Snor. Alltså hur mycket snor kan det finnas i en näsa? Det tar ju aldrig slut. En aldrig sinande källa. Jag hatar snor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snor. Alltså hur mycket snor kan det finnas i en näsa? Det tar ju aldrig slut. En aldrig sinande källa. Jag hatar snor
Dagens fråga: Hur mycket snor finns det egentligen? Svar: Man snyter ut ungefär 14 g snor per dag. http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=737 |
Känns som att hela huvet består av snor nu när man är förkyld så det låter ju ganska rimligt.Jag tog reda på detta för något år sedan.
Dagens fråga: Hur mycket snor finns det egentligen?
Svar: Man snyter ut ungefär 14 g snor per dag.
http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=737
Lägger till telefonsäljare som ringer om el, lån osv.Påstridiga eventsäljare i köpcentrum
Hatar när man inte kan få gå ifred utan att behöva bli jagad av: "-Ursäkta, vad ringer du med för abonnemang idag? Jag lovar att jag kan sänka dina telefonkostnader!"
Lägger till telefonsäljare som ringer om el, lån osv.
Läste idag att en man åtalats för sexuellt ofredande och friats och att den 16-åring som anmält honom tvingas betala över 5 000 kr till honom i skadestånd. Undrar vad mannen och rätten hade pressat tjejen på om hon i stället för ofredande anmält en våldtäkt som inte kunde bevisas, 10 000 kr, 15 000 kr, mer?
Sen undrar de varför folk inte anmäler.
I papperstidning, får inte tag på nätversionen. Det verkar extremt att någon kan gå in i en rättegång som målsägande och gå från samma rättegång med stora skadeståndskrav på sig. Jag tycker det är en rätt stor summa av en 16-åring som inte ens stått åtalad för brott, men vad vet jag. Det stod att de trodde mer på mannens version och att mannen hade begärt skadestånd i den händelse han frias. Vilket han gjorde. Behövs antagligen mer bakgrundsinformation än vad som gavs i artikeln för att förstå tingsrättens resonemang för de har förstås alltid sina skäl, men de som läser om det som det framställdes blir nog inte mer villiga att anmäla.Var har du läst det? Den som har anmält ett brott riskerar inte att behöva betala skadestånd sådär hur som helst för att den anmäler något som sedan inte går att bevisa. Det kan hända om det visar sig vara en falsk tillvitelse, men då måste det ju bevisas att anmälan var lögn från början, alltså en medvetet felaktig anmälan. I vissa fall också vid förtal, men inte generellt för en anmälan som inte håller bevismässigt hela vägen.
På folk som skickar ett mejl och 15 minuter senare kommer fram och frågar om man läst deras mejl. Nej det har jag inte eftersom jag är upptagen och inte vill bli avbruten, och hade jag läst det så hade du rimligtvis fått ett svar!
Jag förstår om man dubbelkollar med någon när det gått ett par timmar eller om det är något brådskande, men inte när det är ett helt vanligt mejl som skickats för mindre än en halvtimme sedan...
Borttagen innan visning stör jag mig på. Råkade ut för det för ett tag sedan på en BRF jag VERKLIGEN var intresserad av. Fick sms samma dag som visningen om att den var inställd på grund av såld. Blev så fruktansvärt besviken och kände mig typ bestulen? Känner att jag velat bli medveten om det, om jag hade fått ta ställning till att ta den osedd eller inte i alla fall så hade det liksom känts bättre, nu var det pang bom bara för sent. Blev jätteledsen och inser ju att det är lite töntigt men ja.. tycker inte man borde få göra så men inser ju i att i praktiken får ju säljaren självklart sälja till vem han eller hon vill.
Usch nu blev jag påmind