Har samma erfarenhet av DP. Den DP mina föräldrar hade var jättefräsig att träna och helt jäkla orädd med en bra avknapp, hon gjorde sig bra i vår grupp med Brukshundar.Kolla runt på Dvärgpinschrar, de flesta tar sitt jobb som rått/musfångare på största allvar. Jag har haft dvärgpinscher i snart 18 år. Tävlar dem i olika hundsporter men det finns olika linjer och olika nivå av följsamhet. Har haft en som varit väldigt will to please som jag tävlade lydnad på lätt nivå och agility med på hög nivå. Nuvarande hund har enormt jaktintresse men är alldeles för impulsiv för att få jaga fritt, annars hade min partner tagit med henne på jakt direkt för hon plockar upp allt vilt långt innan hans jakthund. Hon är dessutom väldigt bra på det mesta nosarbetet, så vi kör spår och nose work. Hon har tagit en liten råtta när hon var kopplad inne stan och har pekat ut för mig var mössen tar sig in i stugan. Social hund som gillar närhet, bygger inte på sig rädslor och är väldigt lätt att ha och göra med i de flesta situationer.
I sitt tidigare hem bodde hon i stall och fungerade bra som råtthund.