Jag har sovit illa i flera nätter och haft huvudvärk av sömnbristen. Inatt vid 12-tiden tog jag en sömntablett och något senare ryade jag åt ena hunden som absolut ville ut nu, nu, nu! Jag tänkte att jag skiter i om räven så är uppe på bron och letar rester av köttsoppan hundarna stal, eller hunden stal. Med buljong, kött och ben.
Sen känner jag lukten. LUKTEN! Kliver upp och någon, hunden, har skitit på sig, inte en gång utan två.
Två stora, blöta skithögar på mattan, en kasse, ett sadelöverdrag som råkat ligga på golvet. Jag tar sadelöverdraget och kastar ut det. Går för att hämta det obunkrade toapapperet och upptäcker att jag lyckats få skit på bägge benen och fötterna.
Sanerar mig i badrummet och gör ett nytt försök med skiten. Torkar upp ena sörjan medan jag hostar och har kräkreflexer, ger mig på den största högpölen, får ner en del i en fruktpåse jag hade till hands som även den slängs ut, tar mer toapapper att torka med och slänger i toan, sanerar fötterna igen, torkar klart och viker över då jag inte orkar flytta på allt och slänga ut mattan inatt. Lockar in hundarna, sanerar fötterna ytterligare en gång, håller på orsaka stopp i toan men lämnar det för natten. Går och lägger mig igen.
Jag ska tydligen inte sova hela nätter, men nästa gång en hund vill gå ut skiter jag i klockan och släpper ut den, mindre slit med att kliva upp mitt i natten och öppna dörren sömndrucken än att torka diarré kl 03 på natten.