Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är verkligen inte okej. Jag hoppas att ni tar det vidare till hyresvärden, osv!

Bostadsrätt... men vi skriver till styrelsen idag.
Fullt medveten om att vi bor i lägenhet och att folk måste få leva (att vissa störningar förekommer) men det gäller åt andra hållet med, bor man i lägenhet så bor man inte ensam och kan inte bete sig hur som helst.
Vi har inga problem med deras förfest som håller på från em till ca 22:00 för sen drar de ut, men sen kommer de hem och startar om på nytt och det är DEN delen som stör. Inatt var det tidigt med 01:30-04:00, annars har de kommit 02:30/03:00 och haft full fest till 05:00.

De tre senaste gångerna har de inte svarat på sms men inatt var det svar av typen "Ge er för fan", "Det är semester", "Flytta ut i skogen om det inte passar..." osv.
 
Bostadsrätt... men vi skriver till styrelsen idag.
Fullt medveten om att vi bor i lägenhet och att folk måste få leva (att vissa störningar förekommer) men det gäller åt andra hållet med, bor man i lägenhet så bor man inte ensam och kan inte bete sig hur som helst.
Vi har inga problem med deras förfest som håller på från em till ca 22:00 för sen drar de ut, men sen kommer de hem och startar om på nytt och det är DEN delen som stör. Inatt var det tidigt med 01:30-04:00, annars har de kommit 02:30/03:00 och haft full fest till 05:00.

De tre senaste gångerna har de inte svarat på sms men inatt var det svar av typen "Ge er för fan", "Det är semester", "Flytta ut i skogen om det inte passar..." osv.

Hoppas ni får gehör för det. Mina kompisar som bor i lägenhet har alltid förvarnat när de ska ha fest och vi har försökt hålla oss inom rimliga ljudnivåer. Aldrig att vi förde oväsen om det blev efterfest.

Jag bor ju i hus men förvarnar ändå grannarna om jag ska ha fest och det kan tänkas bli ljudligt :laugh:
 
Turistjävlar som ska ta selfies med renarna så kalvarna stressas ihjäl eller skiljs från sina mammor och måste avlivas. :rage: :cry:
Jag håller med dig till fullo! Varför håller man inte avstånd och visar hänsyn för vilda djur.

vi stötte på en grupp uppe vid Idre fjäll och vi satte oss på avstånd och njöt av utsikten. Sen när vi satt i badtunnan kom de förbi med ca tre meters avstånd. Häftig upplevelse.
 

Bifogade filer

  • D0D451AD-E300-4225-A222-B4F8E4485347.webp
    D0D451AD-E300-4225-A222-B4F8E4485347.webp
    92,8 KB · Visningar: 70
Hoppas ni får gehör för det. Mina kompisar som bor i lägenhet har alltid förvarnat när de ska ha fest och vi har försökt hålla oss inom rimliga ljudnivåer. Aldrig att vi förde oväsen om det blev efterfest.

Jag bor ju i hus men förvarnar ändå grannarna om jag ska ha fest och det kan tänkas bli ljudligt :laugh:

Ja festen i sig är inget problem. Eller ja, fest nummer 1 :grin: Men det får liksom ta slut någon gång. Musiken är såpass hög att jag hör texten... är nu på god väg att lära mig "Snart skiner Poseidon" O_o (japp, de är Blåvitt-supporters).
 
Bostadsrätt... men vi skriver till styrelsen idag.
Fullt medveten om att vi bor i lägenhet och att folk måste få leva (att vissa störningar förekommer) men det gäller åt andra hållet med, bor man i lägenhet så bor man inte ensam och kan inte bete sig hur som helst.
Vi har inga problem med deras förfest som håller på från em till ca 22:00 för sen drar de ut, men sen kommer de hem och startar om på nytt och det är DEN delen som stör. Inatt var det tidigt med 01:30-04:00, annars har de kommit 02:30/03:00 och haft full fest till 05:00.

De tre senaste gångerna har de inte svarat på sms men inatt var det svar av typen "Ge er för fan", "Det är semester", "Flytta ut i skogen om det inte passar..." osv.
Kan ni inte ringa störningsjouren?
 
Vet inte om föreningen är ansluten till någon - det är en av våra frågor i mailet vi skickat idag. Var ska vi vända oss vid störningar?
Vi bor i en ganska nybildad förening kan tilläggas.
Står inte den informationen i all övrig info man brukar få av föreningen när man flyttat in? Man brukar ju få en hel bibel med all nödvändig (och inte lika nödvändig...) info om föreningens regler, kontaktuppgifter, etc.
 
Står inte den informationen i all övrig info man brukar få av föreningen när man flyttat in? Man brukar ju få en hel bibel med all nödvändig (och inte lika nödvändig...) info om föreningens regler, kontaktuppgifter, etc.

Nej, vi har inte fått det. Är lovade den "bopärmen" men har inte fått det trots efterfrågan.
Vi har en hemsida där en del information finns, men inte de bitarna som vi behöver i detta fall t ex "trivselregler".
 
Min semester är slut i morgon, det stör mig något fruktansvärt :arghh:
Tillbaka in i ekorrhjulet igen, vill inte! Har haft lite tid nu att fundera på vad det är som gör att jag blir så trött och less på saker så snabbt. Konstaterade att det är just det här rutinmässiga tuggandet där varje dag är likadan och jag inte har den kontroll jag önskar över min egen tid. Vad gör man?
Känner redan nu hur det kryper i hela kroppen bara av tanken på det.
 
Den förbannade ventilationen på jobbet, eller rättare sagt, den trasiga och felanmälda ventilationen. Det går :devil: inte att ha x antal personer på ett begränsat utrymme 24/7 utan möjlighet att vädra. Dålig luft, luktar illa och är kvavt. :wtf:
 
När sambon fixar i hallen och ska börja slipa där han har spacklat på nya väggen, men skiter i att flytta sakerna som står under och intill vilket resulterar i ett tjockt lager med slipdamm över precis allting inom en 1,5 meters radie... Kläder, skor, växter, mattor osv. Gissa vem som ska få dammsuga och våttorka varje millimeter helt själv... :devil:
 
Mitt hår. Jag tappar jättemycket. Det är överallt. Och det syns. Att hunden fällde drivor var inte ens hälften så störande. Kändes mer rimligt att städa efter hunden än efter mej
 
Att det började regna innan jag klippt färdigt det sista av gräset.
SMHI hade sagt kl. 23. :mad:
Mycket störigt. Igår skulle det börja regna här kl 19, men det regnade rejält redan vid kl 15. Idag garderade de sig med att det kunde komma lokala regnskurar, trots att det teoretiskt sett stod 0 mm regn....... :cautious:
 
Mycket störigt. Igår skulle det börja regna här kl 19, men det regnade rejält redan vid kl 15. Idag garderade de sig med att det kunde komma lokala regnskurar, trots att det teoretiskt sett stod 0 mm regn....... :cautious:
Har växlat mellan att inte komma regn som skulle komma, eller regna fast det inte skulle, eller vara en häftig skur som är kort men förstör klippning för hela dagen osv. (har så långt gräs så det behövs en x timmar med sol för att det ska torka också, inte bara uppehåll). Var så nöjd att jag äntligen kommit ut...

Men allt är bättre än torka som gör att vattnet riskerar att ta slut, får man väl tänka... ;) (blev nervös för det med torr vår och sedan tokvarmt redan i juni, känns bättre nu)
 
Den förbannade ventilationen på jobbet, eller rättare sagt, den trasiga och felanmälda ventilationen. Det går :devil: inte att ha x antal personer på ett begränsat utrymme 24/7 utan möjlighet att vädra. Dålig luft, luktar illa och är kvavt. :wtf:
Åh fy, jag hade blivit tokig! Hur länge har ni haft det så? Lider Verkligen med dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
31 389
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 355
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 782
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 906
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp