Å ja ba, å du ba. Ja ba, ja ba, ja ba...
Jag blir tokig! Utöka ditt ordförråd för tusan!
Det finns en vokalgrupp som heter Vibafemba. De är bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å ja ba, å du ba. Ja ba, ja ba, ja ba...
Ja! Och SKRIV fan inte ja bah.Å ja ba, å du ba. Ja ba, ja ba, ja ba...
"Åtalad frikänns från sexuellt ofredande" är rubriken, sedan står det det vanliga om ord mot ord, de bådas vittnen, att rätten väljer att tro på mannens version och att han frias, men precis i slutet står det jag störde mig på.Men att en målsägare skulle få betala skadestånd till en tilltalad, jag kan inte få ihop det.
Du har inte tillgång till papperstidningen där du läste det?
Åh vad bra att du hittade! Det låter jättekonstigt."Åtalad frikänns från sexuellt ofredande" är rubriken, sedan står det det vanliga om ord mot ord, de bådas vittnen, att rätten väljer att tro på mannens version och att han frias, men precis i slutet står det jag störde mig på.
"Den åtalade mannen hade begärt skadestånd på 5 130 kronor i den händelse han frias, och tingsrätten anser det skäligt att 16-åringen ska betala honom detta."
Stör mig på folk som skriver att deras barn/häst/hund/blabla är tex 18 månader. 1,5 år är det ni menar. Gah. Huvudvärk.
Eller Jah bahJa! Och SKRIV fan inte ja bah.
Stoppa pressarna! Jag hittade nu ett "förtydligande" i dagens tidning.Åh vad bra att du hittade! Det låter jättekonstigt.
@Lillgrådis Förstår du detta eller är det reportern som fått hjärnsläpp?
Fast hellre det än 2.11 år
Haha! Efter ditt förra inlägg googlade jag efter rättelser på pt.se, misstänkte att det borde finnas en sådan. Men att kalla det förtydligande när man haft direkt fel är ju korkat.Stoppa pressarna! Jag hittade nu ett "förtydligande" i dagens tidning.
"I artikeln om att en man frikänns från sexuellt ofredande uppgavs att mannen hade begärt ersättning för resa och förlorad arbetsinkomst i den händelse han skulle frias från åtalet. Det är staten som står för den ersättningen, vilket inte framgick tydligt nog."
Det var nog fler som reagerat på artikeln för det är en grav underdrift att det inte framgick tydligt i originalartikeln, åtminstone i pappersversionen stod det absolut ingenting om resa och arbetsinkomst eller staten. Det enda som stod om skadeståndet var meningen jag citerade och den visade sig ju vara väldigt missvisande.
Vad bra! Då behöver jag inte störa mig på det längre.
Hehe, hos mig dyker det då och då upp delningar med kommentaren Viktig läsning! Jag tycker alltid att det låter så fånigt. Och ofta betyder det ”pretentiös och aptråkig text”Folk som delar länkar eller kommenterar på diskussionsinlägg med en enda kommentar:
"Intressant!"
Jaha.... VAD är det du tycker är intressant? Är du för eller emot det du delar? Vad är din egna analys av det du delar?
Tror det är nån frukt men såg då inte trevlig ut å få upp som reklam när man snart ska äta....testiklar?