Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag kallar det dregglis/dregglisar!
Har fått den benämningen från en släkting som syr barnkläder :)

Hmm oj, det var ny info för mig men nog så viktig. Jag trodde att narkosläkaren kunde välja att lägga mer omfattande ryggbedövning inför t.ex ett snitt men att man inte blev så bortdomnad vid en "vanlig".
Jag är inte så pigg på ryggbedövning för övrigt, vore väldigt trevligt att klara sig utan. Men väl på förlossningen kanske jag ändrar åsikt..

Jag tycker det var sött med en liten buddha!

Det nämns även i någon/några av mina gravidböcker att det är en ganska normal "bieffekt" så något måste det ligga i det.

Det låter inte som värkar, men jag är inte säker på att jag förstår din beskrivning heller :) Värkar känns som kraftig mensvärk och strålar ofta ner i benen och ut i ryggen.

:eek:Men som typ vanlig mensvärk är väl helt normalt att ha?

Allmänt
Foglossningarna kan ju bli kvar efter förlossning, men hur är det med halsbrännan? Börjar bli riktigt less på detta, känns ju som strupen kommer att vara bortfrätt tills bebis tittar ut:crazy: och inte hjälper dom äckliga tabletterna heller:(

Foglossningarna kan ju bli kvar efter förlossning, men hur är det med halsbrännan? Börjar bli riktigt less på detta, känns ju som strupen kommer att vara bortfrätt tills bebis tittar ut:crazy: och inte hjälper dom äckliga tabletterna heller:(

Jag har också hemsk halsbränna men har hittat knep som håller det under kontroll. :)

* Ät lite och ofta. (Stora portioner fräter direkt.)
* Inga citrusfrukter, starka kryddor, tomater, choklad, kaffe elr te. Ät och drick gärna mjölkprodukter, bananer, havregrynsgröt t.ex.
* Ät inte för mycket på kvällen och drick ett stort glas mjölk innan du går och lägger dig.
* En extra kudde under huvudet och jag har läst också att det kan underlätta att sova på sidan i framstupa sidoläge, vilket stämmer för mig. Det känns alltid värst om jag ligger på rygg.

Behöver då inte ta några tabletter. Skittrist att inte kunna äta vad man vill men lättnaden över att slippa halsbrännan är värt det.

Dreggellapp och dregglis lät ju helt klart mer passande.

Förresten. Kan man dö av foglossning? Antar att det var det som drog igång när jag tog mina små löpsteg igår. Känns om om jag ska gå sönder när jag rör mig och nu efter en timma på jobbet inser jag att det inte är speciellt skönt att sitta upp heller. Ligga ner gick ju an så länge jag inte behövde vända mig...

Ska ringa barnmorskemottagningen när dom öppnar och beklaga mig lite grann.

Jag hade lite känningar av det förra veckan och blev väldigt besviken en stund men det verkar som att det gett med sig. För min del gjorde det ont när jag rörde mig men det var ÄNNU värre när jag suttit still en lång stund och skulle resa mig upp. Det var bara när jag satt i sadeln på hästen som det inte gjorde ont.

Så du kan hålla tummarna att det är något tillfälligt!

Hmm oj, det var ny info för mig men nog så viktig. Jag trodde att narkosläkaren kunde välja att lägga mer omfattande ryggbedövning inför t.ex ett snitt men att man inte blev så bortdomnad vid en "vanlig".

Det är så det ska vara egentligen. En vanlig ryggbedövning ska ta bort smärtan, men man ska ändå kunna vara uppe som vanligt. Vid snitt däremot så blir man fullständigt förlamad nedanför armarna (jäkligt häftigt att ha testat det, speciellt för en annan som jobbar i vården!).

Men för en del fungerar det tydligen inte så. Minns inga biverkningar alls från när jag själv fick ryggbedövning.

Förresten. Kan man dö av foglossning? Antar att det var det som drog igång när jag tog mina små löpsteg igår. Känns om om jag ska gå sönder när jag rör mig och nu efter en timma på jobbet inser jag att det inte är speciellt skönt att sitta upp heller. Ligga ner gick ju an så länge jag inte behövde vända mig...

Visserligen är det fruktansvärt obehagligt, men jag betvivlar att det tar död på en ;) Förhoppningsvis går det över om du vilar. Vad sa MVC?

Donnatello: Jag har haft lite småkänningar innan, till och från. Men inte i närheten av så här illa.

Snyggve:
Barnmorskan var ju inte jättepositiv. Jag tyckte att eftersom jag har ett stillasittande jobb behöver jag inte sjukskrivas, då säger hon att det värsta jag kan göra är att sitta ned! Å andra sidan har dom inte läkare där på två veckor så jag ringde till vårdcentralen. De hade inga tider och tyckte att "det går nog över", om inte ska jag ringa igen imorgon bitti. Försökte få tag på en sjukgymnast men det lyckades jag inte med, men de ska återkomma.

Jag är egentligen inte ute efter att bli sjukskriven, men jag har inte lust att ha så här ont. Enligt barnmorskan så kan det gå över av sig själv, men då måste jag vila.

Jag får ta mig igenom den här dagen och se hur landet ligger imorgon.

Nu blev jag nyfiken, min bebis hjärtljud har varierat mellan 130-150 slag/minut.. var går gränserna?

Allt sånt är bara bullshit !

Alla mina tre har legat mellan 120 och 160 olika varje gång, jag har två tjejer och en grabb.

Det måste inte vara så. Jag har också blivit beordrad att ligga ner, men då skulle jag absolut inte kunna röra mig! Gör det som känns bäst för dig, men behöver du vara sjukskriven så var det. Risken finns att foglossningarna förvärras eller stannar kvar efter förlossningen om du inte lyssnar på din kropp!

Vilken vecka är du i?

Om du inte har ett redan så kika efter ett bra foglossningsbälte, BM eller MVC säljer säkert. Ett som går runt kroppen två varv så att du kan spänna det på framsidan. Det stabiliserar och stödjer riktigt bra om du får ett som passar dig. Ska köpa mig ett sånt idag själv.

Är i v. 27. Just nu vill jag bara bryta ihop, men det hjälper ju inte det heller. Kan med nöd och näppe köra bil.

Skogstrollet: Jag har fått tid hos sjukgymnast imorgon, jag antar att de har foglossningsbälten!

Är i v. 27. Just nu vill jag bara bryta ihop, men det hjälper ju inte det heller. Kan med nöd och näppe köra bil.

Skogstrollet: Jag har fått tid hos sjukgymnast imorgon, jag antar att de har foglossningsbälten!

Jag fick mitt därigenom iaf:) Finns ju annars på blocket också för inte alls många kronor:laugh:

KL

Jaha. Då var det bara tre veckor kvar då. Från och med idag räknas den inte som för tidig längre. :eek::love:

Idag ska jag packa VÄSKAN.

Har sovit massor de senaste dagarna. Annars är det mesta som vanligt, det känns lite mer tryck neråt bara. Träningen (gym) funkar förvånansvärt bra, det som är jobbigt är att gå nån längre bit.

Yes det har dem!

Om du har tillgång till det så ta ett varmt bad eller en bastu ikväll. En halvtimme i bastun brukar göra underverk för mina foglossningar och du får iaf en lugn natt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 346
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar