Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Läskig länk :eek:

Jag hade nog köpt ett pyttelitet paket också. Även om bebisen väger över 4 kg så finns det ingen garanti för att de större blöjorna sitter bra, då kan det vara skönt att ha nåt annat hemma. De kostar ju inte jättemycket :)

Enligt den är det 75 dagar till BF.. Är det för sent att ångra sig? Någon annan som vill ta över? Jag är faktiskt rädd på riktigt, känner att det inte går att förneka att det närmar sig..

Enligt den är det 75 dagar till BF.. Är det för sent att ångra sig? Någon annan som vill ta över? Jag är faktiskt rädd på riktigt, känner att det inte går att förneka att det närmar sig..

Jag hade gärna tagit över men jag har lite fullt upp själv just nu ;)

Och ja, det är försent att ångra sig! :D Men tro mig, när du närmar dig ännu mer så längtar man bra mycket mer än man oroar sig.

"Följer det med en retursedel utifall att.....?" :D

Känner igen känslan. Men rädslan är väl en del av att bry sig, och brydde man sig inte så skulle jag nog vara mer orolig. :)

*kl*

Gaaah ja har varit utan internet en vecka!! hur mycke har inte ja fått läsa igen nu då..Sen kom jag ju då till den berömda länken och insåg att fan det är ju bara 53 dagar kvar???? Alltså hallå vem skruva fram tiden. Kommer så väl ihåg när ja skrev på Fb att det va 100 dagar kvar! Vojne Vojne!!

Vi skall till Ullared imorgon :angel: shoppa shoppa!! Sen är det bara bilstol kvar.

Jobbar 5 pass till sen LEDIG!! skall avnjuta sista tiden med gos i stallet och slita lite på min solstol :D Har ett barn i magen som antagligen försöker lära sig simma. Går runt som en torktumlare känns det som :crazy:

Jag har ju maaaassa dagar kvar, hela 104! Men nu börjar jag faktiskt känna att det inte behöver gå så fort. Börjar tom gilla att vara gravid :banana:! Har inte alls lika besvärligt av foglossning längre, andningen är helt ok. Fet är jag förvisso men jag hoppas att amningen ska fungera så det kilona lätt försvinner.

Vi har fortfarande inte förberett oss ett skit, men nu börjar det kännas som det måste börja fixas. Så fort det förbannade huset är färdigmålat ska vi börja leta bil. Den 28/5 så är det barnloppis (nej Pastejja, man kan inte sälja sina barn där om du började hoppas på att det var ett återkommande arrangemang), så hoppas jag kunna hitta en hel del där! Sen är det barnvagn, kläder m.m. Förhoppningen om att ha klar barnkammaren innan nedkomsten känns mindre och mindre realistisk dock.

*kl*

smyger in här från vårmammorna och tycker de är så kul å läsa! inte så längesen man själv satt i eran sits med krämpor och hormoner hit å dit ändå känns de som en evighet sen! saknar den där graviditetstiden lite och den stora magen (som fortfarande stor men nu är det ingen som kommenterar att man har en rund fin mage längre..så njut innan det blir en degbalja :D ) önskar er alla lycka till på eran häftigaste upplevels nånsin;)

I de böcker, listor etc jag har så står det v. 36, allra senast v. 37, med kommentaren att "villigheten att börja packa när värkarna kommer är rätt liten"! :D

Jag är i 36+5 så jag borde väl... Men det känns så komiskt på något vis.

Ja men då är det lugnt en månad till för mig, skönt!! Samtidigt så är det ju inget besvär att ha en färdigpackad väska stående, inget som blir gammalt direkt. Jag tänker inte vara med och föda i TV så det gör inget om inte sminket kommer med ;). Hu.. det skulle jag absolut inte vilja.. föda i TV alltså.
Ni erfarna, vad packar ni ner i väskan? Vet att det länkats till en sida tidigare i tråden som jag kan leta upp, men jag funderade mer på vad man verkligen kommer att behöva.

Tanken har väl slagit oss men jag väntar tills värkarna kommer :p Däremot så börjar det bli hög tid att köpa hem åtminstone ETT paket blöjor tror jag...

Igår köpte vi ett babyskydd också, äntligen. Skönt att slippa låna den här gången. Känns dock lite lustigt att åka runt med ett tomt babyskydd, svårt att föreställa sig att nån ska få plats i det :eek: Insåg även när vi satte in det att vår bil blev hemskt liten med 2 bilbarnstolar, nån mer än jag och sambon lär inte få plats på ett bra tag :p

20 dagar kvar nu :eek::love::banana:

20 dagar.. det är snart!!
Blöjor.. det behöver man hemma.. sant, tur att den här tråden finns, hur skulle jag klara det annars ;).
Babyskydd? Aldrig hört talas om sådant, vad är det?

Jag hade gärna tagit över men jag har lite fullt upp själv just nu ;)

Och ja, det är försent att ångra sig! :D Men tro mig, när du närmar dig ännu mer så längtar man bra mycket mer än man oroar sig.

Hmm.. kan tänka mig det. Problemet är att jag är så säker på att jag inte kommer att få hjälp med smärtlindring, jag hatar att tappa kontrollen, litar inte på folk i vita rockar och jag ser faktiskt inte alls fram emot att föda.

Låter helt koko att jag satt mig i den här situationen och just nu undrar jag ärligen om det var rätt.. Otacksamma människa som jag är, jag borde ju bara vara helt galet lycklig över att vara gravid. Allt har gått helt enligt planen, det tog sig som det skulle, jag har förrutom illamåendet och tröttheten (som blivit mycket bättre) haft det bra under hela dräktigheten. Jag vet faktiskt inte om jag varit i något lyckorus en enda dag för detta och jag börjar tro att det är riktigt dålig kommunikation mellan mitt huvud och hjärta.
Kan också vara att min uppväxt har börjat poppa upp ordentligt i huvudet, rädslan över att inte vara bra nog, att barnet kommer att må lika dåligt som jag gjort osv. Ja.. jag skäms, jag borde ju bara stråla av lycka..

"Följer det med en retursedel utifall att.....?" :D

Känner igen känslan. Men rädslan är väl en del av att bry sig, och brydde man sig inte så skulle jag nog vara mer orolig. :)

Säkert att det är sant. Just nu är det mest ett virrvarr av känslor i mig.. Men så är det kanske för fler.

Jag har ju maaaassa dagar kvar, hela 104! Men nu börjar jag faktiskt känna att det inte behöver gå så fort. Börjar tom gilla att vara gravid :banana:! Har inte alls lika besvärligt av foglossning längre, andningen är helt ok. Fet är jag förvisso men jag hoppas att amningen ska fungera så det kilona lätt försvinner.

Vi har fortfarande inte förberett oss ett skit, men nu börjar det kännas som det måste börja fixas. Så fort det förbannade huset är färdigmålat ska vi börja leta bil. Den 28/5 så är det barnloppis (nej Pastejja, man kan inte sälja sina barn där om du började hoppas på att det var ett återkommande arrangemang), så hoppas jag kunna hitta en hel del där! Sen är det barnvagn, kläder m.m. Förhoppningen om att ha klar barnkammaren innan nedkomsten känns mindre och mindre realistisk dock.

Foglossning hade jag också en liten sväng av när jag slarvat med ridningen och cyklade till tåget, höll inte på att komma av cykeln, som tur var så var tåget försenat även den dagen. Fick lägga cykeln för att komma av den ;).
Andningen är ok så länge jag inte gör något, får ofta kommentaren "sprang du till telefonen?" när jag gått till den..
Finns det ingen "barnbytardag" eller något annat då ;).. Byta ett barn mot något annat?
Hur mycket har ni kvar att fixa i barnkammaren? Jag tror inte bebis bryr sig även om det hade varit praktiskt att vara färdig..

Vi måste inte välja (finns två) utan när det är dax är det bara ringa dit vi känner för. Dock är det ena ett mindre sjukhus, och tar bara emot en om man gått 37 fulla veckor. Jag oh sambon har hela riden varit tvärsäkra på att vi ville till det lite större sjukhuset då vi varit där på UL och just för att det är större med mer resurser osv. Iaf är vi inte alls säkra längre på att vi vill dit, efter att ha pratat med två nyförlösta kvinnor, ena fött där vi först valt oh den andre på det lite mindre.
Får fortsätta fundera vi ett tag. Ska iaf gå på studiebesök på båda oh se vad vi får för känsla :)

Hör visserligen inte hemma i denna tråd men är tvungen att inflika att vi stod inför samma val i vintras och valet föll på Karlskoga trots att jag också sa Karlstad länge (var också på UL där)... supernöjd! :love: Kanonbra personal och trevlig förlossnings/bb-avdelning... Nu slutade min förlossning med ett akutsnitt mitt i natten och sånt är de ju självklart rustade för. Däremot finns ingen neonatalavdelning som det gör i Karlstad, utan i så fall blir man väl skickad till USÖ, eller kanske det går att bli skickad till CSK om man bor i Värmland... Då vi har i stort sett halva restiden till K-skoga (eftersom sambon fick åka fram o tillbaka och ta hand om våra hundar under hela vistelsen var det ganska tungt vägande) och alla dessutom verkade ha så bra erfarenheter därifrån så blev det alltså så och jag vet absolut vad jag väljer nästa gång :)

*kl*

smyger in här från vårmammorna och tycker de är så kul å läsa! inte så längesen man själv satt i eran sits med krämpor och hormoner hit å dit ändå känns de som en evighet sen! saknar den där graviditetstiden lite och den stora magen (som fortfarande stor men nu är det ingen som kommenterar att man har en rund fin mage längre..så njut innan det blir en degbalja :D ) önskar er alla lycka till på eran häftigaste upplevels nånsin;)

Vad gulligt av dig! Jag tycker mest jag hört hemska historier om förlossningar med många detaljer, och först nu när jag berättat hur rädd jag är så kommer det en och annan positiv berättelse. TV har flera förlossningsserier och en del av dem är ju inte av den varianten att jag ser fram emot det mer. Jag tittar inte på sådant nu.

Hör visserligen inte hemma i denna tråd men är tvungen att inflika att vi stod inför samma val i vintras och valet föll på Karlskoga trots att jag också sa Karlstad länge (var också på UL där)... supernöjd! :love: Kanonbra personal och trevlig förlossnings/bb-avdelning... Nu slutade min förlossning med ett akutsnitt mitt i natten och sånt är de ju självklart rustade för. Däremot finns ingen neonatalavdelning som det gör i Karlstad, utan i så fall blir man väl skickad till USÖ, eller kanske det går att bli skickad till CSK om man bor i Värmland... Då vi har i stort sett halva restiden till K-skoga (eftersom sambon fick åka fram o tillbaka och ta hand om våra hundar under hela vistelsen var det ganska tungt vägande) och alla dessutom verkade ha så bra erfarenheter därifrån så blev det alltså så och jag vet absolut vad jag väljer nästa gång :)

Haha du visste vilka sjukhus jag pratade om :) inte speciellt svårt oh lista ut är klart eftersom det står jag bor i Värmland :)
Har haft en hel del med förlossningen och bb i kga att göra genom min praktik så jag bet vad mysigt och underbart det är där. Det var på det jag började tveka på Karlstad..... Känns som det blir lite "löpande band effekten" där. 6 timmar får man vara kvar efter förlossningen eller hur var det.... Oh sen iväg till patient hotellet eller hem. Inte alls samma trygghet med hjälp och personal alldeles utanför dörren som det är i kga....
Ja ja, blir inte klokare hur jag än funderar fram oh tillbaka!! Får som sagt börja med ett studie besök på Böda ställena :)

20 dagar.. det är snart!!
Blöjor.. det behöver man hemma.. sant, tur att den här tråden finns, hur skulle jag klara det annars ;).
Babyskydd? Aldrig hört talas om sådant, vad är det?

Babyskydd brukar man kalla första bilbarnstolen :)

Hmm.. kan tänka mig det. Problemet är att jag är så säker på att jag inte kommer att få hjälp med smärtlindring, jag hatar att tappa kontrollen, litar inte på folk i vita rockar och jag ser faktiskt inte alls fram emot att föda.

Låter helt koko att jag satt mig i den här situationen och just nu undrar jag ärligen om det var rätt.. Otacksamma människa som jag är, jag borde ju bara vara helt galet lycklig över att vara gravid. Allt har gått helt enligt planen, det tog sig som det skulle, jag har förrutom illamåendet och tröttheten (som blivit mycket bättre) haft det bra under hela dräktigheten. Jag vet faktiskt inte om jag varit i något lyckorus en enda dag för detta och jag börjar tro att det är riktigt dålig kommunikation mellan mitt huvud och hjärta.
Kan också vara att min uppväxt har börjat poppa upp ordentligt i huvudet, rädslan över att inte vara bra nog, att barnet kommer att må lika dåligt som jag gjort osv. Ja.. jag skäms, jag borde ju bara stråla av lycka..

Vad menar du med att du inte kommer få nån hjälp med smärtlindring? Var extremt noga med att ta upp det här med din BM, berätta hur pass obehagligt du tycker att det är och att du känner dig rädd. Då borde h*n hjälpa dig att skriva ett riktigt bra förlossningsbrev där vartenda litet önskemål står med. Kräv att alla på förlossningen läser detta brev ordentligt och stå på dig med vad du vill! Tycker även du ska be om ett Aurora-besök, så snart som möjligt. Där tar de upp alla tänkbara scenarion som skrämmer dig och hjälper dig att förstå hur och varför. Då kan du även få en privat rundvandring i en förlossningssal, bara du, din sambo och en personal. Det gör jättestor skillnad att få göra det här, gärna flera ggr, i sin egen takt. Ta din oro på allvar!

Bara för att din egen uppväxt inte vart bra så säger det ingenting om hurdan ditt barns kommer bli. Förmodligen har du lärt dig av dina föräldrars misstag, och du har ju din sambo som finns där för dig också. Du kommer säkerligen att bli den bästa mamman ditt barn kan ha! :bow:

Och jag är inne i vårmamma-tråden och snokar varje dag och drömmer mig tillbaka till när L var nyfödd :D

Ja, andfådd bli man ju för minsta lilla nu för tiden. Men jag har astma i botten som gjort sig påmind med jämna mellanrum. Men nu är det som sagt helt ok!

Hur mycket har ni kvar att fixa i barnkammaren? Jag tror inte bebis bryr sig även om det hade varit praktiskt att vara färdig..

Öhhh. Riva ut det som är där nu, nya tapeter, nytt tak, fullt möblemang... Nej, bäbis bryr sig såklart inte och de första månaderna sover bäbis ju ändå i vårt sovrum. Men det hade varit så skönt om det var färdigt så man hade ett logiskt och anpassat rum att göra av alla prylar samt att man kanske inte är så sugen på att renovera till hösten heller :).

Jag tror det är en myt att man ska sväva runt på rosa små moln, jag ser fram emot bebben men hade ju gärna skippat graviditet och definitivt förlossning :eek: Inte för att jag mår dåligt på något vis egentligen men att gå upp en 10-20 på 9 månader är inte riktigt min grej :grin: Känner mig redan smidig som ett kylskåp så hur ska det sluta liksom :cool:

Jag har inte heller haft några dagar med lyckorus. När det är som bäst är det en dag då det känns mysigt och jag är lugn (ingen oro). Dåliga dagar undrar hur genomtänkt det här beslutet egentligen var och sneglar ängsligt på magen och undrar hur stor den egentligen ska bli... :crazy:

Precis som du oroar jag mig också för förlossningen. Att råka få barnmorskor jag inte alls trivs med eller känner förtroende för. Jag trivs inte alls på sjukhus och även om jag aldrig varit allvarligt sjuk så vet jag vilken skillnad det gör att ha en läkare som är empatisk och lyssnar på en och motsatsen. Min plan är att vara så förberedd på förloppet jag bara kan så att jag själv "vet" ungefär vart i processen jag befinner mig och jag har läst på om olika smärtlindringar och fått en uppfattning om vad som kan vara aktuellt eller inte. Sen får min sambo vara buffert. Väser jag "skicka ut!" så får han göra det... :p Man får ju byta.

Jag förlitar mig på statistiken (de flesta födslar går bra), min sambo och försöker tänka på att det bara är en dag eller två, sen är man hemma igen. Förhoppningsvis... :angel:

Jag tror det är en myt att man ska sväva runt på rosa små moln, jag ser fram emot bebben men hade ju gärna skippat graviditet och definitivt förlossning :eek: Inte för att jag mår dåligt på något vis egentligen men att gå upp en 10-20 på 9 månader är inte riktigt min grej :grin: Känner mig redan smidig som ett kylskåp så hur ska det sluta liksom :cool:

Det är väldigt mycket kring graviditeten som man inte kände till innan och ingen sa något om förrän bullen var planterad i ugnen. Jag hade två missfall innan denna, alltså tre graviditeter med täta mellanrum. Det känns som jag varit gravid i över ett år!! Och när man räknar på det så har jag ju varit det också....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar