Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*
Tack så mkt hörrni, nu sitter jag här med hjärtklappning:devil: packa väskor och ha sig *stoppar huvudet i sanden* som nån annan skrev tidigare, ska man alltså ha med sig en bebis hem från BB?:rofl:
Nä, skämt åsido, det kanske börjar bli hög tid att iaf börja fundera på vad man ska ha med:) Bara 40 dagar kvar:bump:, har för tills några veckor sen varit inställd på att gå över de tillåtna tre veckorna, men nu det sista har jag fått en jobbig magkänsla att bebis kommer bli tidig. Eller jobbig o jobbig, bebis är självklart välkommen närsom, men jag vill ju verkligen inte ställa in mig på ett tidigare datum, kommer ju bli sjukt frustrerad för alla dagar man går över isf:p
Har ni andra nån känsla över när det kommer att bli dags? Hur länge får man gå över i era län (el landsting, el hur det nu är uppdelat)?

@Snyggve vad är det för läskig länk? Sitter på landet med världens sämsta uppkoppling på mob och nästan dör av nyfikenhet:D

När jag väntade L var jag 100% säker på att inte gå över mer än ett par dagar. Det slutade med +16 dagar :p Den här gången känns det inte heller som jag ska gå över, men hoppas inte på för mycket. Här får man komma in för en bedömning efter 15 dagar.

Länken leder till Familjelivs sida där det står hur långt gången jag är ;)

KL

HJÄLP :cry: Sen v 15 (var på inskrivning då) har jag gått upp 10 kg.... I v 15 vägde jag 68,4 och igår i v 30+3 vägde jag 78,6....... De senaste veckorna har jag gått upp ett kilo i veckan..... Ett kilo i veckan!! Är det normalt? Trode de va först när de bara var ngra få veckor kvar man ökade mkt när bebis gör sin sista växt-spurt....??!! Frågade BM och hon tyckte inte uppgången var ngt att anmärka på. Vet inte vad jag vägde innan jag blev gravid, men brukar ligga på 65 kilo som vältränad. Så säg att jag säkerligen har gått upp 13-15 kg redan.... Visst, ja ja, jag är hungrig, äter kanske lite mera, men inte godsaker varje dag, absolut inte!! Jag jobbar i hemtjänsten så jag är i stort sett aldrig stilla på jobbet. Cyklar och rider oh lugna promenader, så jag har ju inte placerat mej i soffan och växt lixom!!

För övrigt är allt bra :) Följer skol-boken med sf mått oh bltr oh allt enligt min BM så det känns bra :)
Tredje föräldra-träffen igår och amning var stora ämnet. Känns riktigt bra nu!! Pratade först med detta med min BM på fm när ja var hos henne oh hon lyssnade oh förstod oh lovade att hjälpa oh stötta, oh på träffen gav den BM mkt bra info :) Känner mej lugnare igen :)

Fast jag har gått från att vara helt 100 på att gå tre veckor över tiden, til att ha en magkänsla som säger minst 2v tidigt:eek: försöker slå bort dom tankarna, fattar inte ens varifrån dom kommer, men det kan ju liksom bli över en månads "extra" väntan om nu hjärnan ska envisas med att lyssna på magkänslan och ställa in sig därefter:eek::p

Blev du igångsatt med första eller bestämde han själv att det var dags:)?

Kläm in ett *kl* då är du snäll så minskar du risken för missförstånd. Svarar du på mina inlägg utgår jag ifrån att du vänder dig till mig. Tack.

Ja, jag hade kunnat lägga in ett *kl* efter stycket som var direkt riktat till dig. Ursäkta. Jag trodde i min infald att man inte tog åt sig saker som inte alls stämde in på sig själv utan då gjorde kopplingen att det var en fortsatt tankegång på det man diskuterade. Men jag trodde fel.

Senast ändrad:

*kl*
Hur har ni det förresten med sjukhus där ni bor, har ni så att ni måste välja? Har ni redan bestämt vart ni ska isf? Hur resonerade ni?
Jag trodde att jag bestämt mig, men nu är det verkligen helt blankt, har inte en susning längre.. Stort med mycket resurser och flest enkelrum eller litet inte så sjukhusaktigt men med färre enkelrum?

Hur gör mab förresten med babyskydd om man inte åker egen bil in? Känns ju jätteskumt att åka taxi in med en tom bilstol:p .. Eller..? Kanske bara är att det överlag känns så sjukt overkligt som gör att jag känmer så:p

Jag valde igår utan att varit någonstans och tittat. Vi valde det som låg närmast. Tanken har faktiskt aldrig slagit mig att föda någon annanstans så det var inte så svårt :).

*kl*
Hur har ni det förresten med sjukhus där ni bor, har ni så att ni måste välja? Har ni redan bestämt vart ni ska isf? Hur resonerade ni?
Jag trodde att jag bestämt mig, men nu är det verkligen helt blankt, har inte en susning längre.. Stort med mycket resurser och flest enkelrum eller litet inte så sjukhusaktigt men med färre enkelrum?

Hur gör mab förresten med babyskydd om man inte åker egen bil in? Känns ju jätteskumt att åka taxi in med en tom bilstol:p .. Eller..? Kanske bara är att det överlag känns så sjukt overkligt som gör att jag känmer så:p

Vi måste inte välja (finns två) utan när det är dax är det bara ringa dit vi känner för. Dock är det ena ett mindre sjukhus, och tar bara emot en om man gått 37 fulla veckor. Jag oh sambon har hela riden varit tvärsäkra på att vi ville till det lite större sjukhuset då vi varit där på UL och just för att det är större med mer resurser osv. Iaf är vi inte alls säkra längre på att vi vill dit, efter att ha pratat med två nyförlösta kvinnor, ena fött där vi först valt oh den andre på det lite mindre.
Får fortsätta fundera vi ett tag. Ska iaf gå på studiebesök på båda oh se vad vi får för känsla :)

Både jag och sambon var helt säkra på att bebis kommer i juli från början, men häromdagen fick jag en känsla att det kan bli tidigare än utsatt datum och frågade sambon om han fortfarande trodde på juli. Han sa då att bara några timmar innan jag frågade hade han fått en känsla av att det blir tidigare.. Så bara för det blir det väl 15 dagar över tiden (som gäller här) och då kommer vi väl vara sjukt frustrerade båda två ;)

Så till något annat. Jag har sen igår kväll knappt känt av en enda bebisrörelse, bara någon liten knappt kännbar knuff och det är väldigt olikt bebisens vanliga bestyr. Så jag ringde i eftermiddags till min BM som tog in mig på stört (jag tyckte nästan jag var larvig som ringde så jag blev lite ställd över att få en tid efter 15 min) BM kollade hjärtljuden, mätte och kände lite på magen men allt verkade bra :)
Hon sa dock att om den inte kommer igång nu ikväll, för den brukar vara väldigt pigg framåt kl 22 så skulle vi ringa förlossningen och kolla upp det mer... Väldigt skönt att bli tagen på allvar i vilket fall men nu är jag nervööös!

De flesta jag känner har gått upp som mest mellan veckorna 20-34. Och din vikt behöver du absolut inte vara orolig över, den är hur normal som helst!! Det mesta kommer förmodligen att rasa av dig efteråt när du kissar ut allt överblivet vatten och ev. ammar :) Du sitter ju som sagt var inte stilla heller så du kan vara lugn!

Ja, jag hade kunnat lägga in ett *kl* efter stycket som var direkt riktat till dig. Ursäkta. Jag trodde i min infald att man inte tog åt sig saker som inte alls stämde in på sig själv utan då gjorde kopplingen att det var en fortsatt tankegång på det man diskuterade. Men jag trodde fel.

Nä, jag trodde bara att du hade jäkligt fel och undrade hur du tänkte. Men nog om det nu. Tack.

Blev du igångsatt med första eller bestämde han själv att det var dags:)?

Skulle vi väntat på att L var redo så hade han inte kommit än :p

Efter 15 dagar tog de in mig för igångsättning, efter 18 h hade jag knappt öppnat mig nånting och då blev jag skogstokig och hotade mig till ett snitt :angel:

Hade inga riktiga värkar utan nästan bara pinvärkar, dessutom utan uppehåll. Magen var konstant hård under dessa 18 h, jag hade inte sovit på hela natten innan och var så slut både fysiskt och psykiskt att jag inte ens ville ha bebisen när han väl var ute. Den här gången har vi kommit överens om att jag ska slippa sättas igång utan snittas direkt istället. Dessutom ska jag göra en hinnsvepning i veckan fr.o.m. nästa vecka, för att skynda på det hela lite. :)

Så, nu får du och Rumpnissen lugna ner er och bli sams igen :)

Tror det är en liten nypa graviditetshormoner inblandade i era diskussioner *väntar på att få en kruka i huvudet. Eller en gryta med couscous* ;)

De flesta jag känner har gått upp som mest mellan veckorna 20-34. Och din vikt behöver du absolut inte vara orolig över, den är hur normal som helst!! Det mesta kommer förmodligen att rasa av dig efteråt när du kissar ut allt överblivet vatten och ev. ammar :) Du sitter ju som sagt var inte stilla heller så du kan vara lugn!

Tack :) Du är alltid så snäll och lugnande :love:
Alltså jag känner mej så...... Hysterisk, gnällig.... Haha, allt förstorar jag upp så! Jag som alltid är cool lugn, ja oftast iaf, oh tar saker oh ting som dom kommer :)
Ja ja, mkt promenader med vagnen får de bli sen :) bara hoppas lillan kommer gilla sin fina vagn!
Det ja försökte fråga min BM är när det är vanligast att man går upp som mest, men fick lixom inget bra svar.... Men de är klart, alla är vi u olika, men det du skrev verkar absolut stämma på mej!!

Hur går det för dej då?? känns det som att det kanske kanske ev kan vara ngt på gång snart....? :)

Tack :o

Jag tror inte jag kommer gå över så hemskt mycket den här gången, det trycker på som fasen neråt så fort jag står upp. Har fortfarande en hel del sammandragningar men det har lugnat sig lite.

Jag tror jag läste mig till att alla bukevårbebisar är födda så det är grönt ljus för dig (eller vem som känner sig manad) att kläcka första sommarbebisen nu :angel:

Mennn nu bestämde ju mobilen att den skulle radera allt jag skrivit:mad:

Var det nån särskild anledning till att dom valde att sätta igång "redan" efter 15 dagar? Varför jag frågar är för att jag är lite rädd att gå över som kompisen, som blev igångsatt först efter 21 eller 22 dagar över tiden och tillslut blev det snitt efter tre dagar med värkstimulerande utan resultat:eek:

Var du vaken eller sövd under snittet?

Tack :o

Jag tror inte jag kommer gå över så hemskt mycket den här gången, det trycker på som fasen neråt så fort jag står upp. Har fortfarande en hel del sammandragningar men det har lugnat sig lite.

Då håller vi alla tummar oh tår för att du ska slippa gå över!! Stå upp mkt.... Kanske hoppa studsmatta....? :idea:

Var det nån särskild anledning till att dom valde att sätta igång "redan" efter 15 dagar? Varför jag frågar är för att jag är lite rädd att gå över som kompisen, som blev igångsatt först efter 21 eller 22 dagar över tiden och tillslut blev det snitt efter tre dagar med värkstimulerande utan resultat:eek:

Var du vaken eller sövd under snittet?

Här får man komma in för bedömning efter 15 dagar och de bedömde att jag var redo att sättas igång. Är man helt omogen så får man vänta några dagar till, dock max 21 dagar har jag för mig. Jag var öppen 1,5 cm tror jag när jag kom in.

Jag var vaken :)

Då håller vi alla tummar oh tår för att du ska slippa gå över!! Stå upp mkt.... Kanske hoppa studsmatta....? :idea:

Hade det inte vart för ryggen så hade jag inte gjort annat :p Men klarar bara stå upp i nån minut innan jag blir jätteyr och får hjärtklappning av sammandragningarna. Går lite bättre om jag rör mig, men kan inte det heller i nån större utsträckning. 2 kvarter klarar jag gå, och då har jag skitont sen på natten :(

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 898
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 517
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 468
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar