Glömt att boka vaccination till hästen! :banghead::arghh::banghead:

Det har gått ett år sedan förra och min vanliga veterinär som brukar komma ut har inga tider nu på en månad :arghh::arghh::arghh::arghh:

Lyckas nog lösa det om jag lastar och åker till stora djursjukhuset, men dels är det mycket längre, dyrare, besvärligare och inte lika trevligt och dels hade jag velat kolla tänderna samtidigt :banghead:

Tänderna får vänta en månad tills tid finns tid hos vanliga veterinären, men vad surt att inte kunna ta det samtidigt! :down:
Jag var 110% säker på att min ena skulle vaccineras i mars men det visade sig vara i slutet av januari så jag fick börja om för jag kollade så klart i passet i början av februari precis när dessa ”extra” dagar gått ut som man får gå över tiden med.
Det var störande

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 816
· Visningar
83 265
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008