Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Grattis på födelsedagen! Spännande att bara ha två veckor kvar, så kan det ju bli när som. Hualigen vad jag längtar!

Jag och sambon var på Gekås igår. Blev 5000 kr fattigare, förstår inte hur det gick till :eek:. Hittade i alla fall hur mycket som helst, men det lär bli minst en runda till innan det är dags!

Åhh vad roligt jag ska dit på fredag är planen. Blev det mest bebissaker eller allt möjligt?! Jag behöver lite allt möjligt men har ingen aning om vad vi behöver till bebisen än...

KL
Jag och sambon satt igår och försökte se ut en helg som vi kunde åka till hans syster i Norge som vi ska få en massa bebissaker utav. Insåg att vi inte kunde åka förrän efter midsommar men då är det ju för sjutton JULI :eek: vi får nog lösa det på något vis för det kan ju vara intressant att veta vad vi behöver köpa och inte innan man ligger på förlossningen :D

*KL*

Ahhh ja hittade mina förlossningspapper idag sen ja födde A 2000. Shit ja hoppas ja får en likadan förlossning..kan man önska det?? :D:angel:

Det var nog 70% bebissaker och resten annat. Vi hade ingen aning om vad vi skulle köpa innan vi åkte dit. Väl där var det väldigt mycket "VAD är det här?!" och "VAD har man den här till?". Sådant köpte vi inte. Men det blev kläder, sängkläder, täcke, kuddar, filtar till vagn, nappflaska, badgrej, dräggelskarfs (vad heter det?) m.m.

Visst känns det mer verklighet när man går där och fyller vagnen med BEBISSAKER!! :eek: ooo där va så mycke skoj tyckte jag :d

Jag och sambon var på Gekås igår. Blev 5000 kr fattigare, förstår inte hur det gick till :eek:. Hittade i alla fall hur mycket som helst, men det lär bli minst en runda till innan det är dags!

Känns bra att vi inte är ensamma att ha lyckats bränna pengar där nere:D Helt sjukt vad mycket man kan shoppa och ändå har man en massa kvar:p

dräggelskarfs (vad heter det?)

:rofl: Jag tror man brukar säga haklapp... Men dräggelskarf låter onekligen roligare.

Jag är lite paralyserad i shoppingen. Egentligen tycker jag att vi är klara, men om jag börjar skriva en lista på småsaker vi har kvar att skaffa så blir den väldigt lång. Och inte är de så små heller...

Men man vill ju spara lite på pengarna också. Just nu är det grävare/landskapsarkitekter i vår trädgård och ska bygga trappa och stödmur ner till källaren (galet dyrt!) och vartannat ord de säger är ungefär "oh, jävlar!". Jag vågar knappt titta ut! Men jag måste i alla fall köpa plantor till muren tämligen snart så att den inte fylls med ogräs och getingar istället.

(Snegalde ut nu: åtta av fjorton trappsteg sitter. Ser bra ut.)

Köpte förresten en vagn igår :) En tvillingvagn, hur skön som helst att köra! Får hoppas att både L och bebis ska trivas.

*kl*

Fråga från en ovetande:

Om man börjar få värk i ländryggen och plötsliga konstig stick i ljumskarna /undre magen, är det någon form av övningsvärkar då eller börjar man helt enkelt bli gammal och skröpplig (och höggravid)?

*kl*

Oh så spännande att det börjar närma sig på riktigt för en del av oss! Wieee! Jag är i v.28 nu, och tiden flyger även för mig. Kommer att bli så avis när ni andra har fått ju..

Har börjat få lite ångest över allt jag vill ha handlat innan. Jag vet att affärerna finns kvar även efter bebis är född, men det hade varit skönt att slippa behöva bry sig om sådant (både för mig och pappan).
Tänkte också göra ett besök på Gekås (har inte heller så långt, iaf inte från föräldrahemmet). Men vet inte riktigt när det ska hinnas med, helst innan man är höggravid iaf haha
Förresten när räknas man som höggravid??

Snyggve: Grattis på den stora dagen :) Hoppas du blir firad ordentligt!

*kl*

Fråga från en ovetande:

Om man börjar få värk i ländryggen och plötsliga konstig stick i ljumskarna /undre magen, är det någon form av övningsvärkar då eller börjar man helt enkelt bli gammal och skröpplig (och höggravid)?

Det låter inte som värkar, men jag är inte säker på att jag förstår din beskrivning heller :) Värkar känns som kraftig mensvärk och strålar ofta ner i benen och ut i ryggen.

Jag menade alltså inte riktiga värkar (det går inte, för vi ska på babykurs i helgen och den får inte komma förrän vi är utbildade!) utan såna där förvärkar/sammandragningar som folk talar om.

Det är nog bara allmän skröpplighet då. Lika bra det.

:rofl: Jag tror man brukar säga haklapp... Men dräggelskarf låter onekligen roligare.

Aha. I min värld var en haklapp typ en sådan i plast med ficka på som barn har när de äter. Tänkte att man kanske benämnde de olika :).

Håller med om att det är helt otroligt vad grejer som går/behövs köpas.

Ot:
Jag sprang tre steg idag. Det gör jag j*vlar inte om. Har fortfarande vansinnigt ont så fort jag rör mig, vankar fram som en stelopererad anka och pustar av smärta. Antar att det var några ligament eller något som protesterar. Men fy fasen, skönt är det inte. Ska försöka rulla ur sängen nu och borsta tänderna så jag inte behöver röra mig mer idag. Ska bara äta upp chokladkakan först :o.

Senast ändrad:

Förvärkar känns typ likadant, fast mindre. Sammandragningar känns lättast igen genom att magen blir precis stenhård överallt :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 353
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar