Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är väldigt mycket kring graviditeten som man inte kände till innan och ingen sa något om förrän bullen var planterad i ugnen. Jag hade två missfall innan denna, alltså tre graviditeter med täta mellanrum. Det känns som jag varit gravid i över ett år!! Och när man räknar på det så har jag ju varit det också....

Och jag har vart gravid -08, -09, -10 och -11 :o:D Fram för ett graviditetesfritt 2012! :banana:

En grej jag blev jätteförvånad över är att mjölken inte rinner ut genom ett hål längst fram på bröstvårtan! Det sprutar ju ut genom typ 15 hål lite runt om :eek:

Jag tror det är en myt att man ska sväva runt på rosa små moln, jag ser fram emot bebben men hade ju gärna skippat graviditet och definitivt förlossning :eek: Inte för att jag mår dåligt på något vis egentligen men att gå upp en 10-20 på 9 månader är inte riktigt min grej :grin: Känner mig redan smidig som ett kylskåp så hur ska det sluta liksom :cool:

Jag håller absolut med dig. Några rosa moln har inte funnits här heller, rejäla åskmoln däremot :devil:. Fram till för några veckor sedan vantrivdes jag med att vara gravid. Nu, trots att jag blivit ännu större och trögare i hvudet så gillar jag det faktiskt, tycker det är lite mysigt :love:. Även om jag helt klart föredrar att vara ogravid, så känns det helt ok nu. Dessutom ser jag faktiskt fram emot förlossningen, tycker det ska bli jättespännande! Förmodligen alldels förjävligt och i särklass det värsta man varit med om hitintills, men ändå spännande!

En grej jag blev jätteförvånad över är att mjölken inte rinner ut genom ett hål längst fram på bröstvårtan! Det sprutar ju ut genom typ 15 hål lite runt om :eek:

What??? :eek: Hade jag ingen aning om! Jag har haft en piercing i ena bröstvårtan, undra hur den kommer fungera :D.

Jag håller med om det där med trög i huvudet. Det kom tidigt för mig och jag tyckte det var skiiiiitjobbigt. Det påverkade mina studier och jag kände mig superkorkad. Men när jag väl accepterat att det är väl så det ska vara och liksom sjönk ner i dimman lite så blev det bara lättare att "trivas" med graviditeten. Det är väl samma med förlossningen, kämpa emot så lite som möjligt, följ med vågorna och acceptera läget så går det mer smärtfritt till och är snart över.

What??? :eek: Hade jag ingen aning om! Jag har haft en piercing i ena bröstvårtan, undra hur den kommer fungera :D.

:eek:

Vafn säger du......???

(:D)

:rofl:
Härligt att fler reagerade som jag gjorde första gången :D

När jag pumpade satt jag och kollade helt fascinerat när det kom flera strålar från alla möjliga ställen på vårtan :D Jag klämmer med jämna mellanrum ut några droppar nu med bara för att se att jag kan, haha!

Jag håller absolut med dig. Några rosa moln har inte funnits här heller, rejäla åskmoln däremot :devil:. Fram till för några veckor sedan vantrivdes jag med att vara gravid. Nu, trots att jag blivit ännu större och trögare i hvudet så gillar jag det faktiskt, tycker det är lite mysigt :love:. Även om jag helt klart föredrar att vara ogravid, så känns det helt ok nu. Dessutom ser jag faktiskt fram emot förlossningen, tycker det ska bli jättespännande! Förmodligen alldels förjävligt och i särklass det värsta man varit med om hitintills, men ändå spännande!

Haha bra att någon här är positiv iaf ;)

Man blir alltså trögare på riktigt?! Jag har funderat på om jag bara inbillar mig. Jag brukar ha sjukt lätt för att förstå saker jag läser och vad någon menar/förklarar men just nu känns det som att jag är trögast i världen och jag blir tokig. Jag blir själv galen på tröga människor som inte förstår :D och nu är jag en själv :eek: väldigt frustrerande!

Jag hade tutt-funderingar igår. Mina har inte vuxit alls och mjölk finns det inga spår av alls. (v.31) Kommer de att typ... explodera på slutet då eller?

Jag hade tutt-funderingar igår. Mina har inte vuxit alls och mjölk finns det inga spår av alls. (v.31) Kommer de att typ... explodera på slutet då eller?

Ja! :p

Första graviditeten gick jag från B-kupa till D-kupa, nu är jag uppe på E. Brösten växer i regel en del under graviditeten, men det är efter förlossning när mjölken rinner till och lymfvätskan (?) samlas som de exploderar på riktigt. Typ dag 3 brukar vara härligt smärtsam ;) Sen när mjölken stabiliserat sig lite så är tuttarna åtminstone inte stenhårda hela tiden som de är i början. Minns att det gjorde ont att duscha i början, för vattnet rann över bröstvårtorna :crazy:

Haha bra att någon här är positiv iaf ;)

Man blir alltså trögare på riktigt?! Jag har funderat på om jag bara inbillar mig. Jag brukar ha sjukt lätt för att förstå saker jag läser och vad någon menar/förklarar men just nu känns det som att jag är trögast i världen och jag blir tokig. Jag blir själv galen på tröga människor som inte förstår :D och nu är jag en själv :eek: väldigt frustrerande!

En sjuksköterska på jobbet berättade att det inte är alls konstigt att man blir mer trögtänkt och får sämre humör när man är gravid. Både när man är gravid och har mens så ökar vätskehalten i kroppen, den ökade vätskehalten gör att organen svullnar något, även hjärnan. Det stör inget annat av organen men i huvudet finns det inte tillräckligt med plats när hjärnan svullnar. Vips- så fungerar hjärnan inte riktigt som den ska :D. Jag vet inte hur vetenskapligt det är, men jag köpte det på studs i alla fall!

Skogstrollet: Jag håller med om att det blev mycket lättare när man accepterat trögheten. Ambitionsnivån har sänkts lite sedan dess ;).

Har du provat att räkna ut ett komplicerat mattetal? Det är skitkul, siffror bara försvinner spårlöst.... :grin:

Haha nej jag håller mig ifrån matten för tillfället det är inte min starka sida i vanliga fall, jag ska dock ta upp mina ekonomistudier nu det känns tillräckligt avancerat :D

Haha nej jag håller mig ifrån matten för tillfället det är inte min starka sida i vanliga fall, jag ska dock ta upp mina ekonomistudier nu det känns tillräckligt avancerat :D

Lycka till! Jag har läst redovisning och kalkylering under graviditeten, det går inte så jättebra... :o

Ja! :p

Första graviditeten gick jag från B-kupa till D-kupa, nu är jag uppe på E. Brösten växer i regel en del under graviditeten, men det är efter förlossning när mjölken rinner till och lymfvätskan (?) samlas som de exploderar på riktigt. Typ dag 3 brukar vara härligt smärtsam ;) Sen när mjölken stabiliserat sig lite så är tuttarna åtminstone inte stenhårda hela tiden som de är i början. Minns att det gjorde ont att duscha i början, för vattnet rann över bröstvårtorna :crazy:

Holy crap....

Jag ska till gyn på onsdag. Hade gått upp ca 11 kg i v. 34 och tänkte att det här var ju rätt lugnt... Men nu har jag börjat samla på mig vatten i händer och fötter, så risken är väl att det tar en ände med förskräckelse i alla fall...

Jag tror att jag bryter ihop... Var ju på kontroll igår och har gått upp FYRA kilo på två veckor. Det är ju för tusan inte möjligt. Fast min läkare tyckte att det var helt lugnt. :confused::eek: Helt säkert är ju i alla fall att jag inte ätit upp mig så mycket, utan en hel del är vatten. Jag börjar känan mig osm en vattenballong.

Blodtryck 120/95, vilket jag tycker är för högt undertryck (låg till för ca 3 veckor sedan mellan 90/60 och 110/70) men inte heller där var hon orolig. Däremot var hon svårt imponerad över mitt hb som faktiskt stigit till 13,7!

Jag tycker att det hela känns lite slappt, eller är jag bara nojig?
Får väl hålla koll på trycket helt enkelt (igår kväll efter vila låg det på 115/80 ungefär och det är ju ok) och att jag inte sväller upp helt. Men när clogs i en storlek större än jag hade innan jag blev gravid känns trånga är det inge kul!

CTG var utmärkt, barnet mår toppen! Passade på att shoppa badbalja, solparasoll till vagnen och en amningskudde också. Samt har idag packat ner en linsburk i bb-väskan.

Kl

Jag är också mer orolig för själva sjukhussituationen och personalen än för förlossningen i sig. Men nu känns det ändå ganska lugnt. Hos BM sist så skrev vi ett överlämnande/förlossningsplan och hon hjälpte då till att formulera detta så att jag skulle få vara ifred så mycket som möjligt och få försöka med amningen i lugn och ro osv och be om hjälp om jag kände för det. Hon sa att ibland kan vissa barnmorskor vara lite väl handfasta och grabba tag i bröstet för att visa amningen och det känns inte ok för mig om jag inte har bett om det. Vi höll på att skriva "vill inte bli behandlad som en mjölkko" men lyckades omformulera det. :p

För oss är det typ 27 dagar kvar eller nåt sånt.

Viktuppgången är inte farlig, du lär inte fortsätta gå upp 2 kg i veckan ;) Däremot hade jag nog precis som du velat ha lite mer koll på blodtrycket. Men det låter ju som att du har möjlighet att kolla det själv hemma, stiger det oroväckande mycket är det ju bara att ringa in :)

Ang. för små skor och sånt - innan L tillverkades hade jag strl 37 i skor. Köpte ett par skor för nån vecka sen (Foppatofflor) i herrstorl 41 :cool: Damskor är på tok för smala... Men efter förlossningen kissar man ju ut typ 2 l om dagen så det är lugnt :D Minns att jag tyckte mina fötter och ben var hur magra som helst förra gången, de bara sögs in på några dagar :p

Vi höll på att skriva "vill inte bli behandlad som en mjölkko" men lyckades omformulera det. :p

:rofl: Jag ska nog ta hjälp av BM till att skriva mitt också för det där lät precis som en skogstrollet-formulering!

Snyggve. Men efter förlossningen kissar man ju ut typ 2 l om dagen så det är lugnt Minns att jag tyckte mina fötter och ben var hur magra som helst förra gången, de bara sögs in på några dagar

Låter bra! Har fått schrekfötter och gått från 38 till 41 nu. Har sagt till sambon att jag ska amma av vartenda extrakilo efteråt om ungen så får snutta tills han är 15...

Mina bröst har också växt, jag har tom fått bristningar :eek:. Är i 25+0 och har gått upp två storlekar. Vad ska det bli av detta?

Ja, jag har en mätare hemma och kollar regelbundet. Jag tror att jag har en släng av "white coat syndrome" - för denna mätare inskaffades efter att en husläkare nästan fallit i koma efter att ha mätt mitt blodtryck till 150/100. Som ogravid utan läkare i närheten ligger jag egentligen stadigt runt 110/70. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar