Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har länge funderat på att kolla varför min robotdammsugare inte fungerar men inte orkat pga en tuff graviditet. Idag fick jag ett svar; elkontakten var utdragen. Mannens svar "vi använder ju inte den ändå, så jag tröttnade på att den bara pep" . Jo men det klart den inte funkar om elkontakten är utdragen eller någon flyttat den på den så den inte rör laddstationen ordentligt så den laddar ur fort. Därav att den piper då den inte hittar tillbaka till laddstationen pga höga trösklar.
Japp, dagens störande moment.
 
Jag stör mig på folk som inte kan tänka ett steg till. En person tycker inte det är bra med vindkraft för att fåglar dör, fine, det kan man tycka. Men då kanske personen inte ska ha en utekatt om hen nu tycker fågeldöd är ett stort problem..
 
Stör mig på att det inte går att hitta Polly Bilar i någon av de tre lokala matbutikerna i samma ort. Så typiskt när jag skulle köpa för det var en som inte smakat.....
 
Jag stör mig på folk som inte kan tänka ett steg till. En person tycker inte det är bra med vindkraft för att fåglar dör, fine, det kan man tycka. Men då kanske personen inte ska ha en utekatt om hen nu tycker fågeldöd är ett stort problem..
Jag måste opponera mig, för det är inte samma fåglar liksom...
Av vindkraftverken så dör de rovfåglar som vi precis räddat tillbaka från den utrotning pga ddt som höll på att ske på -70-talet. Katter tar sjuka småfåglar som det inte är någon brist på.
 
Jag måste opponera mig, för det är inte samma fåglar liksom...
Av vindkraftverken så dör de rovfåglar som vi precis räddat tillbaka från den utrotning pga ddt som höll på att ske på -70-talet. Katter tar sjuka småfåglar som det inte är någon brist på.
Förtydligar att det inte var fråga om vilken sorts fågel det är för denna person, utan handlar om att det är ett liv som släcks.
 
Jag måste opponera mig, för det är inte samma fåglar liksom...
Av vindkraftverken så dör de rovfåglar som vi precis räddat tillbaka från den utrotning pga ddt som höll på att ske på -70-talet. Katter tar sjuka småfåglar som det inte är någon brist på.
Förutom då att småfåglar som till exempel tornseglare och hussvala är nära hotade, och många fler småfåglar finns på rödlistan.

Edit: För att inte tala om alla andra hotade smådjur.
 
Nu är jag rätt nöjd med min kropp och hur den ser ut och går att forma om på häftiga vis. Men stör mig så grymt på att det inte finns några mönster för sömnad som skulle passa mig pga mina proportioner. Måste alltid göra egna eller ändra sjukt mycket på skiten. Skiljer liksom fem storlekar mellan olika kroppsdelar.
 
Att folk inte kan säga vad man heter när man ringer till en verkstad . Utan frågar om chefen är på plats.
Ja fy så jag stör mig på liknande, kunder som ringer och bara "Hej har du chefen där?" Så frågar man vad saken gäller, i 99 fall av 100 behöver de inte prata med chefen. Kunderna frågar dock inte efter chefen om någon av mina manliga kollegor svarar... (Mansdominerad bransch..)
 
Jag hade en så härlig kväll i stallet i förrgår kväll. Det hade knotten också. :meh:

Jag har identifierat den lilla dammen i hästarnas hage som boven i dramat :rolleyes:
 

Bifogade filer

  • 20210526_204117.webp
    20210526_204117.webp
    182,9 KB · Visningar: 80
Vänner som lägger upp bilder på god mat på sociala medier + allmänt trakasserande med popup-reklam för lyxlakrits på dag 4 (av 5) med vattenfasta. :cautious: Går i och för sig hyggligt bra ändå men känns kanske lite mer störande än annars. Fast jag blev tvungen att beställa lite lyxlakrits, och tänker att den kommer ju ändå inte förrän nästa vecka. :idea:
 
Vänner som lägger upp bilder på god mat på sociala medier + allmänt trakasserande med popup-reklam för lyxlakrits på dag 4 (av 5) med vattenfasta. :cautious: Går i och för sig hyggligt bra ändå men känns kanske lite mer störande än annars. Fast jag blev tvungen att beställa lite lyxlakrits, och tänker att den kommer ju ändå inte förrän nästa vecka. :idea:
Oj, nu blir jag nyfiken på hur det är att fasta så länge! Fungerar det med hunger och energinivåer och så vidare?
 
Ska skruva upp 24 handtag på luckorna och lådorna i köket. Två störningsmoment:
1. Skruvarna är för korta. Jag måste antingen köpa nya eller försänka dem ca 1 cm.
2. Ingen av butikerna i min närhet säljer borrmallar. Jag vill vara lat och bekväm istället för att tillverka en egen.
 
Oj, nu blir jag nyfiken på hur det är att fasta så länge! Fungerar det med hunger och energinivåer och så vidare?

Häpnadsväckande enkelt skulle jag säga, testade för första gången i fjol och tänkte tre dagar från början. Men sedan var det så lätt så jag gjorde fem då också. Vad jag kunnat läsa mig till så ska hälsoeffekterna kicka igång bättre från dag 3.
Inte alls så jag känt mig panikslagen av hunger eller ens känner mig orimligt hungrig någon gång, Hygglig energi också, har jobbat och varit igång som vanligt, men skippat konditionsträning. Det mest påtagliga är att det är roligt att äta, och därför liksom långtråkigt att inte äta och att dagarna bara flyter ihop utan frukost och lunch och sånt. Men det är också intressant att det jag inte alls känner mig sugen på är kött, kaffe och alkohol i någon form. (fast det går över) Lakritslängtan är dock konstant hög. Och hemgjorda morots- och jordnötsbollar med saffranscouscous såg ju också hyggligt aptitligt ut.
 
Senast ändrad:
Häpnadsväckande enkelt skulle jag säga, testade för första gången i fjol och tänkte tre dagar från början. Men sedan var det så lätt så jag gjorde fem då också. Vad jag kunnat läsa mig till så ska hälsoeffekterna kicka igång bättre från dag 3.
Inte alls så jag känt mig panikslagen av hunger eller ens känner mig orimligt hungrig någon gång, Hygglig energi också, har jobbat och varit igång som vanligt, men skippat konditionsträning. Det mest påtagliga är att det är roligt att äta, och därför liksom långtråkigt att inte äta och att dagarna bara flyter ihop utan frukost och lunch och sånt. Men det är också intressant att det jag inte alls känner mig sugen på är kött, kaffe och alkohol i någon form. (fast det går över) Lakritslängtan är dock konstant hög. Och hemgjorda morots- och jordnötsbollar med saffranscouscous såg ju också hyggligt aptitligt ut.
Tack för att du delar med dig! Jag har varit nyfiken på fasta länge, dels för hälsoeffekterna men dels för att jag i perioder blir trött på att äta "hela tiden", men har inte riktigt vågat ta steget. Nu har jag lite ledighet framför mig så tänkte att det kanske är dags att testa två dagar, eller kanske mer om det känns bra:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 147
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 677
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 236
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp