Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på denna jädra b-uppsatsen!! Vi har kört fast och jag känner typ att vi tagit oss vatten över huvudet. Hjälper inte heller att vår handledare ger oss 1!!!! 1!!!!!!!!!!!! enskilt handledarmöte innan inlämning för att han egentligen inte verkar ha tid att prata med oss. Hade ju behövt diskutera nu...

Får oombett upp massa snaskig information om den tragiska händelsen igår. Tycker verkligen det är skitjobbigt att detaljerad fakta ska tryckas upp i ansiktet bara för att jag öppnar upp typ instagram. Mår svindåligt och har redan gråtit en gång över händelsen.

Ligger som nr 2 bakom en lastbil och ser i backspegeln att en annan bil kommer i högre fart bakom mig. Jag lättar naturligtvis på gasen för att låta den passera och blinkar direkt efter och påbörjar min omkörning av bil nr 1 + lastbil. Vad händer? Jo, dumjäveln i bil nr 1 slår på blinkersen och tränger ut sig precis framför kylaren på min bil så jag får ställa mig på bromsen för att inte krocka! :banghead:

Så skönt att bränna av 500 W extraljus i nacken på idioten. Hoppas det svider fortfarande och att hornhinnorna sveptes rena så han(?) orkar kolla backspeglarna nästa gång om det är klart att köra om. :devil: Blinkers betyder inte företräde, det är förbjudet att påbörja omkörning när man håller på att bli omkörd! :rage:
Jag brukar hänga på tutan i sådana lägen.
Hade en personbil som försökte sig på en liknande manöver när jag var på omkörning med lastbilen (det var något lgf fordon och de närmast såg inte när de va fritt, det gjorde jag som låg längre bak så påbörjade omkörning). Den bilen fick ett starkhorn å fick vackert gå in igen.

Tycker det är alldeles för många som missar bakspeglarna, sett flera gånger ambulans med blåljus på motorväg som försöker påkalla uppmärksamhet å trots ledig plats att flytta på sig temporärt, så verkar inte bilarna se dom.
Det är något som stör mig. Finns mycket mycket mer i trafiken som jag stör mig på. 🙈

Gav mer eller mindre upp på jobbet förra veckan pga superkorkat resonemang från en myndighet. Resonemanget läckte inte som ett såll utan man hade kunna kasta elefanter genom hålen. Sopade ihop mig själv, suckade och gick vidare.
Idag satt vi i möte om saken och får då reda på att Naturvårdsverket gett ut en vägledning där det står att man inte behöver använda ackrediterat lab om man har en utbildad provtagare. Plötsligt kändes resonemanget förra veckan helt logiskt när ännu mer korkade saker skickas ut i vägledningar.
Kontentan är alltså att om man har en provtagare som vet vad h*n gör så kan man använda vilket "lab" som helst men om provtagaren inte vet vad h*n gör så måste man använda ackrediterat lab.
Hur tänker man? I bägge fallen blir ju provresultaten allt annat är tillförlitliga.
Här någonstans kände jag att jag gav upp totalt
/Färdiggnällt

Gav mer eller mindre upp på jobbet förra veckan pga superkorkat resonemang från en myndighet. Resonemanget läckte inte som ett såll utan man hade kunna kasta elefanter genom hålen. Sopade ihop mig själv, suckade och gick vidare.
Idag satt vi i möte om saken och får då reda på att Naturvårdsverket gett ut en vägledning där det står att man inte behöver använda ackrediterat lab om man har en utbildad provtagare. Plötsligt kändes resonemanget förra veckan helt logiskt när ännu mer korkade saker skickas ut i vägledningar.
Kontentan är alltså att om man har en provtagare som vet vad h*n gör så kan man använda vilket "lab" som helst men om provtagaren inte vet vad h*n gör så måste man använda ackrediterat lab.
Hur tänker man? I bägge fallen blir ju provresultaten allt annat är tillförlitliga.
Här någonstans kände jag att jag gav upp totalt
/Färdiggnällt
sinnesro1.webp

Jag har den på väggen bredvid mig.

Förpackningar som inte går att sopsortera/behöver pillas sönder i tusen delar för att sopsorteras. Gör en förpackning av ett material, hur svårt ska det vara?
Vad är det för förpackningar? Om de olika materialen sitter fast i varandra så sorterar man efter det material som är tyngst/mest av.
Eller är det de där nya yoghurtförpackningarna med plasttopp som ska separeras som du tänker på? Håller med om att de är dumt designade.

Vad är det för förpackningar? Om de olika materialen sitter fast i varandra så sorterar man efter det material som är tyngst/mest av.
Eller är det de där nya yoghurtförpackningarna med plasttopp som ska separeras som du tänker på? Håller med om att de är dumt designade.
De där yoghurtförpackningarna åker i soptunnan utan att passera gå. Maken till korkad design får man leta efter. Bryter man isär dem har man ju yoghurt över både kläder och inredning :banghead:.

Ja, jo, det var mitt torra försök till humor. Med viss sanning (jag köper inte färsk gurka på vintern på förekommen anledning) :)

Jag har aldrig förstått hur de där fungerar? De är ju jättesmala så en måste vika ihop det smalt först?

Nja, det räcker ju att vika lite grann för att få den att fastna i mangeln sen när mangeln har tag om lakanet så sträcker man till och viker till det färdigt. :p
Jag viker tror jag som man ska göra enligt traditionen (?) först på mitten sen halva åt ena hållet sen halva åt andra sen vika hela över varandra och rulla ihop. Väldigt svårt att få till det själv men det går efter x antal svordomar :p

Hoppar in extra på jobbet för att jag är dumsnäll
Och det är skräp precis överallt inklusive läckande förpackningar som någon lagt i en pappkasse :banghead:
”Jaaa containern är ju full så vi kan inte slänga nåt”
Går ut och tittar i sagda container och visst det är fullt i ena luckan men det finns för fan två luckor till som det går utmärkt att slänga i :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 612
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
62 553
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 995
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002