Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Bristningar på tuttarna får de flesta, och de lär inte växa i samma takt tills bebisen är ute. Precis som magen så stannar det faktiskt av förr eller senare. Låt sambon njuta så länge, haha :D

+ Rumpnissen

Haha bristningar hade jag sen innan och än så länge har dom inte växt nånting så där behöver jag nog inte oroa mig sååå mkt men däremot lär man väl bli härligt tigerrandig på magen, gud så sexigt ;) :D

"Däremot var hon svårt imponerad över mitt hb som faktiskt stigit till 13,7!"

Jag hoppas att Majola satt dit ett komma av misstag, och menar ett hb på 137... På senaste kontrollen hade jag 87 och då orkar jag nätt och jämnt släpa mig uppför trappan här hemma...
:angel:

Majola har visserligen tjocka fingrar, men kommat är rätt.

Här i Tyskland mäter de i g/dl, alltså hamnar kommatecknet ett snäpp längre fram. :D

Ja! :p

Första graviditeten gick jag från B-kupa till D-kupa, nu är jag uppe på E. Brösten växer i regel en del under graviditeten, men det är efter förlossning när mjölken rinner till och lymfvätskan (?) samlas som de exploderar på riktigt. Typ dag 3 brukar vara härligt smärtsam ;) Sen när mjölken stabiliserat sig lite så är tuttarna åtminstone inte stenhårda hela tiden som de är i början. Minns att det gjorde ont att duscha i början, för vattnet rann över bröstvårtorna :crazy:

Neeeee:cry: Haha alltså vart ska detta sluta??!! Har gått från B till D redan....!! Oh känner mej typ som Dolly Parton...... Hur ska ja inte känna mej sen då....? :crazy:

Har du tur så stannar det där ;)

Kan rekommendera att köpa en amningstopp på Apoteket, kostar nån hundring. De är hur mjuka och töjbara som helst, kan vara skönt att ha i början av amningen och på nätterna. Ger dock inget stöd öht.

Har du tur så stannar det där ;)

Kan rekommendera att köpa en amningstopp på Apoteket, kostar nån hundring. De är hur mjuka och töjbara som helst, kan vara skönt att ha i början av amningen och på nätterna. Ger dock inget stöd öht.

Hmmfff det där med tur är inte riktigt min grej...... Men vore ju toppen om de växt färdigt nu, spec med tanke på att jag kan klämma ut både en ih två oh tre oh ännu fler droppar redan..... Har kunnat sen ja, för flera flera veckor sedan typ....!
Hehe var ju på Ullared för ett tag sedan. Köpte med två amnings-behåar, hur mjuka ih Goa som helst, 80 D tog jag. Provade här om dagen..... Ja alltså tittarna får inte växa en millimeter till för då får de inte plats...!! Oh ja tror nästan jag kan glömma de iaf även om de inte växer ngt mer, för de var ganska "tajta/mkt stöd" oh är man väääldigt öm kan ja aldrig tro ja orkar ha de på mej. Synd, för de verkade annars så super mjuka ih Gosiga!

Ah tack för tipset :) Det är bara att gå och fråga på Apoteket då...(??) Har nämligen inte sett ngra toppar där.
Lär nog jag behöva iaf om mjölken rinner till oh allt med amning ska fungera, för bara i samband med mens har jag så ont i tuttarna så ja kan tjuta!

Jag har två underbara amnings-bhar från Ullared, älskar dom :love: Men tuttarna får inte växa mer än yttepytte för då är det kört.

Jag har heller aldrig sett några amningstoppar på Apoteket så jag köpte mina över nätet. Jättesmidigt :)

Ja! :p

Första graviditeten gick jag från B-kupa till D-kupa, nu är jag uppe på E. Brösten växer i regel en del under graviditeten, men det är efter förlossning när mjölken rinner till och lymfvätskan (?) samlas som de exploderar på riktigt. Typ dag 3 brukar vara härligt smärtsam ;) Sen när mjölken stabiliserat sig lite så är tuttarna åtminstone inte stenhårda hela tiden som de är i början. Minns att det gjorde ont att duscha i början, för vattnet rann över bröstvårtorna :crazy:

:eek: :eek:

JAG VILL INTE HA STÖRRE TUTTAR!!!!!!
Jag vill ha mindre:cry:
Hade storlek C innan jag blev gravid. Är uppe på D nu, och den börjar bli för liten!!! Och jag har 12 veckor kvar:crazy:!!

Har inte fått några bristningar på magen än, trots att den är enorm (om jag får tycka själv). Men jag har däremot fått ett par små på mitt vänstra bröst:grin:.
Fast som sagt, har 12 veckor kvar, så jag hinner nog få några ränder på magen också;)

Haha, satt för 20 min sen och glodde ner på bröstet och försökte föreställa mig ett par D-kupor där. Framvikt och platt fall var vad som slog mig... :D Men sambon blir väl förtjust.

Köpte en carriwell amningsbehå men just bristen på stöd är superirriterande, kanske blir bättre längre fram. Jag vill ha byglar och stoppning så puppiesarna sitter mycket stadigt förankrade.

*kl*

Jag vill inte heller ha större boobs och ska de nödvändigtvis växa så får gärna bröstkorgen breddas lite också (vilket inte har skett, men borde enl. diverse läsning)
Kollade efter amningsbh i staden idag, det finns inte i närheten av min storlek utan internetshopping är det som gäller för mig, kul att lägga ut 400-600 på EN bh suck. Om man ändå visste att man köpte rätt storlek.. är det bara ren chansning eller finns det något att gå efter, någon som vet?

Köpte en carriwell amningsbehå men just bristen på stöd är superirriterande, kanske blir bättre längre fram. Jag vill ha byglar och stoppning så puppiesarna sitter mycket stadigt förankrade.

Håller med. Mina tuttar är så fula när inte en snygg BH formar dom :p

Om man ändå visste att man köpte rätt storlek.. är det bara ren chansning eller finns det något att gå efter, någon som vet?

Nix, finns inget som talar om hur mycket eller lite de kommer växa. När jag letade amnings-BH sa expediten att man skulle köpa en som satt hyfsat runt om nu, men med gott om plats över i kupan. Å andra sidan är t.ex. en C-kupa "gott om plats" om man har B i vanliga fall, sen kanske de växer till E. Det bästa är om man kan vänta tills ca 1 v. efter förlossningen.

*kl*

Idag e man möööör :D rejsade genom Gekås igår.. Överfull vagn blev resultatet :angel: Fick tag på allt vi skrivit ner utom Babygym..Det tar vi hemma. Sambon fråga vilken storlek han skulle plocka på kläder o sen så röjde han loss. OMG jag har mött min överman!!

Så skönt och ha det gjort. Nu e det bara 7 veckor kvar. 5-6 v om jag får gissa :angel: 4 pass kvar på jobb :p

Härligt! Har de bra sortiment på Gekås? Jag och sambon måste försöka ta oss dit någon dag, helst innan löning. Tar bara 40 min att köra dit men sen får man ju räkna med ett par timmar där :).

Knapplån:
Drömde helt sjukt i natt. Födde en yttepytte liten bäbis och förlossningen gick så smidigt att jag glömde av ungen :). Kom på det flera timmar senare och hittade till slut ungen i mitt gamla sovrum hos mamma och pappa! En väldigt hungrig bäbis var det då. En väldigt liten kattunge florerade också i drömmen... Hmmm.

Senast ändrad:

Mina bröst har inte växt någonting, har Akupa precis som innan, så det är väldigt olika.

Jag väntade till efter förlossningen med att köpa amningsBH!

Wow, bra jobbat! Min man och jag är helt värdelösa på shopping. Vi vandrar som gapande zombier med uppspärrade ögon längs med hyllorna och om vi har tur så kommer vi ut med hälften av det som vi planerat att köpa. :D

Hur gör ni med kudde och spjälskydd? Det är ju så olika bud på det där?
Bröstpump och flaskor? (eftersom jag ska jobba lite sporadiskt fr.o.m. tredje månaden så vore det ju mycket lämpligt om gossebarnet kan tänka sig att dricka ur flaska.)

Är det någon som provat förlossningsförberedande akupunktur? Jag har bokat in en första session på måndag. Har aldrig fått akupunktur förrut och är nu lite nervös.

Hur gör ni med kudde och spjälskydd? Det är ju så olika bud på det där?
Bröstpump och flaskor? (eftersom jag ska jobba lite sporadiskt fr.o.m. tredje månaden så vore det ju mycket lämpligt om gossebarnet kan tänka sig att dricka ur flaska.)

Vi har en supertunn kudde, men L låg oftast på en mjuk handduk pga kräks och dregel :p Spjälskydd "ska" man väl ha?

Vi har en sån där bröstpump som liknar ett rör (100:- på Apoteket) men om jag ska pumpa även den här gången så köper jag en bättre. Flaskor har vi mängder av sen förra gången, men om man bara ska ge nångång ibland blir det nog med sked. Är dock förberedd på att amningen inte kommer fungera.

Är det någon som provat förlossningsförberedande akupunktur? Jag har bokat in en första session på måndag. Har aldrig fått akupunktur förrut och är nu lite nervös.

Jag har inte provat förlossningsförberedande akupunktur, men har provat mot foglossningar och under förlossningen. Inget av det funkade tyvärr ett skit på mig. BM sa att när man sätter nålar i huvudet ska det kännas som nån häller kallt vatten över en och jag kände absolut ingenting som ens liknade det.

BM sa att när man sätter nålar i huvudet ska det kännas som nån häller kallt vatten över en och jag kände absolut ingenting som ens liknade det.

Det låter ju jättemysigt. Kallt vatten över huvudet är en höjdare...

Jag lämnar rapport på måndag!

förlossningen kommer ni klara galant! kroppen är juh trots allt gjord för att föröka sig..och ni kommer bli förvånade över hur mycket mer man klarar av än vad man tidigare trott, hur mycket mer styrka å jävlar anama man egentligen har :)

folk är så jävla snabba med att berätta hur hemskt det är att föda, jag tycker det är så onödigt för det är BARA dom historierna man hör...

Däremot vill jsg inte skrämma nån men tiden på BB är det värsta jag varit med om, all denna press med amning o dyl, det fukade verkligen inte för mig och tillslut ville jag inte men INGENnlyssnade på detta...så vad ni än gör ta ingen skit på bb å stå på er med det ni verkligen känner, jag ångrar att det blev som det blev och är jättearg att jag blev så pass övekörd som jag blev oh har tyvärr pga av det och många andra saker fått en förlossningsdeprission...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 365
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar