Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tappade bort både locket till behållaren i perkulatorn + timern i flytten :meh: har beställt ett nytt lock iaf, inget går upp mot när kaffedoften sprider sig i hemmet på morgonen! Hoppas locket kommer riktigt fort :cautious:

Stör mig på den fenomenala bredbandshastigheten 0,4.
Visst har de förvarnat om underhållsarbeten på masten med sänkt hastighet, tänkte mig dock inte SÅ låg.

Man får iofs förstå att det behöver göras, men ändå störigt att sitta med. Ytterligare en störning är att listan med datum för berörda postnummer säger att de ska börja med arbetena den 5:e, dvs. imorgon.

Att vi får ett jobb som är superkrångligt att köra in men inga instruktioner. Hittar inte (ursäkta uttrycket) gubbjäveln som har fixat skiten heller. Har redan gått undan och gråtit en gång. Förra gången jag bad honom om hjälp tyckte han att det skulle jag ju fixa själv, "jag har ju betalt för att vara expert." Han har högre utbildning än mig och är produktionstekniker, jag är bara operatör.

Läser en bok på jobbet där man beskriver ett flertal diagnoser och blir väldigt provocerad av det plumpa språket. Som exempel, ur avsnittet om borderline:
Personens instabila personlighet präglas av bristande eller obefintlig självkänsla och grundtrygghet, och han eller hon saknar en sammanhållen bild av en inre identitet. Förenad med ett impulsivt beteende bör personer med denna personlighetsgrupp räknas som en riskgrupp för både självskadebeteende och utåtagerande våld. De kan exempelvis tända eld på kläder och inredning vid stark frustration och upplevd ångest över att inte nå fram med sin kommunikation.

WHAT? alltså det var ju väldigt specifikt. Inte "utåtagerande beteende kan förekomma vid stark frustration" utan specifikt "Kan tända eld på kläder och inredning".
Lika illa i alla avsnitt tyvärr..

Att jag är så totalt oförmögen att gå upp lite tidigare någon morgon. Klockan 4 upp? Jättebra! Klockan 11 upp? Funkar perfekt! Klockan 9? Du kan lika gärna vara död, inget alarm kommer väcka dig.

Jag stör mig på att min kollega som rent fysiskt sitter ca 2 meter ifrån mig, men i ett annat rum kommunicerar via Teams-chatten istället för att gå några steg och komma och fråga mig direkt. Dörren till mitt arbetsrum står öppen och det finns allmänt ingen tröskel alls att gå in i kollegors arbetsrum på mitt jobb.

Jag stör mig på att min kollega som rent fysiskt sitter ca 2 meter ifrån mig, men i ett annat rum kommunicerar via Teams-chatten istället för att gå några steg och komma och fråga mig direkt. Dörren till mitt arbetsrum står öppen och det finns allmänt ingen tröskel alls att gå in i kollegors arbetsrum på mitt jobb.
Kommunicerar via Skype med en kollega i samma rum ibland :rofl:

Jag önskar att fler av mina kollegor gjorde så, istället för att springa och väcka mig på kontoret hela tiden :laugh:

Att imorgon måste jag sätta in ny cpu fläkt och RAM i datorn - har gått och skjutit upp det och upp det, men nu är cpu temp uppe i 65-70 i vilande läge. Vilket innebär en jäkla massa svärande och strimlade fingrar.
Strimlade fingrar? x)

och räcker det inte bara med ny kylpasta?

Stör mig på den fenomenala bredbandshastigheten 0,4.
Visst har de förvarnat om underhållsarbeten på masten med sänkt hastighet, tänkte mig dock inte SÅ låg.

Man får iofs förstå att det behöver göras, men ändå störigt att sitta med. Ytterligare en störning är att listan med datum för berörda postnummer säger att de ska börja med arbetena den 5:e, dvs. imorgon.
För den som undrar så stör jag mig fortfarande på samma sak. (beräknas ta ett par timmar, men kan bli upp till 36 - liten diff där...) *STÖR, stör, STÖR*

Jag blir ju tvungen att typ dammsuga och vika tvätt när jag inte kan titta på tv. :nailbiting:
Å andra sidan försvinner en del tid om en envisas med att surfa på Buke i modemtempo. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 607
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
61 436
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 990
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002