Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Första gången när jag förvirrat försökte komma fram till min ålder var mitt under studentmiddagen när jag slutade på gymnasiet Sen dess har det varit likadant och jag mera medveten om detJag är likadan. Jag har två gånger de senaste månaderna använt miniräknare för att ta reda på hur gammal JAG är
Jag är likadan. Jag har två gånger de senaste månaderna använt miniräknare för att ta reda på hur gammal JAG är
Att det är helt omöjligt att söka vetenskapliga artiklar på högskolans bibliotek! Ska söka inom ett ämne där det finns huuur mycket forskning som helst men hittar absolut ingenting.
(troligtvis är det super logiskt och det är jag som är värdelös på att söka, men det känns bättre att skylla på sidan )
Söker du i en databas? Jag brukar, om jag har EN bra artikel, kolla sökorden i den, så en får lite tips. Kan vara svårt att veta vad som är relevanta sökord, särskilt på engelska.
Vad är det för ämne? *nyfiken*
Jag har googlat fram en bra avhandling som finns i DiVA men den hittar jag inte om jag söker i DiVA sökord från den vore bra haha. Det är bibliotekets databas jag sökt mest i, tänkte försöka mig på ERIC och SWEPUB idag.
Jag ska undersöka taltid i klassrum ur ett genusperspektiv och även se om 2/3 regeln gäller. Det är en "regel" som säger att läraren står för 2/3 av den totala taltiden, pojkar för 2/3 av taltiden som finns kvar och flickorna resterande tid, ca 1/9 av taltiden. Som sagt det finns mängder av forskning på ämnet
Folk som överdoserar parfym. Och rökare.
Och rakvatten!Folk som överdoserar parfym. Och rökare.