Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Antar att det där var riktat till alla.

Min kropp är inte gjord för att föda :p Läste igenom min förlossningsjournal igår och tydligen var cervix 2 cm (normalt 2,5 cm) när jag kom in och jag var öppen knappt 1 cm. Detta var vid 7.30 på morgonen. Vid 20.00, efter att de satt gel två ggr (för att mjuka upp och sätta igång) och gjort hinnsvepning var jag öppen knappt 3 cm. Yeeeeeey... :grin: Vid 4.00, när jag haft värkstimulerande dropp sen kl 22, var jag öppen 4 cm. Sen hände det inte mer.

Hade 6-7 värkar/10 min, men de var fullständigt ineffektiva. Hade mycket tvillingvärkar. När de väl snittade låg L fortfarande över bäckeningången, han kom ut kl 04.39, efter 21 h inne på förlossningen. Hade dock haft värkar i 31 h.

Men absolut, den här gången ska jag stå på mig mer och kräva att de lyssnar!

jag skulle vilja säga att dom har mkt bra sortiment på gekås ;) fick hejda mig litegrann där uppe. Där finns ju alla saker och i alla priser. Mkt laban, mumin och barbapappa ännu. Hade lite med tummen oxå :) mkt filtar, nappar, en del sängkläder och MASSA annat. ja köpte som sagt allt ja skrivit ner utom babygym och en babyvakt. :laugh:

Jag ska dit nästa vecka och shoppa kläder till mig själv tänkte jag :D gillar egentligen inte att shoppa kläder där men jag har för sjutton ingetr som jag trivs i och jag vägrar lägga en massa dyra pengar på kläder som jag kommer kunna/vilja använda i ett par månader. Mitt största problem just nu är jackan, jag har en ganska figurnära skinnjacka men känner mig som uppstoppad korv när jag knäpper den :p tror jag behöver införskaffa något annat. Annars tycker jag det är lite av en rolig utflykt också även om man inte alltid shoppar en massa. Men som sagt kläder, lite prylar till nya lägenheten och spana in babygrejerna får det bli!

Ja att vänta till efteråt skulle jag gärna göra men jag vägrar vara bh-fri i upp mot två veckor, som då leveranstiden skulle innebära. Det funkar inte att kila in på Lindex och köpa en bh i 70G/H tyvärr och jag vill ha bra stöd, tycker det är obehagligt annars, så mjuka toppar o dyl går bort...

Idag går jag in i v.35 och var på kontroll hos BM, slog personligt lägsta rekord i blodtryck 80/50. Får komma tillbaka redan nästa vecka och mäta sf för hon tyckte att det växt men kurvan är lite för plan. I övrigt var allt bra :)

Sen slog jag på stort idag och köpte två bodies+två byxor och en kortärmad/byxad dress, storshopping för att vara mig ;)
Letar mig dock fördärvad vad gäller en snygg neutral tunnare filt, tips någon?

Ja att vänta till efteråt skulle jag gärna göra men jag vägrar vara bh-fri i upp mot två veckor, som då leveranstiden skulle innebära. Det funkar inte att kila in på Lindex och köpa en bh i 70G/H tyvärr och jag vill ha bra stöd, tycker det är obehagligt annars, så mjuka toppar o dyl går bort...

Två veckor..? Jag beställde från familjeapoteket och fick paket dagen efter.

Det är klart att du har ingen rolig BH-storlek om man ska köpa nytt. Problemet är väl att det knappt går att använda en amnings-BH med bra stöd, sitter den åt så ökar risken rejält för mjölkstockning.

:rofl::rofl::rofl:
Vad underligt ditt svar kändes, tills jag förstod att jag INTE var inne i Howres-tråden:D

*kl*
Vad avundsjuk jag är på er alla som bor så nära Ullared, fast det kanske är tur att jag har lite längre med tanke på hur mycket pengar vi lyckades bränna där sist:eek: 4500 och jag har inte den blekaste om vad vi köpte:p

Idag shoppade vi det allra sista, dvs en skötdyna, eller vad det heter så nu har det tvättats ännu mer och ja.. bebbe får hemskt gärna ta och kika ut närsom:bump: Har visserligen inte hämtat hem spjälsängen och en bärsele/sjal ska också hämtas från kompisar..

Hur har ni tänkt med sovandet i början? Ska bebis sova i egen säng eller med er? Ni som tänkt ha bebbe i eran säng, har ni tänkt att ha nån form av "skydd" till den lille? Har ingen aning om vad det kan tänkas heta, men en sån där bädd med kanter typ.

Drömde helt sjukt i natt. Födde en yttepytte liten bäbis och förlossningen gick så smidigt att jag glömde av ungen :). Kom på det flera timmar senare och hittade till slut ungen i mitt gamla sovrum hos mamma och pappa! En väldigt hungrig bäbis var det då. En väldigt liten kattunge florerade också i drömmen... Hmmm.

Typ sådär drömde jag också häromnatten.. men min ammade för sig själv i ett annat rum:p

Jag kommer aldrig i livet våga låta bebis sova i min säng!!!
Däremot är det tänkt att bebis ska sova i en egen säng brevid min säng, för att det ska vara nära när det är dags att amma eller om bebis vaknar mitt i natten.

En Ullaredsresa är planerad i slutet av nästa vecka:laugh:
Tänkte köpa lite bebiskläder och kanske lite sommarkläder till mig. Har ju inte direkt något som passar längre:grin:
Sambon vägrar följa med, men min mamma ska med (gud hjälpe oss) och min kompis och min bonusdotter.
Mamma kommer väl handla upp hela ullared:p Första barnbarnet, så hon är helt galen!!
Hon kommer förmodligen stå givakt på trappan när vi kommer hem från bb:angel:

Angående amningsbehå, så tycker jag det är så svårt att veta vilken storlek man ska ha.
Tyvärr börjar ju alla mina sköna sportbehåar bli för små.

Börjar kännas skrämmande verkligt nu! Lite mer än elva veckor kvar. Sex eller sju (har inte bestämt mig än) veckor kvar att jobba.
Det känns lite som det är inom räckhåll nu.
Skrämmande:eek: Vad har jag gett mig in på?!!?

kl

Vi som får nu i sommar, runt semestertider o allt :) Hur räknar ni ut föräldrapenningen med semester inräknad. Jag har suttit med det nu o försökt att tänka ut ngt vettigt, men det går bara inte. Det e ju så svårt att veta när bebben kommer, o planera in detta. Min chef vill ju självklart veta när jag tar ut semester.

Jag är beräknad till den 21/6.
Funderar på att ta ut semstern from 4/7. O börja med föräldrapenningen i aug. Men vad händer om bebben kommer ut senare, ca 3/7, vad händer med dom 10 dagarna som man får då?

Konstiga frågar. Min hjärna funkar ju knappt längre. :p

Familjeapoteket är snabba! :) Har iaf fått saker därifrån inom tre dagar efter jag beställt, men tyvärr är inte alla lika kvicka att leverera saker till mig och hos dem finns inte vad jag söker i detta fallet.
När jag skriver två veckor så tänker jag att i dessa ingår två dygn på BB, sen hem och få igång amningen/mjölken 3-5 dagar? En helg borde räknas in och sen 3-5 dagar för hemleverans.
Men ibland är jag pessimist så vem vet, det kanske är fixat mkt snabbare. Det löser sig på ett eller annat vis :)

Vilka 10 dagar syftar du på? De som man får från fk i samband med födsel? Vad jag har förstått går det spara dem till senare isf!

Vad ska du leva på mellan 21/6 och 4/7, då? Eller du tar bara ut dagarna i klump?

Jag är beräknad till den 30/8. Kommer ha semester fron 1/8 och föräldrapenning från 1/9. Ska bli skönt att vara hemma ett par veckor innan i alla fall :).

Har faktiskt inte klurat så mycket på det där, blir inte klok på hur man räknar, eller ska räkna:o Går visserligen på GP, så det känns inte som att det kommer att bli så mycket pusslande iom att man inte vet när bebbe tänkt att ploppa ut (:angel: för det gör dom väl? Ploppar ut alltså:D).. Hur vi ska lägga upp med sambon kan vi inte komma på heller.. velar som aldrig förr:p Men semester har jag tänkt att skippa iår, skönt att ha den sparad ifall ifall och om den inte gått åt är det riktigt trevligt att få en extra klumpsumma i maj nästa år:D

Vad underligt ditt svar kändes, tills jag förstod att jag INTE var inne i Howres-tråden:D

Går visserligen på GP[...]

Haha, du förvirrade mig också en del :D

Hur har ni tänkt med sovandet i början? Ska bebis sova i egen säng eller med er? Ni som tänkt ha bebbe i eran säng, har ni tänkt att ha nån form av "skydd" till den lille? Har ingen aning om vad det kan tänkas heta, men en sån där bädd med kanter typ.

Vi kommer ha en spjälsäng ståendes bredvid våran säng. Hade gärna haft bebisen emellan oss, men eftersom det händer att L kommer in mitt i nätterna så vågar vi nog inte det. Samtidigt är det skönt att kunna sträcka in handen och smeka på ryggen/ge napp på ett smidigt sätt :) L sov i vår säng utan några skyddande barriärer och det gick också bra. Min sambo låg dock exakt likadant, på sidan på yttersta kanten, hela nätterna så han fick ont i ryggen :p

De där 10 dagar har man väl ett par månader på sig att ta ut eller nåt? Om jag inte missminner mig helt...

Jag kommer spara min semester och bara vara f-ledig i sommar. Börjar med fp direkt efter hp.

Ni som tänkt ta ut semester - förra sommaren gjorde vi så att jag hade sem 4 v samtidigt som sambon var f-ledig. Sen byttes vi av så jag var f-ledig och sambon hade sem i ytterligare 4 v. Alltså sammanlagt 8 v ledigt tillsammans och en fin jämställdhetsbonus på det :D Inte dumt alls!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 365
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.