Sv: Sommarföräldrar 2011
kl
Var hos barnmorskan i fredags. Är nu i vecka 33. Shit alltså! Det närmar sig!
Följer fortfarande kurvan exakt. Och bebis hjärtslag ligger på 130 nu. Sägs att det blir en pojke då va?
Jag går ju hemma och har gravidpenning nu. Det är fortfarande lika skönt! Tänk om jag hade fortsatt jobba, då hade jag varit totalt utsliten tror jag!!
Börjar bli väldigt tungt att vara gravid nu. Kroppen börjar visst säga ifrån. Eller så är det kanske jag som börjat lyssna på den. Hehe!
Har väldigt svårt att sova, och att hitta en bra sovställning. Så utsövd kommer jag nog inte bli under ledigheten. Men då är jag ju van att sova dåligt när bebben kommer, så då blir det ingen större skillnad. Haha.
Klarar inte av att gå eller promenera någon längre stund, då får jag en väldig kramp! Barnmorskan säger att det är i ligamenten, och att det inte är nåt farligt. Men ont som fan gör det iaf!
Svårt att böja mig ner och knyta skor & så. Kan ju inte andas då ju! Och göra höpåsar till pållarna är ju ett projekt, när man måste böja sig hela tiden! Haha!
Jag längtar faktiskt väldigt mycket tills jag kan röra mig obehindrat igen. Har lite svårt att gå med på att jag inte kan röra mig och göra så mycket som jag VILL!!
Men men, jag inser nog att det var värt det, när bebben väl hittat ut till världen!
Jag har inte heller tänkt så väldigt mycket på förlossning & så. Det kommer säkert göra jätteont, men det är ändå en så liten del av det hela med barn! Så jag fokuserar mer på tiden efter!
Ska göra allt för att det ska funka med amningen. Är ganska säker på att det kommer fungera oxå, för jag är envis som en åsna! Minst sagt!
I helgen har vi (min man och jag) faktiskt påbörjat lite med barnrummet. Har tömt datarummet helt och skurat minsta vrå. Hängt upp nya gardiner och satt upp några barntavlor (som hans farmor gjort till honom när han var barn).
Ska ta en tur till Ikea på fredag är det tänkt, och införskaffa lite saker. Spjälsäng, garderob, mysbelysning, nån hylla kanske. En massa småsaker blir det garanterat!
Ska faktiskt bli kul!!
Svärmor ska till Ullared till helgen oxå, så hon kommer nog få med sig en hel del kläder och saker till bebbe!
Skulle oxå vilja åka dit, men är tveksam att jag orkar sitta 35 mil dit och lika långt hem, plus en heldag därinne... Det funkar ju när man är ogravid, men nu? Hm... Nja...
Det här med föräldraledighet blir väl ganska enkelt för oss. Jag får ta ut det mesta antar vi. Det är inte helt lätt tydligen med alla regler, då min man jobbar och skattar i Norge. (Vi bor i Sverige).
Något bidrag har han nog rätt till, men eftersom han skattar i Norge så får han inget från Sverige. Och eftersom barnet blir skrivet i Sverige, så har han inte rätt till så mycket från Norge heller. Knepigt detta...
Får hoppas att det löser sig iaf!
En tråkig sak till med hans Norge-jobb, är ju att han är borta måndag-torsdag (ibland fredag oxå). Så jag och bebbe får klara oss en del utan pappsen på veckorna.
Men det funkar nog det med. Han kommer iaf ha semester eftersom bebbe är beräknad till 15 juli!! Bra tajming! (Fast det var oplanerat!)