Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att det är dags att välja nya uppgifter inom min dagliga verksamhet, men att inget är på en nivå som känns rätt för mig. Jävla rävsax att vara för svår för normala jobb men samtidigt för självgående för typiska LSS-ställen. :(
 
På att det är dags att välja nya uppgifter inom min dagliga verksamhet, men att inget är på en nivå som känns rätt för mig. Jävla rävsax att vara för svår för normala jobb men samtidigt för självgående för typiska LSS-ställen. :(
Finns det inte nåt annat ställe du kan vara på? Något skräddarsytt.
 
Allt detta tjat om barn! Nu senast en gammal klasskompis, som jag inte pratat med på 15 år, som plötsligt skickat ett meddelande på Messenger och önskat grattis till bröllopet (vi gifte oss 2018, men ändå). När ska ni ha barn?
Vi ska inte ha några jäkla barn, varför skulle vi? Jo men vi har ju gift oss och köpt hus, klart vi ska ha barn också. Nej tack, jag har tre katter och det räcker.
Gah! Varför ens skriva så till nån man inte pratar med sen gymnasiet liksom?!
 
Allt detta tjat om barn! Nu senast en gammal klasskompis, som jag inte pratat med på 15 år, som plötsligt skickat ett meddelande på Messenger och önskat grattis till bröllopet (vi gifte oss 2018, men ändå). När ska ni ha barn?
Vi ska inte ha några jäkla barn, varför skulle vi? Jo men vi har ju gift oss och köpt hus, klart vi ska ha barn också. Nej tack, jag har tre katter och det räcker.
Gah! Varför ens skriva så till nån man inte pratar med sen gymnasiet liksom?!
Väldig konstigt…
 
Finns det inte nåt annat ställe du kan vara på? Något skräddarsytt.

Nej, det finns det inte. Ingen ordinär arbetsplats - och knappt ens de mer flexibla heller - vill ta i en med tång när man har stora anpassningskrav, extremt varierande dagsform, och noll utbildning. Det spelar ingen roll hur många talanger man har.

Där jag är har varit i stort sett så skräddarsytt som det går att få det, men eftersom de envisas med att ha alla brukare oavsett diagnoser i samma verksamhet så blir det ändå ganska begränsat. Hade det gått att anpassa ännu mer så hade jag nog inte suttit här och grämt mig så.
 
Stort ogilla på knotten (de små asen, man hinner glömma dem varje vinter) men måste ändå kommentera bilden: så fiiint, ändå!
Ja, det är lite extra vackert där ute såhär års, och så otroligt fridfullt (åtminstone när man kommit ihåg att ta på sig myggsprej före 🙄)! Det som låter mest är lammen och korna i hagarna runt om, samt hackspetten som brukar hålla till i skogsdungen bakom hagen 😊
 
  • Gilla
Reactions: MCP
En person som försöker starta ett drev mot en tiggande person i en lokalgrupp på Facebok för att personen har en hund. Det är absurt, som om hon som startar drevet har hela bilden framför sig..
Fine om personen själv gör en anmälan till LS, men att få en stor grupp okända på nätet göra det också är så fel.
 
Nej, det finns det inte. Ingen ordinär arbetsplats - och knappt ens de mer flexibla heller - vill ta i en med tång när man har stora anpassningskrav, extremt varierande dagsform, och noll utbildning. Det spelar ingen roll hur många talanger man har.

Där jag är har varit i stort sett så skräddarsytt som det går att få det, men eftersom de envisas med att ha alla brukare oavsett diagnoser i samma verksamhet så blir det ändå ganska begränsat. Hade det gått att anpassa ännu mer så hade jag nog inte suttit här och grämt mig så.
Skriver under så hårt här... Själv hoppas jag ju att min ordinarie verksamhet ska öppna igen. Om inte får jag prova nåt annat men då sitter jag där med folk med för mig helt inkompatibla diagnoser och det går tamefan inte :down: På ordinarie är vi max två brukare och tidigare handledare har matchat ihop oss superbra, måtte det inte bli förstört för det är fan inte enkelt när man hamnar på lite för hög funktionsnivå för daglig verksamhet och för låg för arbetsmarknaden :arghh:
 
När jag kom till sommartugetomten idag hade stuggrannen troligen i höstas, efter att vi varit på tomten för sista gången det året, kapat ned en rejält stor och hög gran på min tomt.
Stammen var försvunnen, bara grenarna kvar.
Jag är rädd om alla träden och ska något kapas är det för att JAG bestämt det.
Sambon gick dit och sa att man brukar ringa och fråga innan man kapar träd på annan markägares tomt.
Sambon sa att han såg att grannen visste precis vad han pratade om.

I höstas sade grannen att han tyckte att några träd borde bort så att de skulle få mer sol.
Så jag antar att det var bakgrunden till att mitt träd nu blev ohyggligt mycket kortare. Typ 3 dm.
 
Är inne i nån stor hårfällningsperiod. Det faller hår konstant. Det är hår överallt och hela tiden. Blir tokig :arghh: är rätt sugen på att raka av allt för att slippa. Är dessutom trött på mitt slitna hår som jag inte vet vad jag ska göra med. Det enda som hindrar är att jag skulle se ut som ett jäkla kioskmongo om allt hår försvann. Har inte ansiktsformen för rakad skalle.
 
Nej, det finns det inte. Ingen ordinär arbetsplats - och knappt ens de mer flexibla heller - vill ta i en med tång när man har stora anpassningskrav, extremt varierande dagsform, och noll utbildning. Det spelar ingen roll hur många talanger man har.

Där jag är har varit i stort sett så skräddarsytt som det går att få det, men eftersom de envisas med att ha alla brukare oavsett diagnoser i samma verksamhet så blir det ändå ganska begränsat. Hade det gått att anpassa ännu mer så hade jag nog inte suttit här och grämt mig så.

Skriver under så hårt här... Själv hoppas jag ju att min ordinarie verksamhet ska öppna igen. Om inte får jag prova nåt annat men då sitter jag där med folk med för mig helt inkompatibla diagnoser och det går tamefan inte :down: På ordinarie är vi max två brukare och tidigare handledare har matchat ihop oss superbra, måtte det inte bli förstört för det är fan inte enkelt när man hamnar på lite för hög funktionsnivå för daglig verksamhet och för låg för arbetsmarknaden :arghh:
Förstår. Jag avstår DV eftersom jag inte känner att det skulle ge mig nåt/jag skulle bara bli trött.
Här tror jag det finns nån konst-DV, musikstudio/radio och nåt mer men vet inte om de är öppna nu under covid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
26 011
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 675
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 232
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp