Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Det var nog 70% bebissaker och resten annat. Vi hade ingen aning om vad vi skulle köpa innan vi åkte dit. Väl där var det väldigt mycket "VAD är det här?!" och "VAD har man den här till?". Sådant köpte vi inte. Men det blev kläder, sängkläder, täcke, kuddar, filtar till vagn, nappflaska, badgrej, dräggelskarfs (vad heter det?) m.m.

Haha jag kallade det oxå för dräggel-skarfs......Men kollade kvittot här. Köpte ngra sådana med Laban på och på kvittot för dom står det "Dregelhaklapp" .
Sen köpte jag vad jag kallar haklapp (var i frotté) och de heter på kvittot haklapp :) Så jag tycker du oh ja gjorde en bra gissning på namn av de där :)

KL

Jaha ja, 5:e dagen hemma på grav-penning.....Är SKÖNT, inte alls så stel och trött om kvällarna nu :)
Dagarna innan jag gick hem kändes det som att, men gud, är det verkligen nödvändigt jag går hem på hel grav-penning, men nu ångrar jag mej inte!!

Detta med sammandragningar då......För ngra veckor sedan, ja jag tror v 27 eller 28 var som värst, så hade jag mer sammandragningar än att magen var normal, eller hur jag ska säga. Kvittade om jag tog de lugnt eller sprang omkring. Bm kollade oh sa åt mej att ta de lugnt då, men allt såg bra ut oh inget var ju smärt-samt, bara mkt obekvämt med ett bowling-klot till mage.
Nu sista veckorna, är i v 31+4 idag är det MKT mindre, skönt!
Men kan det gå lite i perioder så? Jag är iaf tacksam, men man júndrar ju lite över allt som händer med kroppen nu.

I Måndags var det sista träffen på föräldra-utbildningen. Har varit där en gng i veckan i fyra veckor nu. Helt sjuuuuukt vad tiden går fort!!

Förra veckan sov jag underbart gott, iaf de flesta av nätterna. Kände inte alls samma "tryck" upp i halsen och kvävnings-känsla, utan ja kunde ligga nästan hur som helst. Men ja ja, detta har kommit tillbaka, och det med råge!!
Ngn mer med samma problem?? Har försökt prata med lillan där inne oh be henne ligga still oh inte trycka på massa saker, men njae, vet inte hur mkt hon lyssnar på mammsen.......

Jag provade nån drickvariant, men det går bara inte, assosierar utseendet och konsistensen alldeles för mycket med sperma:o

Faktiskt inte hört talas om att det kan funka, men det ska absolut inhandlas omedelbums:bow:

Urrrk jag som precis vant mig vid äckliga smaken och konsistensen...

Men tuggtabletter verkar ännu äckligare typ tugga på det äckliga nä, urk!

Urrrk jag som precis vant mig vid äckliga smaken och konsistensen...

Men tuggtabletter verkar ännu äckligare typ tugga på det äckliga nä, urk!
Sorry:o:p Tycker tillverkaren kunde ha tänkt på det och åtminstone tillsatt färgämnen.. För det vi har hemma, galieve (tror jag det är) är verkligen samma gråvita färg också, så jag kan inte ens förmå mig själv att stoppa det i munnen, tabletten är iaf i just tablettform, hur äcklig den än är:D

*kl*
Håll tummar nu allihopa också, verkar som att vi ev kanske trots allt kan bli husägare mitt upp i alltihopa iallafall:bump: Vågar knappt tro det själv och är sjuuuukt nervös:D

Fasen, kan inte detta med bilder......M¨ste ja ha bilderna upplagda ngnstans på internet för att kunna lägga upp de här.....??

Japp, det måste man.. Enklast är väl Photobucket:laugh: Annars funkar ju facebook också, men då måste bilderna vara publika för att dom ska synas

Sorry:o:p Tycker tillverkaren kunde ha tänkt på det och åtminstone tillsatt färgämnen.. För det vi har hemma, galieve (tror jag det är) är verkligen samma gråvita färg också, så jag kan inte ens förmå mig själv att stoppa det i munnen, tabletten är iaf i just tablettform, hur äcklig den än är:D

*kl*
Håll tummar nu allihopa också, verkar som att vi ev kanske trots allt kan bli husägare mitt upp i alltihopa iallafall:bump: Vågar knappt tro det själv och är sjuuuukt nervös:D

Hahaha jösses :rofl: Glad jag inte har halsbränna ännu, för den där beskrivningen på färg oh konsistens gör mej inte de minsta sugen facktist :rofl:

Ooooohhh spännande spännande!!!! Håller tummar ch tår här :)

Men va nu känner jag mig helt borta men har man lakan o grejer i vagnen med? Kudde har jag ju gissat mig till. Men lakan o täcke också? Bra koll jag har känner jag :D

Det låter ju bra att det var fler som inte hade så mkt planerat innan Gekås besöket då ska vi nog klara oss igenom det hela också ;)

Men va nu känner jag mig helt borta men har man lakan o grejer i vagnen med? Kudde har jag ju gissat mig till. Men lakan o täcke också? Bra koll jag har känner jag :D

Haha ja du, nu gör du mej förvirrad, haha, men har iaf köpt lakan oh påslakan oh täcken oh grejs som de stod på att de var till vagnen :)
Har även köpt frotté-lakan (Plastad frotté heter de visst) i mindre storlek (finns på gekås) att lägga i vagnen under allt de andra för att skydda vagnen och madrassen i vagnen mot små olyckor . Jo köpte även sådana till sängen, kanon bra att ha :)

Går allt bra på Gekås som sagt, det ger sej självt vad just ni vill ha/behöver :)

Har inte jag heller fattat:o Eller jo, kudde och filt, men lakan och täcke?:confused:

Donnatello skrev:
Ohh vad spännande hoppas det går vägen!
Elize skrev:
Ooooohhh spännande spännande!!!! Håller tummar ch tår här
:bow: Tackar jag för:bump: Vill bara att tiden ska gå fort idag så mäklarn ringer upp nån gång:D

V 31+0 Ingen vidare kvalité, men inte det lättaste att ta kort på sej själv...För korta armar helt enkelt :)

th_310.jpg

Senast ändrad:

Har inte jag heller fattat:o Eller jo, kudde och filt, men lakan och täcke?:confused:

:bow: Tackar jag för:bump: Vill bara att tiden ska gå fort idag så mäklarn ringer upp nån gång:D

Haha men hallå......Är det jag som gjort fel nu ? :o
Lakan tänkte ja för oh skydda lilla madrassen i ligg-delen, täcke if d är kallt, annars filt......Eller är de meningen man ska ha ngn slags åk-påse eller vad ska man kalla det, även i ligg-delen? Haha, ja jösses, allt är ju verkligen en ren djungel detta med barn-saker :)

:rofl:

Det är ju valfritt förstås, men lakan brukar man iaf ha. Och helst plastad frotté under. En del har ett tjockt täcke i vagnen, men det tycker jag ser plågsamt ut (lider varje gång man ser en bebis i en affär som ligger nerbäddad fullt påklädd och med både täcke och vindskydd uppdraget till näsan :crazy:). Däremot ett tunnare täcke eller åtminstone en filt så man enkelt kan reglera temperaturen brukar vara bra :)

Alltså, om någon i affären plötsligt står vid kassan och börjar fundera på om de ska grejorna idag eller kanske imorgon eller möjligen inte alls, så är det faktiskt god ton att de bakom får gå före så länge. Så det så!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar