Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att det är dags att välja nya uppgifter inom min dagliga verksamhet, men att inget är på en nivå som känns rätt för mig. Jävla rävsax att vara för svår för normala jobb men samtidigt för självgående för typiska LSS-ställen. :(
Här har de DV på lokala Erikshjälpen. Tänker att det borde vara ganska anpassningsbart för olika behov och personer? Ingen aning ifall det går att efterfråga sådant, men tänkte det kunde vara värt att nämna :) Har väldigt dålig koll på hur LSS funkar, så hoppas inte jag sagt nått otroligt korkat nu :p
 
När jag kom till sommartugetomten idag hade stuggrannen troligen i höstas, efter att vi varit på tomten för sista gången det året, kapat ned en rejält stor och hög gran på min tomt.
Stammen var försvunnen, bara grenarna kvar.
Jag är rädd om alla träden och ska något kapas är det för att JAG bestämt det.
Sambon gick dit och sa att man brukar ringa och fråga innan man kapar träd på annan markägares tomt.
Sambon sa att han såg att grannen visste precis vad han pratade om.

I höstas sade grannen att han tyckte att några träd borde bort så att de skulle få mer sol.
Så jag antar att det var bakgrunden till att mitt träd nu blev ohyggligt mycket kortare. Typ 3 dm.

Det tror jag nästan går att polisanmäla.

Själv hade jag nog planterat en lönn, björk eller syrenbuskage där :angel:
 
Stör mig på att mobilen som låg uppe på micron ramlade rätt ner i pannkakssmeten och nu är den helt kass... blev ingen billig pannkakssmet där inte, tur i oturen var jag ändå på väg att skaffa ny mobil men hade eg inte tänkt göra det nu men men.....
 
När jag kom till sommartugetomten idag hade stuggrannen troligen i höstas, efter att vi varit på tomten för sista gången det året, kapat ned en rejält stor och hög gran på min tomt.
Stammen var försvunnen, bara grenarna kvar.
Jag är rädd om alla träden och ska något kapas är det för att JAG bestämt det.
Sambon gick dit och sa att man brukar ringa och fråga innan man kapar träd på annan markägares tomt.
Sambon sa att han såg att grannen visste precis vad han pratade om.

I höstas sade grannen att han tyckte att några träd borde bort så att de skulle få mer sol.
Så jag antar att det var bakgrunden till att mitt träd nu blev ohyggligt mycket kortare. Typ 3 dm.
Jag hade anmält:

"Om du fäller ett träd med avsikt på annans mark kan det vara ett brott och det bedöms då som skadegörelse. Då kan markägaren begära skadestånd. Det kan bli riktigt dyrt med olovlig trädfällning. Det skadestånd man kan få är ersättning för trädens värde, kostnader för att plantera nya träd och värdeminskning."
 
När jag kom till sommartugetomten idag hade stuggrannen troligen i höstas, efter att vi varit på tomten för sista gången det året, kapat ned en rejält stor och hög gran på min tomt.
Stammen var försvunnen, bara grenarna kvar.
Jag är rädd om alla träden och ska något kapas är det för att JAG bestämt det.
Sambon gick dit och sa att man brukar ringa och fråga innan man kapar träd på annan markägares tomt.
Sambon sa att han såg att grannen visste precis vad han pratade om.

I höstas sade grannen att han tyckte att några träd borde bort så att de skulle få mer sol.
Så jag antar att det var bakgrunden till att mitt träd nu blev ohyggligt mycket kortare. Typ 3 dm.
Men va f...
Det är läge att polisanmäla.
 
Min svärfar. Har extremt många störiga egenskaper. Till exempel; Jag sa igår att jag inte trivs på mitt jobb och därför söker andra. Hans replik; ”90% av Sveriges befolkning trivs inte på sina jobb. Man går dit ändå.”

Jaa, eller så gör man nånting åt situationen? Han är en typisk gnällig jante-person, det är fel på alla andra, utom honom själv. Han är den enda som ser verkligheten men klar blick. Ibland får jag nästan känslan av att han VILL att andra ska vara olyckliga och missnöjda så att han inte är ensam om att vara det.
 
Jag har just den här veckan orimligt många störningsmoment i mitt liv men jag tar den senaste. En viss tingsrätts handläggarchef meddelade 18 maj att dom i ett frifotsmål ska avkunnas idag. När jag mejlar för att få domen så får jag svaret att huvudförhandling är uppskjuten och således ingen dom idag. Jaha, men fasen så bra att ni då kommunicerar just det till oss. Eller vänta, det gjorde man ju inte :banghead:
 
Min sambo har börjat lägga besticken i fel ordning i bestickslådan och jag känner mig som Britt-Marie* :wtf::nailbiting::arghh:


*Fredrik Backman: "Britt-Marie är faktiskt inte passivt aggressiv. Det är bara det att smuts, repor och felaktigt organiserade besticklådor får henne att skrika på insidan"
 
Min sambo har börjat lägga besticken i fel ordning i bestickslådan och jag känner mig som Britt-Marie* :wtf::nailbiting::arghh:


*Fredrik Backman: "Britt-Marie är faktiskt inte passivt aggressiv. Det är bara det att smuts, repor och felaktigt organiserade besticklådor får henne att skrika på insidan"

Jag känner med dig. Aldrig i helvete att särbon får ställa in någon ren disk här! Det blir kaos då... :cautious:
 
Min sambo har börjat lägga besticken i fel ordning i bestickslådan och jag känner mig som Britt-Marie* :wtf::nailbiting::arghh:


*Fredrik Backman: "Britt-Marie är faktiskt inte passivt aggressiv. Det är bara det att smuts, repor och felaktigt organiserade besticklådor får henne att skrika på insidan"

Jag känner med dig. Aldrig i helvete att särbon får ställa in någon ren disk här! Det blir kaos då... :cautious:
Här ställde sambon tallrikarna på FEL hylla i skåpet härom dagen :rage:
 
Parkerade arbetsbilen, betalade parkering och jobbade. Fick p-böter. Jag hade råkat ställa mig på en handikapp-parkering. Jag trodde att jag hade ställt mig på en som inte var handikapp, jag kollade till och med så att det inte var målat i rutan..

Ska göra ett försök att ringa och prata med kommunen, för jag äger inte fordonet och kan alltså inte "överklaga" den och jobbet lär inte göra det heller. 🤷
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 979
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 224
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp