Nej alltså jag menade inte att bil två snällt ska sitta och vänta i evigheter, men när det går från 1 till 2 filer så kanske man iaf ska ge bil 1 en CHANS att köra om och inte försöka trycka sig själv emellan så fort det finns en cm till godo mot räcket. Händer ju inte superofta men det händer (alltid en BMW) liksom detta är en motortrafikled och vi kör i typ 100 km/h, det är inte radiobilarna på grönan..
Jag vet att det är bättre att lägga sig lite längre bak, tyvärr går det inte att göra så för det enda det betyder är att någon kommer köra om dig och lägga sig bakom lastbilen istället för att vara först.
Gillar inte 3-filsvägarna överlag, tycker det alltid blir att man kör så fort. På tvåfiligt för att hinna om så många "långsamma" som möjligt, sedan fortsätter man köra fort i enfiligt för att hinna ikapp fler tradare så man kan köra om dessa på nästa tvåfil osv.. Vet inte riktigt hur statistiken ser ut om de faktisk är bättre olycksmässigt.
Och ja, håller med. Känns som att minst 60% av alla mina stör jag kan tänka på är trafikrelaterade. Man skulle bott i Stockholm och åkt tunnelbana istället
"fick du inte lära dig hur man gör en omkörning när du tog körkortet?" haha alltså gud, varför är du alltid så fruktansvärt dryg i alla dina svar?
Se svaret ovan om du är intresserad av förtydligandet.