Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag sitter nyduschad i soffan och luktar gott. Och katten kommer och lägger sig i knät och luktar koskit 🙄 undrar om det är ett måste att jaga i grannens gödslade åkrar...
 
Vi har fått massor av epor i min stad. Jag har 3-4 km 70-väg till matvarubutiken och jag behöver nästan alltid köra om en eller två epor. Det brukar stå en eller två hos grannen.

Problemen de orsakar är att de spelar hög musik på nätterna i vissa bostadsområden. Jag har personligen INGA problem med epor. Jag hade nog velat ha en själv om jag hade varit 15. Praktiskt och säkrare än en moppe.

Sen kan jag tycka att de ibland har lite dålig belysning/skyltar bakåt i sämre väder. Och att de kanske skulle undvika 110-vägar på grund av trafiksäkerheten.

Håller alltså med dig om allt du skriver! Visst kan vi samsas allihopa på vägarna? Barn, vuxna, cyklister, hästar och epor?
Jag tror att du bor i staden söder om min. I min stad har vi nog mest epor av alla..... :(
En kompis promenerade förbi en högstadieskola i en by utanför- och räknade till 27 (!!!) epor på den parkeringen....
 
Jag tror att du bor i staden söder om min. I min stad har vi nog mest epor av alla..... :(
En kompis promenerade förbi en högstadieskola i en by utanför- och räknade till 27 (!!!) epor på den parkeringen....
Jo, har har sett någon filmsnutt utanför skolorna, de verkar finnas hur många som helst! För några år sedan såg man dom sällan. En kompis hade en för 15-20 år sen också. Det var extremt ovanligt vad jag kommer ihåg. Hon hade fått den för att ta sig till stallet och körde absolut inte i stan, utan bara på landsbygden.
 
Stör mig lite på en kollega som alltid hälsar med ”Hur är det med en sådan idag”
En sådan vadå?
Jag tycker det är en märklig hälsningsfras att kalla någon för en sådan :confused:
Det är väl en satsförkortning?

En sådan trevlig person, en sådan kvinna, en sådan kollega. Typ.
 
Försökte få bort päls från ett schabrak innan jag skulle tvätta det, kör med roller och svär för mig själv att hela rullen kommer ta slut. Låter lite vara kvar och tänker att jag får torka ur tvättmaskinen efteråt 🤷‍♀️

Samma sekund som jag satt på maskinen kommer jag på att jag kunde ha dammsugit det istället :banghead:
 
Jag vet inte om jag ska störa mig på att jag är kort eller på att klänningar sällan finns i olika längder. Praktiskt taget alla klänningar som står "knälång" är snarare till vaderna på mig, störigt! :grin:
 
Köpte jord på en "utomhusmarknad" idag. Fanns tydliga golvmarkeringar i kön, jag ställde mig och lämnade tydligt avstånd till den framför. Två tanter i munskydd ställde sig för nära mig. Jag suckade och gick fram en markering när den blev ledig. De följde efter mig och ställde sig alldeles för nära igen. Då vände jag mig faktiskt om och sa ganska irriterat "nu tänker vi på att hålla avstånd!". Tanterna flyttade sig inte en centimeter. :banghead: jag kunde inte gå framåt, jag höll ju de uppmärkta avståndet..
 
Köpte jord på en "utomhusmarknad" idag. Fanns tydliga golvmarkeringar i kön, jag ställde mig och lämnade tydligt avstånd till den framför. Två tanter i munskydd ställde sig för nära mig. Jag suckade och gick fram en markering när den blev ledig. De följde efter mig och ställde sig alldeles för nära igen. Då vände jag mig faktiskt om och sa ganska irriterat "nu tänker vi på att hålla avstånd!". Tanterna flyttade sig inte en centimeter. :banghead: jag kunde inte gå framåt, jag höll ju de uppmärkta avståndet..

Du skulle ha hostat på dem :angel:
 
Köpte jord på en "utomhusmarknad" idag. Fanns tydliga golvmarkeringar i kön, jag ställde mig och lämnade tydligt avstånd till den framför. Två tanter i munskydd ställde sig för nära mig. Jag suckade och gick fram en markering när den blev ledig. De följde efter mig och ställde sig alldeles för nära igen. Då vände jag mig faktiskt om och sa ganska irriterat "nu tänker vi på att hålla avstånd!". Tanterna flyttade sig inte en centimeter. :banghead: jag kunde inte gå framåt, jag höll ju de uppmärkta avståndet..
Får mig att tänka på kompisens barn som högt och tydligt brukar deklarerar att man faktiskt ska stå på pricken/strecket/markeringen till dom som inte gör det!
Har visat sig väldigt effektivt, ingen ignorerar ett litet barn 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 147
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 677
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 236
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp