Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag packade bebisens del av BB-väskan igår (tyckte det började bli dags nu... :D).

Har packat ner ett par långbyxor i strl 56, miniatyrstrumpor, en dress i (liten) strl 56 och 2 bodies i strl 50. Och så svärmors hemstickade mössa och tossor!

OK då får det bli det.. Nya Marabou maräng o nöt ska inhandlas och fyllas väskan med :angel:

packa e ju sååå segt :(

VAAA?! Finns det en marabou med maräng och nöt?! Hur kan jag ha missat detta:eek: :d
Då vet jag vad jag har att göra idag:angel:

Apropå ätbart att ha med sig, jag tänkte bunkra med naturdiets måltidsersättningssmoothies, såg att det var någon som tipsade om det nånstan och dom är ju faktisk rätt goda:)

Kamera, ska man släpa med systemkameran eller en helt värdelös digitalkamera?

Senast ändrad:

Jag har ett rätt gulligt problem. Min granne blir helt hysterisk om hon se att jag bär något som i hennes ögon är för tungt (En jordsäck på 40 l är för tungt, en vattenkanna på 10 liter är ok, men det är tveksamt). Då kommer hon springande över till oss och vill hjälpa till. Det är ju väldigt rart av henne, men det ironiska är att jag är starkare än hon och bär den där jordsäcken rätt lätt, medan hon sliter som en liten gnu med den.

Annars så får det helt enkelt låta bli att vara en överraskning och min man får hjälpa till. Måste kolla med mina landskapsarkitekter (eller vad de har för yrkesbeteckning på svenska - Gartenbauer - de planerar, levererar och gestaltar trädgårdar) vad de skulle ta för ett litet lass grus.

Du måste ju avslöja hur du valde också:D utgick du från färg eller nåt annat:)?
Ska man förresten ha kort- eller långärmade bodies? Eller en av varje kanske?

Vi tog bara långärmade bodiesar. Behövs det mer lägger vi på en filt, och mindre brukar sällan behövas när de bara är nån dag gamla och SKA komma i början på juni :p

Jag valde en Musse-Piggbody som vi köpte för att ha på BB ;) Dressen fick jag till L av min farmor, men den var lite liten när vi fick den. Superfin, så den får följa med till nästa bebis! Dressen består av en långärmad body och ett par byxor med hängslen och fötter på, så skulle det nu mot all förmodan vara 45 grader varmt så får väl bebisen ha byxorna utan bodyn under då.

Den andra bodyn hade L på sig hem från BB, så den får följa med mest av nostalgiska skäl. Fick den genom SS från en bukare, och jag bara älskar den :love:

VAAA?! Finns det en marabou med maräng och nöt?! Hur kan jag ha missat detta:eek: :d
Då vet jag vad jag har att göra idag:angel:

Apropå ätbart att ha med sig, jag tänkte bunkra med naturdiets måltidsersättningssmoothies, såg att det var någon som tipsade om det nånstan och dom är ju faktisk rätt goda:)

Kamera, ska man släpa med systemkameran eller en helt värdelös digitalkamera?

Du stoppar ner den värdelösa i väskan om ni glömmer ta med systemkameran!
Så är min plan!

mmm den e farligt god :devil: säljs i såna där smala långa paket. tyvärr står dom framme i kassan här hemma på statoil. Händerna styrs dit automatiskt när man ska betala sin bensin!! Ahhhhh :eek:

Godaste chokladet jag ätit faktiskt..Hoppas nu bara dom tillverkar lite större oxå :angel: helst innan BF :D

Ska börja packa lite idag. Ska ta ett foto på det ja lägger ner kanske :) kommer ju dock ha beslutsångest när det gäller prinsen kläder :laugh:

Varför är ni inte nervösa för!? Jag ska ju för fasen göra en hinnsvepning om exakt 3 h och har världens ångest! :eek:

:D

Oj, kära nån!

Ska vi hålla tummarna 16:15 för dig?

Själv har jag lite paus för närvarande. På min terrass ligger 3,5 ton grus och vill bli omkringskyfflat. Har rensat ca 8 m² fritt från ogräs och lagt ogräsduk samt kyfflat ett par hundra kilo grus dit. Tyvärr hamnade grushögen lite ovanpå ogräset, så jag måste först skyffla bort det (ska bli ca 12 m² totalt, 4*3 meter) från sista metern, rensa, lägga duk och sedan skyffla tillbaka. Det var lite jobbigare än jag trodde, speciellt som vi har 27 grader i skuggan och terrassen ligger i soligt söderläge. *svettas*

Blir nog inte klart idag trots allt...

För övrigt har jag haft en seeeg dag och bebis verkar ha lagt sig i horisontellt läge igen så inget är riktigt bekvämt heller. Funderar på att försöka pigga upp mig själv med lite shopping imorgon och kanske ett IKEA-besök.
Ni som går hemma, blir ni inte uttråkade/socialt understimulerade eller har ni många att träffa på dagarna?

Jag träffar typ ingen på dagarna och har extremt socialt behov när min man kommer hem på kvällen. Men jag kan roa mig rätt bra på egen hand - ägnar mig mest åt släktforskning och digiscrapping för närvarande. Pysslar lite i trädgården, förbereder babyns rum och grejor osv.

Varför är ni inte nervösa för!? Jag ska ju för fasen göra en hinnsvepning om exakt 3 h och har världens ångest! :eek:

:D

:eek: Spänningen stiger:bump::bump:
Innebär det att det i princip kan dra igång när som helst mao?:bump:
Jag lever ju i förnekelse av nåt slag tror jag, jättespänd och nyfiken på hur var när det är dags för er andra, vad det blir osv.. Men jag själv? Vaddå, är jag gravid? Vad menar ni, är det en bebis, på RIKTIGT där inne:eek:

Ja tack :) Jag är sketnervös!

Vad är digiscrapping för nåt?

Det är scrapbooking på datorn. Gratis, inte så stökigt och man förstör inga foton.

Jag gör släktböcker med gamla foton, stamtavlor små historier om gamla släktingar etc. Men jag är nybörjare så det blir inte så avancerat.

Om man läser på nätet så sätter en lyckad hinnsvepning igång det inom 48 h. Men jag tror bara det gäller när de tar hål på hinnorna så vattnet går? Min livmodertapp är troligtvis så omogen att det inte går att göra än, men däremot ska BM "rycka i hinnflikarna" lite :cool: Jag är djuuuuupt nere i förnekelsestadiet kan jag säga...

majola: Det lät ju ganska roligt! :)

Och här är en till! Min hjärna bara vägrar att fatta att jag ska bli mamma om några månader. Jag hajar fortfarande till när jag går förbi spegeln hemma och ser vilken stor mage jag har. Jag kan inte ens förknippa mig själv med ordet gravid, det går bara inte.
Det är bara rätt nyligen som jag har kommit på att man ska ha med sig något HEM från BB också:idea:! Och det är inte på prov någon vecka eller så, nej, i MINST 18 år ska du ansvara för den här lilla varelsen och inte bara se till att den överlever, den ska uppfostras till att bli en bra människa också. Och detta ska ske utan någon som helst utbildning på området :eek:! Jag är närmast helt förstummad över att man kan anförtro något så viktigt och ansvarsfullt till någon som INTE HAR EN MINSTA ANING OM HUR MAN GÖR! Hjälp! Har jag inte tagit mig rejält med vatten över huvudet här?:crazy:

*kl*
Jag packade lite utav min förlossningsväska igår. Det värsta var att jag kunde inte bestämma mig för vilka bebbekläder jag skulle ha med mig, så jag slängde i nästan allt vi hade :D Jag kan ju säga att väskan blev rejält fullpackad.

Och här är en till! Min hjärna bara vägrar att fatta att jag ska bli mamma om några månader. Jag hajar fortfarande till när jag går förbi spegeln hemma och ser vilken stor mage jag har. Jag kan inte ens förknippa mig själv med ordet gravid, det går bara inte.
Det är bara rätt nyligen som jag har kommit på att man ska ha med sig något HEM från BB också:idea:! Och det är inte på prov någon vecka eller så, nej, i MINST 18 år ska du ansvara för den här lilla varelsen och inte bara se till att den överlever, den ska uppfostras till att bli en bra människa också. Och detta ska ske utan någon som helst utbildning på området :eek:! Jag är närmast helt förstummad över att man kan anförtro något så viktigt och ansvarsfullt till någon som INTE HAR EN MINSTA ANING OM HUR MAN GÖR! Hjälp! Har jag inte tagit mig rejält med vatten över huvudet här?:crazy:

Och jag håller med dig! Jag fattar verkligen inte detta och hur ska det gå sen :eek: tur att jag har en sambo som är lte mer haj på det här med barn än vad jag är. Jag är egentligen ingen barnmänniska utan är nog en sån som kommer älska mina barn och närståendes barn men resten kan kvitta :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 335
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden