Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Alltså, om någon i affären plötsligt står vid kassan och börjar fundera på om de ska grejorna idag eller kanske imorgon eller möjligen inte alls, så är det faktiskt god ton att de bakom får gå före så länge. Så det så!

Men jag SKA ha, frågan är bara när. :D

Mamma tyckte magen har sjunkit jättemycket, ska bli spännande att se vad BM säger imorrn.

:rofl:

Det är ju valfritt förstås, men lakan brukar man iaf ha. Och helst plastad frotté under. En del har ett tjockt täcke i vagnen, men det tycker jag ser plågsamt ut (lider varje gång man ser en bebis i en affär som ligger nerbäddad fullt påklädd och med både täcke och vindskydd uppdraget till näsan :crazy:). Däremot ett tunnare täcke eller åtminstone en filt så man enkelt kan reglera temperaturen brukar vara bra :)

Pust, hihi, då har vi inte handlat allt i onödan ändå, hehe :) Är ju en helt ny värld detta alltså :)

MEn vad tusan, jag har inte ens funderat på att man ska ha något i vagnen! Tack för den...

Jag har tre miljoner s.k. moltondukar, jag tror att det är en tysk variant av plastad frotté (skyddar mot fukt, man lägger dem under lakanen, men de är inte plastiga). Sedan har jag fem laka i liten storlek (passande bedside crib och "Stubenwagen" - det är en tysk korg på hjul som man kan dra runt bebisen i på dagtid typ). De borde passa i vagnen också. Men då blir det kansek lite knapert med bara fem stycken? Undrar om min vagn över huvud taget har madrass?

Måste springa ner i källaren!

MEn vad tusan, jag har inte ens funderat på att man ska ha något i vagnen! Tack för den...

Jag har tre miljoner s.k. moltondukar, jag tror att det är en tysk variant av plastad frotté (skyddar mot fukt, man lägger dem under lakanen, men de är inte plastiga). Sedan har jag fem laka i liten storlek (passande bedside crib och "Stubenwagen" - det är en tysk korg på hjul som man kan dra runt bebisen i på dagtid typ). De borde passa i vagnen också. Men då blir det kansek lite knapert med bara fem stycken? Undrar om min vagn över huvud taget har madrass?

Måste springa ner i källaren!

Bild på korgen!!!Nyfiken!
Jag köpte metervis på stofff och stil!Klippte till!
Har köpt mera till stora sängen nu!

Jag har iaf bäddat vagnen nu med lakan men inte varmt täcke. Hittade madrasskydd på IKEA som jag har både i babykorgen och i vagnen.

Jag hoppas det är sjukt uppenbart när värkarna sätter in att det inte går att ta miste på.. för annars lär jag väl bara sitta hemma och tänka att det säkert ska kännas så:rofl:

Hehe, det hoppas jag med! "Det är heeelt normalt" har man ju hört ett antal gånger nu ;)

Oj! Spännande med hus! Jag håller tummarna :)

Det måste ju inte vara just plastad frotté såklart, men det är bra för det läcker inte igenom så lätt.

KL
Man KAN ju även köpa svindyra engångsskydd på t.ex. ICA...

Detta med sammandragningar då......För ngra veckor sedan, ja jag tror v 27 eller 28 var som värst, så hade jag mer sammandragningar än att magen var normal, eller hur jag ska säga. Kvittade om jag tog de lugnt eller sprang omkring. Bm kollade oh sa åt mej att ta de lugnt då, men allt såg bra ut oh inget var ju smärt-samt, bara mkt obekvämt med ett bowling-klot till mage.
Nu sista veckorna, är i v 31+4 idag är det MKT mindre, skönt!
Men kan det gå lite i perioder så?

För mig varierar det jättemycket, vissa dagar har jag massa sammandragningar när jag ligger/sitter/står/går dvs. oavsett vad jag gör.. Sen kan det gå flera dagar (tror jag, mitt minne är sådär) utan att jag känner något.

Men när det gör så ont att man knappt kan andas och varken bad eller Alvedon hjälper så brukar man tänka till en gång extra ;)

Haha, jag ser framför mig hur jag vankar av och an här hemma med smärta i förnekelse och min sambo försöker övertala mig att det är på riktigt . Det skulle vara så typiskt mig..man vill ju inte ta ut segern i förskott :p

knapplånar mig själv

Idag började jag fundera på väskan, men jag kom inte längre än så för alltså vad ska man ha för väska? En bag? Ryggsäck? Weekendväska på hjul?
Det kan ju inte spela så stor roll men det vore roligt att höra hur ni tänkt?

För övrigt har jag haft en seeeg dag och bebis verkar ha lagt sig i horisontellt läge igen så inget är riktigt bekvämt heller. Funderar på att försöka pigga upp mig själv med lite shopping imorgon och kanske ett IKEA-besök.
Ni som går hemma, blir ni inte uttråkade/socialt understimulerade eller har ni många att träffa på dagarna?

Idag började jag fundera på väskan, men jag kom inte längre än så för alltså vad ska man ha för väska? En bag? Ryggsäck? Weekendväska på hjul?
Det kan ju inte spela så stor roll men det vore roligt att höra hur ni tänkt?

The bag... Mytomspunnen! :D Men det räcker väl att packa i en ryggsäck eller trunk.

Ni som går hemma, blir ni inte uttråkade/socialt understimulerade eller har ni många att träffa på dagarna?

Eh, jo. Har vart hemma sen nov nu och det är fruktansvärt aptråkigt. Jag har inte ork till att träffa en massa folk heller eftersom jag har så ont, men nångång i veckan försöker jag iaf. Kan tillägga att jag hittills hunnit plöja igenom 19 Beckfilmer, Greys Anatomy, Desperate Housewives och 2,5 säsong av Lost. + x antal timmar vid datorn. Ja, mina ögon är fyrkantiga vid det här laget...

*kl*

ni skriver som galningar! jag hinner knappt med att läsa :) märks att det börjar närma sig för många av oss (fler som går hemma ; ))

Sitter här och kikar på baby-skydd. Ska ni hyra eller köpa??
Hade nästan bestämt att vi ville ha Acto Graco Logico S med bas. Ser fin ut oh bra pris.
Fick nyss reklam-mail från Barnens hus (tror ja de va,)..... och de har nu rea på flera stolar. Fastnade lite för Brio Primo med bas.
Har ni ngra erfarenheter av olika märken? De håller ju samma krav, tål samma vikt osv, men tänkte if ngn av dom är "bättre/större/bekvämare" än den andra??

Sitter här och kikar på baby-skydd. Ska ni hyra eller köpa??
Hade nästan bestämt att vi ville ha Acto Graco Logico S med bas. Ser fin ut oh bra pris.
Fick nyss reklam-mail från Barnens hus (tror ja de va,)..... och de har nu rea på flera stolar. Fastnade lite för Brio Primo med bas.
Har ni ngra erfarenheter av olika märken? De håller ju samma krav, tål samma vikt osv, men tänkte if ngn av dom är "bättre/större/bekvämare" än den andra??

Vi har acta craco logico s och jag upplever den som större än Brio primo!
Jag nödn med min och om man villha begagnat så finns det till bra pris!

Vi har acta craco logico s och jag upplever den som större än Brio primo!
Jag nödn med min och om man villha begagnat så finns det till bra pris!

Har bara sett dom på bild än så länge, men upplever Acta Gracon "större" och så ser den mer om-bonad ut eller hur man ska säga,,,,bekvämare?
Har ni med bas? Är den lätt oh smidig att klicka i/ur?

Jag skulle aldrig köpa ett babyskydd utan bas. Det är så jäkla smidigt att bara lyfta i och ur utan att behöva krångla med bälten och grejer!

Den här gången har vi köpt en begagnad Brio, känns ganska liten och mysig. Förra gången lånade vi en Acta Graco och var supernöjda med den också :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA