Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att jag på senaste börjat behöva klicka två gånger för att kunna läsa kommentarer under en Facebook-post. Det räcker inte med att klicka på texten "12 comments" längre, nu måste jag dessutom klicka en gång till på "View 12 comments". Gaah, har jag nu redan klickat på dem en gång så är det väl för att jag vill se dem?!

På att jag på senaste börjat behöva klicka två gånger för att kunna läsa kommentarer under en Facebook-post. Det räcker inte med att klicka på texten "12 comments" längre, nu måste jag dessutom klicka en gång till på "View 12 comments". Gaah, har jag nu redan klickat på dem en gång så är det väl för att jag vill se dem?!

Det är för att du hatar numret 12 givetvis! :p :rofl:

Stör mig på facebooks videosida, vad är poängen med den? Bara full av en massa "scripted videos" som ska vara roliga(?)
Där folk sedan kommenterar och är arga för att de inte fattat att det är fake.

Eller är det bara att jag får upp den typen av videos för att jag någongång kollat på någon av dem så nu tror facebook att det är sånt jag vill se?

Stör mig på facebooks videosida, vad är poängen med den? Bara full av en massa "scripted videos" som ska vara roliga(?)
Där folk sedan kommenterar och är arga för att de inte fattat att det är fake.

Eller är det bara att jag får upp den typen av videos för att jag någongång kollat på någon av dem så nu tror facebook att det är sånt jag vill se?
Jag har mest hårvideos där och ibland diverse skräp som jag trycker bort. Eftersom jag klickar mycket på när de reagerar på folk som färgar/bleker hår så är det sånt som kommer upp. Prova att trycka bort de du inte vill se ett tag och gilla/kolla på annat som verkar bättre.

Störningsfavorit i repris:

Påslakan och täcken i omatchande storlekar.
Jag närmar mig den dag då jag ritualbränner alla j-a sängkläder jag äger, och köper fem identiska matchande set. Skit samma om allt är sjukhusvitt, bara påslakanen och täckena är lika stora och lakanen stora nog att vika ner om bäddmadrassen.

Och påslakanen har hål i hörnen.

Att jag inte kan bestämma mig för hur jag ska göra.
Världens äldsta tips men prova typ skriv ner de olika alternativen på två lappar, och dra sedan en på måfå med motivationen att det ska välja åt dig. Ofta säger den direkta reaktionen något. Jag kommer inte alltid direkt fram till slutsvaret med den metoden, men kommer ofta iaf lite närmare i beslutsprocessen :)

Att jag inte fixar att jobba dag!
Slutar kl. två och är helt slut och vill gå hem och sova!! :sleep:

Längtar till jag är tillbaka till eftermiddag/kvällsjobb.

Jag har mest hårvideos där och ibland diverse skräp som jag trycker bort. Eftersom jag klickar mycket på när de reagerar på folk som färgar/bleker hår så är det sånt som kommer upp. Prova att trycka bort de du inte vill se ett tag och gilla/kolla på annat som verkar bättre.

Problemet ligger delvist i att jag tycker att hela funktionen är onödig, vill jag kolla videor ser jag på youtube eller instagram.
Men ändå envisas facebook med att "meddela" att jag har osedda videor, och det stör mig att ha den där notisen övre kanten hela tiden :p
Jag önskar att man kunde dölja hela funktionen med ett "inte relevant för mig"-alternativ.

Jag hade haft lädergrimma i det läget också. Det enda mina aldrig har fått skav av. Min erfarenhet av luddgrimma i hagen är otäcka skavsår efter att luddet blivit smutsigt efter första rullningen. Måste mina ha vanliga syntetgrimmor (med betesreducerare) har de sympatexskydd på utsatta ställen istället. Aldrig ludd.
Utbudet var ganska begränsat. Det skulle vara en platt hake som inte fick vara vändbar, annars vändes haken alltid med den ojämna sidan mot hästen och det var inte möjligt att ändra på, och i ministorlek så utbudet var väldigt tunt. Men ska jag vara ärlig tror jag att läder hade nött på hennes päls och gett skav, om man ser på hur läder kan gnaga på hennes päls i andra sammanhang. Man fick försöka hålla det rent i stället.

Jag stör mej på att buke verkar så ha så aggressivt diskuterande i många trådar som jag läser, nuförtiden. Trådarna börjar intressant och lugnt för att sedan gå över till hetsiga diskussioner. (Sen finns det givetvis trevliga trådar med bra trevliga diskussioner)

Jag stör mej på att buke verkar så ha så aggressivt diskuterande i många trådar som jag läser, nuförtiden. Trådarna börjar intressant och lugnt för att sedan gå över till hetsiga diskussioner. (Sen finns det givetvis trevliga trådar med bra trevliga diskussioner)

Håller med. Jag har i stort sett slutat skriva här för att det känns som att det slirar iväg för minsta lilla. :( Jag tror att många kanske har blivit lite för online under pandemin och att det bidrar till klimatet. Eller så är det jag som blivit mesigare efter min avgiftning från sociala medier, vad vet jag.

*hukar mig ifall det här blir ännu en "sluta prata om trådar utanför trådarna"-episod*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 814
· Visningar
83 187
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008