Mineur
Moderator
Jag sökte ett jobb för några veckor sedan där det stod att de skulle meddela alla sökande hur det hade gått, oavsett om man gått vidare eller ej, senast den 15 oktober. När jag den 28 oktober fortfarande inte hört något kontaktade jag dem för att höra mig för, men jag fick inget svar. Så i fredags fick jag äntligen ett mail, som inleddes "Hej Monika" och sen stod det att jag inte gått vidare. Jag heter inte Monika - det är knappt en bokstav rätt. Vad jag egentligen heter borde inte ha varit så svårt att lista ut, med tanke på att min mailadress bokstavligen talat består av mitt för- och efternamn.
Jag stör mig alltså på att de 1) var nästan en månad sena i att ge återkoppling 2) inte svarade på mitt mail där jag bad om uppdatering och 3) inte ens kunde bemöda sig med att få mitt namn rätt när de väl kontaktade mig.
Det är en organisation som jag känner till ganska väl genom mitt nuvarande jobb och de är hopplöst oorganiserade att ha att göra med även som kund. Lägger man nu till denna smått kaosartade rekryteringsprocess så det känns som att det kanske var lika bra att det inte blev något
Jag stör mig alltså på att de 1) var nästan en månad sena i att ge återkoppling 2) inte svarade på mitt mail där jag bad om uppdatering och 3) inte ens kunde bemöda sig med att få mitt namn rätt när de väl kontaktade mig.
Det är en organisation som jag känner till ganska väl genom mitt nuvarande jobb och de är hopplöst oorganiserade att ha att göra med även som kund. Lägger man nu till denna smått kaosartade rekryteringsprocess så det känns som att det kanske var lika bra att det inte blev något