Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sökte ett jobb för några veckor sedan där det stod att de skulle meddela alla sökande hur det hade gått, oavsett om man gått vidare eller ej, senast den 15 oktober. När jag den 28 oktober fortfarande inte hört något kontaktade jag dem för att höra mig för, men jag fick inget svar. Så i fredags fick jag äntligen ett mail, som inleddes "Hej Monika" och sen stod det att jag inte gått vidare. Jag heter inte Monika - det är knappt en bokstav rätt. Vad jag egentligen heter borde inte ha varit så svårt att lista ut, med tanke på att min mailadress bokstavligen talat består av mitt för- och efternamn.

Jag stör mig alltså på att de 1) var nästan en månad sena i att ge återkoppling 2) inte svarade på mitt mail där jag bad om uppdatering och 3) inte ens kunde bemöda sig med att få mitt namn rätt när de väl kontaktade mig.

Det är en organisation som jag känner till ganska väl genom mitt nuvarande jobb och de är hopplöst oorganiserade att ha att göra med även som kund. Lägger man nu till denna smått kaosartade rekryteringsprocess så det känns som att det kanske var lika bra att det inte blev något :meh:

Jag sökte ett jobb för några veckor sedan där det stod att de skulle meddela alla sökande hur det hade gått, oavsett om man gått vidare eller ej, senast den 15 oktober. När jag den 28 oktober fortfarande inte hört något kontaktade jag dem för att höra mig för, men jag fick inget svar. Så i fredags fick jag äntligen ett mail, som inleddes "Hej Monika" och sen stod det att jag inte gått vidare. Jag heter inte Monika - det är knappt en bokstav rätt. Vad jag egentligen heter borde inte ha varit så svårt att lista ut, med tanke på att min mailadress bokstavligen talat består av mitt för- och efternamn.

Jag stör mig alltså på att de 1) var nästan en månad sena i att ge återkoppling 2) inte svarade på mitt mail där jag bad om uppdatering och 3) inte ens kunde bemöda sig med att få mitt namn rätt när de väl kontaktade mig.
Jag hade inte ens sökt jobb på den enheten, har olistat nummer och heter definitivt inte Siv-Ann..

Screenshot_20211115-205621_Messages.webp

Att mina barn tycks tro att "sovdags" betyder att de automatiskt får vara uppe hur länge de vill ändå och skita totalt i vad jag säger

Jag hade inte ens sökt jobb på den enheten, har olistat nummer och heter definitivt inte Siv-Ann..

Visa bifogad fil 79650
Åh jösses, det kan alltså bli värre! Jag har skrivit tillbaka till "mitt" ställe nu och bett dem klargöra huruvida det där mailet var till mig, eller om det skulle till en annan kandidat som faktiskt heter Monika. Vore ju snöpligt om jag skulle missa att de ville kalla mig till intervju men inte Monika liksom :laugh:

Stör mig på att jag utbildar med till ett bristyrke som det skriks efter kvalificerad personal inom, men det är helt omöjligt att få en praktikplats. Aldrig varit med om något som känns så omotiverande och förödande för självförtroendet som detta inom jobbsammanhang.

Har liknande sits. Lärarna på Yrkeshögskolan säger att samhället skriker efter vår arbetsgrupp men här omkring är det stenhårt med praktikplats. En del av mina studentkollegor fick dock praktikplats redan vid första samtalet med t om prat om ev anställning/vikariat efter. Jaha kul för dom men efter att ha fått nej av ca 20-30 ställen så är det bara att inse att här omkring är den meningslös.

I mitt fall löste det sig genom att jag fick en sjuk dotter så jag fick uppgifter istället men det är knappast en fördel erfarenhetsmässigt.

För ett tag sen gnällde jag på snapchat som skickade meddelande till fel person. Nu gjorde den det igen! och dessutom till samma person...
alltså; min syster skriver, jag öppnar meddelandet, läser och svarar. Stänger chatten. Sen klickar jag på henne igen (hon ligger högst upp) för att skriva en sak till, och när jag skickat så går det till en helt annan person. VAFAN!

Skickade en förfråga till ett byggföretag om taket på min lada
Frågan var
Skulle ni vara intresserade av att titta
på detta och lämna en offert

Och får till svar
Tidigast i maj kan vi hjälpa dig.
Ska man tolka det som om de inte har tid att ens komma ut och titta på det då?
Att de inte har tid att lägga om ett tak precis just nu det fattar väl jag också men jag frågade ju efter en offert :confused:

Skickade en förfråga till ett byggföretag om taket på min lada
Frågan var
Skulle ni vara intresserade av att titta
på detta och lämna en offert

Och får till svar
Tidigast i maj kan vi hjälpa dig.
Ska man tolka det som om de inte har tid att ens komma ut och titta på det då?
Att de inte har tid att lägga om ett tak precis just nu det fattar väl jag också men jag frågade ju efter en offert :confused:
Fullt förståeligt att de inte vill komma ut och titta nu för att lämna en offert om de inte har tid förrän i maj, mycket kan ju hända på ett halvår.

Ligger som nr 2 bakom en lastbil och ser i backspegeln att en annan bil kommer i högre fart bakom mig. Jag lättar naturligtvis på gasen för att låta den passera och blinkar direkt efter och påbörjar min omkörning av bil nr 1 + lastbil. Vad händer? Jo, dumjäveln i bil nr 1 slår på blinkersen och tränger ut sig precis framför kylaren på min bil så jag får ställa mig på bromsen för att inte krocka! :banghead:

Så skönt att bränna av 500 W extraljus i nacken på idioten. Hoppas det svider fortfarande och att hornhinnorna sveptes rena så han(?) orkar kolla backspeglarna nästa gång om det är klart att köra om. :devil: Blinkers betyder inte företräde, det är förbjudet att påbörja omkörning när man håller på att bli omkörd! :rage:

Fullt förståeligt att de inte vill komma ut och titta nu för att lämna en offert om de inte har tid förrän i maj, mycket kan ju hända på ett halvår.
Kontaktade golvläggare och de hade fem månaders väntetid men jag fick en offert och jobbet är beställt
Det kortfattade svaret fick mig att anta att de inte vill ha jobbet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 612
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 318
· Visningar
62 325
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 995
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002