Samt som ohämmat glufsar och sörplar på Donken-meny i dito avdelning. Och som sitter precis framför mig.Folk som inte respekterar att dom sitter i den tysta avdelningen på tåget!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samt som ohämmat glufsar och sörplar på Donken-meny i dito avdelning. Och som sitter precis framför mig.Folk som inte respekterar att dom sitter i den tysta avdelningen på tåget!
Samt som ohämmat glufsar och sörplar på Donken-meny i dito avdelning. Och som sitter precis framför mig.
När det gäller omkörningar är det först till kvarn i princip, den som ligger först få våga ta för sig gör den inte det är det bara att vänta tills det är fritt bakom. Brukar själv ligga å kolla i spegeln på motorväg när jag kör personbil är det flera bilar som kommer, ja då anpassar jag hastigheten och glider in bakom första bil som passerar om jag nu inte är den som kör om först såvida bilarna inte ligger väldigt tätt.Nej alltså jag har ju aldrig blivit omkörd så för jag skulle inte vänta och släppa förbi någon annan när jag också ska köra om, vad är poängen med det? Därför jag inte fattar varför de håller på så, men kan tänka mig att det kanske funkar som skrämseltaktik på vissa som tycker det är obehagligt, därför jag tycker det är så jävla fult. Det är ju också tvåfiligt så vill man om även bilen framför är det ju bara att ligga kvar i körfältet efter den tagit sig om tradaren och kör in, man sparar ju liksom inte ens tid.
I det andra exemplet brukar jag lägga mig lite närmare mittlinjen för att se bättre istället. De allra flesta lastbilschaufförer är dessutom väldigt snälla och lägger sig gärna längre till höger så att man ska se bättre så brukar sällan vara ett problem
Nej men jag vet. Jag har en kollega just nu som enbart är förmögen att svara på en sak i ett mail. Skriver man två saker i samma mail kan man ge sig fan på att hen kommer missa den ena.
Kanske har du för dålig ventilation i badrummet? Handdukar borde torka i torrt utrymme?Stör mig på att vi måste byta handduk för att torka händerna på i badrummet typ hela tiden för att de blir blöta. Är det så för alla eller har vi dåliga handdukar?
Kan ligga något i detKanske har du för dålig ventilation i badrummet? Handdukar borde torka i torrt utrymme?
Meca kunde eventuellt laga min bil om de fick tag på delar
Så imorgon måste jag köra bilen till nästa verkstad en mil bort först genom lilla staden och sen landsväg utan servostyrning och det var riktigt trögt
Positivt var ju att jag faktiskt var välkommen imorgon och inte om två månader
Sen om det går att få tag på reservdel och hur lång tid det ska ta det återstår att se
Men jag kanske slipper byta till vinterdäck i år
Jag håller med dig helt och hållet, menade aldrig att någon skulle "ligga och vänta" på något sätt utan det jag störde mig på var när vissa liksom ska trycka sig fram förbi andra som också ska köra om för att de tycker att de har något sorts företräde. Men ja jag tror vi pratar om lite olika situationer och det är ju lite svårt när vi inte sitter i samma bil och kan diskutera en faktisk situationNär det gäller omkörningar är det först till kvarn i princip, den som ligger först få våga ta för sig gör den inte det är det bara att vänta tills det är fritt bakom. Brukar själv ligga å kolla i spegeln på motorväg när jag kör personbil är det flera bilar som kommer, ja då anpassar jag hastigheten och glider in bakom första bil som passerar om jag nu inte är den som kör om först såvida bilarna inte ligger väldigt tätt.
Jag har ingen brådska när jag kör i trafiken, kommer hellre fram sent men välbehållen än stressar och något händer, så försöker ofta åka i god tid just för att kunna chilla i trafiken. Det är något jag kan störa mig på också alla stresspellar i trafiken....
Vilken myt då?Jag stör mig något helt kopiöst på att myten om lärstilar är så förbannat seglivat. Nu senast fann jag den i en av kursböckerna på min kurs som handlar om undervisning på universitetsnivå. Helt sjukt att blivande lärare på alla nivåer fortfarande luras i den skiten.
Alltså förlåt men jag kan inte sluta läsa dubbelhakan!Ja det är så jag vill vika också. Jättekrångligt själv med dubbellakan bara.
Jag hade blivit helt galen. Var tvungen att låta en i övrigt bra vänskap rinna ut i sanden under studietiden för att personen skrev vanvettigt högljutt på sitt tangentbord.Min kollega som skriver "normalt" på tangentbordet men slår på enter-tangenten så får det är t.ex en order som ska gå igenom eller något annat som är "klart". Vet inte om det är för att liksom markera.. trycka extra hårt för att se till så att det går igenom..? Mycket märkligt. Det är egentligen ganska roande men när man behöver tänka lite extra i ett moment är det lätt störande. Fortsätter hen så här kommer hen behöva ett nytt tangentbord snart..