Jag också! Särskilt som de just nu får betydligt generösare villkor än vi som troget betalat avgift och haft karensdagar. Och sedan går ut och gråter i dagstidningarna om hur hemskt det är. Förstå dessutom att just alfakassan som är default för de som inte gått med går på knäna just nu med alla nya ansökningar som måste utredas. Särskilt då exakt hur de nya tillfälliga reglerna ska tillämpas.
Var någon man som var säljare inte var med i a-kassa eller fack, skulle just börja ett nytt jobb när covid slog till. Han har fått vänta flera månader och det var såååå synd om honom och han hade fått låna pengar och det var en skandal och varför gör inte regeringen något åt det. Men det har de för fasiken gjort. Jag förstår det inte, a-kassa är en subventionerad försäkring. Man skulle aldrig kunna tänka sig att ha sitt hus/bil/båt oförsäkrad men något som påverkar ditt liv enormt struntar man i.
Fö är jag sjukt irriterad på att batteriet till min mobil är döende, jag har ett reservbatteri som jag köpte för att byta ut det, men har inte kommit mig för det ännu, och hittar nu inte batteriet. Däremot skälet till att jag inte bytt ännu, den lilla grejen man måste använda för att få bort baksidan av mobilen är hittad. Möjligtvis kan det också vara så att katten tuggat sönder sladden så den inte laddar ordentligt, jag har flera mikro sladdar men naturligtvis ingen jag hittar. Jag ser ett mönster här