Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Strimlade fingrar? x)

och räcker det inte bara med ny kylpasta?

Jag har redan försökt med ny (kvalitets) kylpasta. Avskyr AMD högt och innerligt eftersom det kräver en sån jäkla massa pulande när allting ska skruvas isär och sedan kylaren på igen. Jag skär fingrarna på själva kylaren (vassa kanter) när jag ska skruva på den igen.

Min Arctic kylare har egentligen aldrig fungerat särskilt bra och jag märker att när jag behöver tex, konvertera media filer eller har flera program igång samtidigt så är jag uppe på 70C och kylaren låter högt.

Skjuter upp allt tills imorgon eftersom jag upptäckte att jag inte har mycket komprimerad luft hemma. Trodde jag hade en burk till, men tydligen inte.

Jag har redan försökt med ny (kvalitets) kylpasta. Avskyr AMD högt och innerligt eftersom det kräver en sån jäkla massa pulande när allting ska skruvas isär och sedan kylaren på igen. Jag skär fingrarna på själva kylaren (vassa kanter) när jag ska skruva på den igen.

Min Arctic kylare har egentligen aldrig fungerat särskilt bra och jag märker att när jag behöver tex, konvertera media filer eller har flera program igång samtidigt så är jag uppe på 70C och kylaren låter högt.

Skjuter upp allt tills imorgon eftersom jag upptäckte att jag inte har mycket komprimerad luft hemma. Trodde jag hade en burk till, men tydligen inte.
Ah okej.
Tänkte att vissa processorer kan spikea rätt högt utan det är något farligt.
Så gör min Intel processor tex, störigt men fullt normalt för den generationen. Vattenkylning är dock grejen ;)

Ah okej.
Tänkte att vissa processorer kan spikea rätt högt utan det är något farligt.
Så gör min Intel processor tex, störigt men fullt normalt för den generationen. Vattenkylning är dock grejen ;)

Jag vet, men känner inte att det är befogat, jag gamar inte, utan vi pratar om att köra flera program på samma gång (vissa relativt krävande men inte direkt CAD) och 35 eller så Chrome flikar :angel: Absolut att det inte är några problem med spikar, men när den ligger konstant på 65-75 så tja. Plus att mitt RAM (16GB) ofta är uppe på 70-80%. Så mer RAM och ny kylare är ganska nödvändiga.

Igår när jag var i affären så var det en person som hade med sig sitt barn. Barnet var snorigt, såg hängigt ut och hostade rakt ut hela tiden. Oavsett om det är covid eller en vanlig förkylning så tycker jag det är respektlöst mot sina medmänniskor att ta med sig sitt uppenbart sjuka barn till affären. Bor i en storstad och det går att få hem de nödvändigaste matvarorna hemkörda inom ett dygn eller beställa från butiken så de plockar ihop varorna och man bara hämtar kassen.

Stör mig på att saker aldrig fungerar smidigt när man försöker sälja begagnat 🙃 Fått en mindre möbel såld för ett par hundralappar på tradera till låååångt under vad begagnade sådana brukar ligga ute för och skrev av förklarliga skäl att den helst skulle hämtas. En köpare ville få den skickad men inte hem till sig själv utan till sin dotter. Underligt men ok. Efter det har det bara varit massor med problem med ett borttappat paket av posten, delar som dottern påstår inte skickats med men som hon antagligen lyckats slänga med emballaget och arg köpare som bombat mig med otrevliga meddelanden i tid och otid . Slutade med att jag sa skicka tillbaka den så får ni pengarna tillbaka eller köp nya delar som saknas (de kostar under 100 kr och finns som reservdelar). Fick inget svar utan bara ett negativt omdöme på tradera. Jag la negativt tillbaka och nu är köparen ännu argare och vill att jag genast tar bort det… tror nästan att det får vara kvar. Jag har lagt enormt mycket tid på att försöka hjälpa den här köparen och klarar mig utmärkt ändå med tresiffrigt antal positiva och ett negativt.

Skolbarn i helsvarta kläder med noll reflex.
Kör en väg utan hållplatser där de står varsom vid vägkanten och väntar på skolbussen. Man ser dem på typ 10 m håll på 70 väg... om en har tur vill säga.

Kan inte någon hänga på dem i alla fall EN liten dingelreflex som de gömmer för kompisarna när de kommit in till stan om det är för skämmigt för dem att visa den i skolan.

Ok, inte alla barn... såg en med reflexväst också. :up:
SÅG hen, alltså;)

Stör mig på att jag fryser på jobbet trots att det är 22 grader. Blev tvungen att sätta på mig långkalsonger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 607
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
61 436
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 990
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002