Det där är verkligen inte okej. Jag hoppas att ni tar det vidare till hyresvärden, osv!Grannen under har efterfest igen.
Dessutom otrevlig när vi smsat och bett dem sänka eftersom musiken är så hög att vi vaknat (igen)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där är verkligen inte okej. Jag hoppas att ni tar det vidare till hyresvärden, osv!Grannen under har efterfest igen.
Dessutom otrevlig när vi smsat och bett dem sänka eftersom musiken är så hög att vi vaknat (igen)
Det där är verkligen inte okej. Jag hoppas att ni tar det vidare till hyresvärden, osv!
Turistjävlar som ska ta selfies med renarna så kalvarna stressas ihjäl eller skiljs från sina mammor och måste avlivas.
Bostadsrätt... men vi skriver till styrelsen idag.
Fullt medveten om att vi bor i lägenhet och att folk måste få leva (att vissa störningar förekommer) men det gäller åt andra hållet med, bor man i lägenhet så bor man inte ensam och kan inte bete sig hur som helst.
Vi har inga problem med deras förfest som håller på från em till ca 22:00 för sen drar de ut, men sen kommer de hem och startar om på nytt och det är DEN delen som stör. Inatt var det tidigt med 01:30-04:00, annars har de kommit 02:30/03:00 och haft full fest till 05:00.
De tre senaste gångerna har de inte svarat på sms men inatt var det svar av typen "Ge er för fan", "Det är semester", "Flytta ut i skogen om det inte passar..." osv.
Jag håller med dig till fullo! Varför håller man inte avstånd och visar hänsyn för vilda djur.Turistjävlar som ska ta selfies med renarna så kalvarna stressas ihjäl eller skiljs från sina mammor och måste avlivas.
Hoppas ni får gehör för det. Mina kompisar som bor i lägenhet har alltid förvarnat när de ska ha fest och vi har försökt hålla oss inom rimliga ljudnivåer. Aldrig att vi förde oväsen om det blev efterfest.
Jag bor ju i hus men förvarnar ändå grannarna om jag ska ha fest och det kan tänkas bli ljudligt
Ja festen i sig är inget problem. Eller ja, fest nummer 1 Men det får liksom ta slut någon gång. Musiken är såpass hög att jag hör texten... Är på god väg att lära mig "Snart skiner Poseidon" (Blåvitt-anhängare).
Kan ni inte ringa störningsjouren?Bostadsrätt... men vi skriver till styrelsen idag.
Fullt medveten om att vi bor i lägenhet och att folk måste få leva (att vissa störningar förekommer) men det gäller åt andra hållet med, bor man i lägenhet så bor man inte ensam och kan inte bete sig hur som helst.
Vi har inga problem med deras förfest som håller på från em till ca 22:00 för sen drar de ut, men sen kommer de hem och startar om på nytt och det är DEN delen som stör. Inatt var det tidigt med 01:30-04:00, annars har de kommit 02:30/03:00 och haft full fest till 05:00.
De tre senaste gångerna har de inte svarat på sms men inatt var det svar av typen "Ge er för fan", "Det är semester", "Flytta ut i skogen om det inte passar..." osv.
Vet inte om föreningen är ansluten till någon - det är en av våra frågor i mailet vi skickat idag. Var ska vi vända oss vid störningar?Kan ni inte ringa störningsjouren?
Står inte den informationen i all övrig info man brukar få av föreningen när man flyttat in? Man brukar ju få en hel bibel med all nödvändig (och inte lika nödvändig...) info om föreningens regler, kontaktuppgifter, etc.Vet inte om föreningen är ansluten till någon - det är en av våra frågor i mailet vi skickat idag. Var ska vi vända oss vid störningar?
Vi bor i en ganska nybildad förening kan tilläggas.
Står inte den informationen i all övrig info man brukar få av föreningen när man flyttat in? Man brukar ju få en hel bibel med all nödvändig (och inte lika nödvändig...) info om föreningens regler, kontaktuppgifter, etc.
Mycket störigt. Igår skulle det börja regna här kl 19, men det regnade rejält redan vid kl 15. Idag garderade de sig med att det kunde komma lokala regnskurar, trots att det teoretiskt sett stod 0 mm regn.......Att det började regna innan jag klippt färdigt det sista av gräset.
SMHI hade sagt kl. 23.
Har växlat mellan att inte komma regn som skulle komma, eller regna fast det inte skulle, eller vara en häftig skur som är kort men förstör klippning för hela dagen osv. (har så långt gräs så det behövs en x timmar med sol för att det ska torka också, inte bara uppehåll). Var så nöjd att jag äntligen kommit ut...Mycket störigt. Igår skulle det börja regna här kl 19, men det regnade rejält redan vid kl 15. Idag garderade de sig med att det kunde komma lokala regnskurar, trots att det teoretiskt sett stod 0 mm regn.......
Åh fy, jag hade blivit tokig! Hur länge har ni haft det så? Lider Verkligen med dig!Den förbannade ventilationen på jobbet, eller rättare sagt, den trasiga och felanmälda ventilationen. Det går inte att ha x antal personer på ett begränsat utrymme 24/7 utan möjlighet att vädra. Dålig luft, luktar illa och är kvavt.