Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Allt är normalt när man är gravid :p Men om man har mensvärk som kommer och går skulle jag kalla det förvärkar, åtminstone om man närmar sig slutet.
:pTänkte väl det:D Jag hoppas det är sjukt uppenbart när värkarna sätter in att det inte går att ta miste på.. för annars lär jag väl bara sitta hemma och tänka att det säkert ska kännas så:rofl:

KL

Jaha. Då var det bara tre veckor kvar då. Från och med idag räknas den inte som för tidig längre. :eek::love:

Idag ska jag packa VÄSKAN.

Har sovit massor de senaste dagarna. Annars är det mesta som vanligt, det känns lite mer tryck neråt bara. Träningen (gym) funkar förvånansvärt bra, det som är jobbigt är att gå nån längre bit.

Väskan ja:crazy: Jag kommer inte längre än till att titta på bebiskläderna så får jag beslutsångest över vad jag ska packa ner och då lägger jag ner hela projektet istället:p

*kl*
Nåt jag funderat på ett tag är vad BM egentligen "vet":p Alltså vad tror ni dom har "koll" på som dom inte säger? Kön? När det kommer att vara dags? Storlek på bebis när den kommer att födas? (Nej jag har inte alls för mycket fritid:rofl: )

Nåt jag funderat på ett tag är vad BM egentligen "vet":p Alltså vad tror ni dom har "koll" på som dom inte säger? Kön? När det kommer att vara dags? Storlek på bebis när den kommer att födas? (Nej jag har inte alls för mycket fritid:rofl: )

Kön vet nog bara den som gjort ultraljudet isf ;) Och säkert inte den personen heller alla gånger. När det kommer vara dags är omöjligt att svara på, om det inte är typ fjärde förlossningen - då kan de göra en kvalificerad gissning åtminstone. Storleken på bebisen får dom ett hum om genom SF-måttet och ev. ultraljud, annars kan de inte svara på det heller. Så de är inte så allvetande som man gärna vill tro! :D

T.ex. min kusin hade en rätt normal graviditet. I v. 34-36 typ märkte de att hennes blodtryck stuckit iväg och la in henne för HF. Väl där skulle de ultraljuda och kolla bebisen - och upptäcker att hon inte hade växt på flera veckor! Hennes moderkaka var så full av proppar att den inte hade kunnat ge nån vidare näring på ett bra tag. Och hade de vetat så mycket mer än vad de säger så borde de absolut ha upptäckt att bebisen inte växte i god tid. (Det slutade i akutsnitt och alla mådde jättebra - nu är bebisen snart 1 år och precis som alla andra!).

:pTänkte väl det:D Jag hoppas det är sjukt uppenbart när värkarna sätter in att det inte går att ta miste på.. för annars lär jag väl bara sitta hemma och tänka att det säkert ska kännas så:rofl:

Det FINNS ju dom som inte fattat att de har värkar... Men med tanke på hur jäkla ont de gör efter ett tag så brukar det vara svårt att ta miste :p

Jag har också hemsk halsbränna men har hittat knep som håller det under kontroll. :)

* Ät lite och ofta. (Stora portioner fräter direkt.)
* Inga citrusfrukter, starka kryddor, tomater, choklad, kaffe elr te. Ät och drick gärna mjölkprodukter, bananer, havregrynsgröt t.ex.
* Ät inte för mycket på kvällen och drick ett stort glas mjölk innan du går och lägger dig.
* En extra kudde under huvudet och jag har läst också att det kan underlätta att sova på sidan i framstupa sidoläge, vilket stämmer för mig. Det känns alltid värst om jag ligger på rygg.

Behöver då inte ta några tabletter. Skittrist att inte kunna äta vad man vill men lättnaden över att slippa halsbrännan är värt det.
Jag har liksom levt i tron att jag haft halsbränna innan... men ack vad jag bedrog mig:crazy: Nu är det ju som nåt från en annan planet:crazy:

Jag dricker iof kaffe, men det är ju på morgonen, halsbrännan kommer på kvällarna, men det kanske hänger ihop ändå..
Banan har jag aldrig kunnat äta, av det får jag, till skillnad från alla andra:p
sura uppstötningar och just halsbränna:confused:
Har klarat mig utan alla andra tänkbara tabletter (panodil, allergimedicin mm) så det känns lite tråkigt att vara tvungen att knapra på nåt.. Men utan tabletterna hade det inte funkat alls

Delvis KL

Är i v. 38+1 idag, såhär står det om v. 38 på familjeliv:

Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Attans:D Hade ju vart lite skoj om dom kunde gissa sig till ett och annat i förväg.. Det hade nog jag haft som sport om jag jobbade som BM iaf:angel:
Kom att tänka på detta då jag av nån anledning fick för mig att BM är helt hundra på att det är en pojk..Vart jag nu fick det ifrån:rofl:

Ja vi får väl se om bebbe pluppar ut hemma:eek::rofl:

Det FINNS ju dom som inte fattat att de har värkar... Men med tanke på hur jäkla ont de gör efter ett tag så brukar det vara svårt att ta miste :p

Vattnet missade jag....Eller fattade inte???!!!Dottern kom v 35 plus tre och
jag var förstföderska och fattade noll.Men värkarna dom missade jag inte:D

Väskan ja:crazy: Jag kommer inte längre än till att titta på bebiskläderna så får jag beslutsångest över vad jag ska packa ner och då lägger jag ner hela projektet istället:p

*kl*

Där fastnade jag med igår när jag försökte packa...
Ska lägga ner kameran bums...

Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.

Utmaning nr 1 för mig. :grin:
Spännande snyggve!! :bump:

Nu har jag precis beställt ett litet gäng dregglisar på nätet, jättesöta! Träffade en vän i helgen som har en tremånaders pojke och insåg exakt hur praktiska de där dregglisarna var.
Igår handlade vi på coop och de reade ut en del barnkläder. Hittade en SUPERMYSIG fleeceoverall med fötter och huva (med öron på :D) för bara 124kr.

AAHHH, jag vill shoppa mera!! :banana:

Jag har liksom levt i tron att jag haft halsbränna innan... men ack vad jag bedrog mig:crazy: Nu är det ju som nåt från en annan planet:crazy:

Jag dricker iof kaffe, men det är ju på morgonen, halsbrännan kommer på kvällarna, men det kanske hänger ihop ändå..
Banan har jag aldrig kunnat äta, av det får jag, till skillnad från alla andra:p
sura uppstötningar och just halsbränna:confused:
Har klarat mig utan alla andra tänkbara tabletter (panodil, allergimedicin mm) så det känns lite tråkigt att vara tvungen att knapra på nåt.. Men utan tabletterna hade det inte funkat alls

Jag har ingen halsbränna i vanliga fall med fruktansvärd nu!

Jag dricker gaviscon när jag känner av för jag har problem med att magmunne inte vill stängas och hostar jag så kommer allt upp upp igen.

Har du provat att äta några mandlar när det slår till? Det tycker jag hjälper lite (men jag har visserligen inte alls mycket halsbränna, bara då och då).

Delvis KL

Är i v. 38+1 idag, såhär står det om v. 38 på familjeliv:

Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.
:bump::bump: Det är ju jättenära för dig:bump::bump:
Är ju jättespännande och jag är toknyfiken:laugh:

Jag har ingen halsbränna i vanliga fall med fruktansvärd nu!

Jag dricker gaviscon när jag känner av för jag har problem med att magmunne inte vill stängas och hostar jag så kommer allt upp upp igen.

Jag provade nån drickvariant, men det går bara inte, assosierar utseendet och konsistensen alldeles för mycket med sperma:o

majola skrev:
Har du provat att äta några mandlar när det slår till? Det tycker jag hjälper lite (men jag har visserligen inte alls mycket halsbränna, bara då och då).

Faktiskt inte hört talas om att det kan funka, men det ska absolut inhandlas omedelbums:bow:

*kl*
Usch ja känner mig så kass :crazy: hade 2 pass kvar på jobbet. Idag 16-08 imorgon bitti och samma på lördag..men det gåååår bara inte. Pallar knappt gå på ICA mer utan att få samandragningar. MEN jag vet ja gör rätt så varför känns det så kasst?? ringde jobb idag o förklara och självklart förstod dom .Ja jobbar som PA till en rullstolsbunden flicka och såklart ska ja ju inte gå där o må dåligt när hon sitter i rullstol men ja älskar ju mitt jobb :cry:
Usch det e verkligen pest nu. Och F-kassan e inte klara me min ersättning. HURRA för det packet!! tröstat mig med glass iaf :angel:

v34 nu och man får väl börja fundera på vad man ska ha med sig..som ja känner nu så tror ja inte ja går 40 v men det vet man ju aldrig. gick 40+2 med 1an.

Inte trängas är väl en sak, men är det ok om vi tar planerat datum? Eller måste alla vänta på Snyggve? ;)

Grattis på födelsedagen! Spännande att bara ha två veckor kvar, så kan det ju bli när som. Hualigen vad jag längtar!

Jag och sambon var på Gekås igår. Blev 5000 kr fattigare, förstår inte hur det gick till :eek:. Hittade i alla fall hur mycket som helst, men det lär bli minst en runda till innan det är dags!

Haha vi brände 4000 och kan inte förstå hur det gick till!! Oh ganska säkert så handlade vi bebis-saker för 3500 eller så, hihi :)
Fast det känns bra. Vi har flera täcken/kuddar och flera uppsättningar påslakan/lakan till vagn och säng, oh vem vet, man kan ju få en kräkis! Oh man kan ju svimma för mindre om man ska köpa påslakan här hemma.....Billigaste 250 kr, annar ligger de flesta på typ 299-399 oavsett märke,,,,,Och då blir det ju lite pengar om man ska ha ngra uppsättningar!!

Åhh vad roligt jag ska dit på fredag är planen. Blev det mest bebissaker eller allt möjligt?! Jag behöver lite allt möjligt men har ingen aning om vad vi behöver till bebisen än...

KL
Jag och sambon satt igår och försökte se ut en helg som vi kunde åka till hans syster i Norge som vi ska få en massa bebissaker utav. Insåg att vi inte kunde åka förrän efter midsommar men då är det ju för sjutton JULI :eek: vi får nog lösa det på något vis för det kan ju vara intressant att veta vad vi behöver köpa och inte innan man ligger på förlossningen :D

Vi åkte dit utan att eg veta riktigt vad vi ville ha med hem....Det som stod på våran lista var nog täcken, kuddar, lakan, badbalja. Men väl där så föll det sej naturligt vad vi ville ha och inte. Sambon gick åt ena hållet oh jag åt andra och kollade på allt i hyllorna, och jag vet inte vem av oss som plockade i mest saker :)
Känns som det nu snarare finns för mkt saker hemma, men hellre det än fö lite. Visst, alla säger att bara för att jag föder bebis så stänger inte affärerna, men det blir jag så nervös av att höra!! Visst man kan inte förbereda oh köpa allt, alltid är det säkert ngt man kommer på efter hand, men det vi kan köpa innan det har vi köpt. För ingen kan ju heller veta hur vi alla tre mår när vi väl är hemma här sen :)
Sakerna som blir liggande kan vi garanterat ge bort, eller sälja sen ......

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday