Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja!
Första graviditeten gick jag från B-kupa till D-kupa, nu är jag uppe på E. Brösten växer i regel en del under graviditeten, men det är efter förlossning när mjölken rinner till och lymfvätskan (?) samlas som de exploderar på riktigt. Typ dag 3 brukar vara härligt smärtsam Sen när mjölken stabiliserat sig lite så är tuttarna åtminstone inte stenhårda hela tiden som de är i början. Minns att det gjorde ont att duscha i början, för vattnet rann över bröstvårtorna
Har du tur så stannar det där
Kan rekommendera att köpa en amningstopp på Apoteket, kostar nån hundring. De är hur mjuka och töjbara som helst, kan vara skönt att ha i början av amningen och på nätterna. Ger dock inget stöd öht.
Ja!
Första graviditeten gick jag från B-kupa till D-kupa, nu är jag uppe på E. Brösten växer i regel en del under graviditeten, men det är efter förlossning när mjölken rinner till och lymfvätskan (?) samlas som de exploderar på riktigt. Typ dag 3 brukar vara härligt smärtsam Sen när mjölken stabiliserat sig lite så är tuttarna åtminstone inte stenhårda hela tiden som de är i början. Minns att det gjorde ont att duscha i början, för vattnet rann över bröstvårtorna
Köpte en carriwell amningsbehå men just bristen på stöd är superirriterande, kanske blir bättre längre fram. Jag vill ha byglar och stoppning så puppiesarna sitter mycket stadigt förankrade.
Om man ändå visste att man köpte rätt storlek.. är det bara ren chansning eller finns det något att gå efter, någon som vet?
Hur gör ni med kudde och spjälskydd? Det är ju så olika bud på det där?
Bröstpump och flaskor? (eftersom jag ska jobba lite sporadiskt fr.o.m. tredje månaden så vore det ju mycket lämpligt om gossebarnet kan tänka sig att dricka ur flaska.)
Är det någon som provat förlossningsförberedande akupunktur? Jag har bokat in en första session på måndag. Har aldrig fått akupunktur förrut och är nu lite nervös.
BM sa att när man sätter nålar i huvudet ska det kännas som nån häller kallt vatten över en och jag kände absolut ingenting som ens liknade det.