Sv: Sommarföräldrar 2011
Gaaaaahhhh jag blir galen!!!! Får jag gnälla lite....? Jag måste få gnälla..... Nu gnäller jag
Jag kan inte sova!!! Eller ja, jag kan inte sova när alla andra sover!!
Oavsett vad jag gjort på dagen, oavsett hur tiiidigt jag gått upp, eller hur mkt jag gjort så är min sov-tid mellan 3-4 på morgonen och in på morgonen/fm.....
Inte det minsta roligt alltså.
Har alltid, eller iaf i större delen av mitt vuxna liv haft svårt med sömnen.
Ut-tröttnigs metoden har brukat att fungera förut.... Vaken i flera dygn, sen somna när man ska sova, men inte det heller nu!!
Jag är pigg pigg pigg, men när klockan blir framåt 3-4 på natten/morgonen då slocknar jag. Oh som sagt, det kvittar om jag slocknar då och sen går upp vid 6-7 och håller igång hela dagen, så är ändå samma visa nästa natt.
.....!!!!
Har provat mkt nu tycker jag. Vara vaken flera dygn... Kollat över noga hur/vad/när jag äter så det inte blir för mkt/för sent.... Ljummen mjölk (sägs vara bra, ja vet inte, har provat iaf).... Provat att gå upp oh äta ngt litet som banan eller ngt kex.... Tittat på tv.... Läst.... Kvälls-promenad.... Ingen kvälls-promenad..... Men neeeej, vaken vaken vaken. Oh självklart blir det ju bara värre av att jag ligger oh spänner mej oh antar att jag inte kommer kunna somna i tid.... Men svårt oh låta bli oh tänka så med....
Alltså, vad sjutton har min kropp ställt in sej på??
Jaaa.... Kanske jag inte ska gnälla egentligen alltså.... Det kunde ju vara så oxå att jag var elt sömn-lös men så är ju inte fallet och det är jag ju tacksam för!!
Men detta är ändå vansinnigt tråkigt när sambon somnar redan vid halv-tio tio för han ska ju upp oh jobba. Min dygns-rytm nu gör det svårt att få ngn ordning på dagarna, umgås med folk, hinna med saker innan det är kvällen plötsligt.
Detta började när jag fortf jobbade så jag är ju ganska tacksam över min ledighet nu för de var ingen höjdare att gå som en zombie på jobbet....
Så.... Pust och stön.... Nu har jag gnällt länge oh väl..... Får be om ursäkt....!!!!
Nu ska vi se..... Sängen nästa,,,,, kanske mkt gnäll gör sömnen lättare??