vemsomhelst123
Trådstartare
Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam. Jag upplever att han har det helt ok hos oss framförallt om vi direkt går ut och promenerar när han kommer, han är väldigt präglad på sin ägare och kan hos andra ligga och skrika/gnälla i hallen vilket han slutat med här. Märker att han tycker det är lite jobbigt när barnet är hemma, inte för att barnet alls är på honom men det händer massa saker som han vill ha koll på. Sitter vi på samma ställe allihop blir han ofta lugn och suckar, han går gärna fram och pussar barnet i ansiktet om hon sitter stilla och han är otroligt uppmärksam på henne, sitter ofta utanför sovrumsdörren 10-15 min efter hon lagt sig när han varit här sent. Jag och min sambo har haft hundar hela vår uppväxt, men har aldrig varit med om det beteendet han har, han kommer gärna fram och ”smånafsar” lite i kläderna, lite smågnagande som han gör på oss allihop. vad betyder det egentligen? Dottern på 5 undrar
Otroligt harmonisk hund så länge ägaren är med, men han tränade inte så mycket på att vara själv då han var pensionär när han skaffade hunden..
Otroligt harmonisk hund så länge ägaren är med, men han tränade inte så mycket på att vara själv då han var pensionär när han skaffade hunden..