Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Det var dåligt med ryckandet :p

Hon kunde iaf killa bebisen lite på huvudet, alltid nåt :) Men tappen var väldigt bakåtriktad (=omogen) så hon kunde bara peta runt lite utan att komma åt ordentligt. Tyvärr.

Kan säga att jag var fruktansvärt rädd innan och dum som jag var så googlade jag en massa. Och det enda jag hittade var hur jäkla ont det skulle göra :eek: Men det håller jag inte alls med. Visst, min vestibulit gjorde ont som fan, men det vet jag ju om. Själva hinnsvepningen däremot kändes knappt.

Kom på att vi fick göra ett UL också när vi var inne. När hon kände efter huvudet blev BM så osäker på om det var ett huvud eller en rumpa hon kände så vi var tvungna att se efter :) Och bebisen låg precis rätt, med ryggen åt vänster, armar och ben till höger och huvudet neråt. Så häftigt att göra så sent UL (38+2), man såg allting så jäkla tydligt. T.o.m. hur bebisen låg och knöt händerna därinne :love:

Kom på att vi fick göra ett UL också när vi var inne. När hon kände efter huvudet blev BM så osäker på om det var ett huvud eller en rumpa hon kände så vi var tvungna att se efter :) Och bebisen låg precis rätt, med ryggen åt vänster, armar och ben till höger och huvudet neråt. Så häftigt att göra så sent UL (38+2), man såg allting så jäkla tydligt. T.o.m. hur bebisen låg och knöt händerna därinne :love:

Åh vad häftigt!

*kl*
hur går det för er andra med namn? :)

Senast ändrad:

Blir det nån bebbe?:D:bump::banana:

Haha, förmodligen inte innan resten av er har fått :p

Har inte ens fått sammandragningar och det var väl enda målet med just den här hinnsvepningen annars. Får hoppas att jag mognat mer tills nästa gång, ska tillbaka på onsdag för ett nytt försök.

kl

Jag har precis varit på min andra akupunkturbehandling. Vidrigt är precis vad det är! :crazy: "Det blir värre och värre för varje gång för kroppen är mer beredd att föda och reagerar mer på puntkerna!" sa den uppmuntrande barnmorskan.

När hon sätter nålarna känns det som en segdragen elektrisk stöt och sedan kommer jordens illamåendevåg. Fick två nålar mot vattenansamlingar idag och sedan ville hon sätta en avslappningsnål i huvudet :eek: men då var jag visst lite för blek så jag fick ett glas vatten istället.

Men när nålarna suttit någon minut och man fått dricka vatten känns det knappt under resten av tiden. Sedan känns det som stötar igen när de ska tas ur, men det går ju så fort.

Inte klokt vad man håller på med egentligen! Men det ska förkorta öppningskedet med i snitt två timmar för en förstföderska och göra hela baletten mindre smärtsam, så det kan ju vara värt det...

Ååå, tack för ditt svar. Nu känns det aningens bättre :) Puh!

Låter som du hade en väldigt smidig förlossning, bara att hoppas på detsamma här också då!

Kan man få akupunktur mot vattenansamlingar? Låter ju som en idé, har du märkt om det fungerar?

Mina fötter svalpar när jag går :p

Skulle på stort och fint 60-års kalas i fredags, hade bestämt mig för att ha en lång fin klänning flera dagar i förväg. Provat innan för säkerhets skull och ja, inga problem, flodhästen rymdes :p

Just innan vi ska bege oss och jag ska sätta på mig skorna jag tagit fram så inser jag att det här är omöjligt, mina jättefötter kommer aldrig i dessa små nätta skor. Försöker ändå med sambons hjälp att med våld kränga på dem, men tyvärr måste vi ge upp.
Störtar upp på vinden och gräver fram alla möjliga sorters skor, men det är helt chanslöst. Mina nya kolosser till fötter vägrar att samarbeta :mad:

Tillslut gav vi upp och stod och tittade på de skor som jag kan ha, stallskorna eller ett par foppatofflor...:crazy:
Jag vägrade gå på en stor tillställning, där alla karlar har slips och kavaj, i ett par foppatofflor, så vi betämde oss för att gasa in till staden på väg till kalaset. basade in till staden.

In på första skobutik och efter, vet inte hur många skoprovningar, så lyckades jag tillslut få på mig ett par typ ballerinaskor. I vanliga fall har jag storlek 36-37, jag gick därifrån med ett par 41: or :rofl:

Jag provade akupunktur mot foglossningarna i början, gjorde skitont att sätta nålarna och inte blev jag hjälpt av det heller :p Men det sägs ju fungera som förlossningsförberedande, spännande att se hur du upplever det sen :)

Jag tror att man kan få akupunktur mot nästan allt.

Jag har fortfarande ganska mycket vatten i hönder och fötter tycker jag, men det har i alla fall inte blivit värre. Men det var ju bara andra behandlingen i morse - jag vet inte hur fort det "ska" verka.

Det är rätt billigt här, jag betalar 10 € per gång, så det känns som att det är värt den lilla investeringen. Hade det varit väldigt dyrt så hade jag nog inte gjort det.

Jag har för mig att det skulle ta 5-6 behandlingar innan det började hjälpa, åtminstone mot foglossningar.

*kl*

Idag har vi varit på första träffen på föräldrautbildningen. Det var jättebra! :) Men oj vilken reality check det blev.... Jag har läst massor, sett en massa program, pratat och skrivit en massa här. Men att prata om det så här - fasiken det här ska ju hända på riktigt...!?! :eek:

Och när vi pratade om utdrivningen och kom in på sprickningar och BM ritade upp en bild för att illustrera vad mellangården var... *hick* Då började jag nästan svaja på stolen. Vågade inte titta på sambon för att se hur han reagerade men han var definitivt påverkad av det hela och extremt gullig mot mig efteråt. :D "Vi måste packa väskan och ställa den där den syns bra så jag inte missar den när det är dags!" Misstänker att han kommer bli den som insisterar på att "det är nog dags att åka nu!". :angel:

*kl*

konstaterade precis att ja har en jäkla röra bland bäbissakerna :crazy: uhh ja orkar inte. Enda som är iordning är vagnen och sängen. Känns som det är det viktiga. Vi ska ju renovera barnrummet när sambon har sina pappadagar så det får nog se ut såhär ett tag till känns d som...

001-2.jpg

002-2.jpg

Detta ska nog fisen ha på sig när han föds..Ja han kommer ju inte ut i den men efterråt :D
005-2.jpg

Sängen
006-2.jpg

Jag tror jag ska länka ditt inlägg till min sambo så han fattar att det är shoppingdags.... :devil:

Imponerande samling so far! Mitt rymmer en halv hylla i en 50cm bred garderob. :p

Oj jäklar vad grejor! :eek:

Det måste betyda att jag har missat rejält mycket. Tre veckor kvar idag och noll koll - hur ska detta gå?

Nästa onsdag ska jag nog shoppa lite - har akupunktur 12:30-13:00 och 18:00 ska vi på guidad tur på förlossningen. Lönar sig inte att åka hem emellan.

Lite roligt att folk (=Skogstrollet och majola) kommenterar vad mycket grejer du har och att de också måste shoppa - istället för att fundera över hur mycket av allt som faktiskt är nödvändigt :D

Tiger-bodysuiten vad jättesöt!

Haha ja tror ja har shoppat 1/3 av det..Min mamma har gått bananaz!!
Fast ja e ju såklart inte oskyldig :angel: sen har ja en sambo som älskar och shoppa så det e ju klart den lille fisen ska ha fina saker. :d Nu fattas bara bilstol och skötbord( som svärpäronen köper).

Enligt mig då så e allt livsnödvändigt och gillar man shopping och har ekonomin till det så tycker ja det e skitskoj o handla :d har ändå sansat mig sen nr1 :angel: fast det va 11 år sen. Det mesta i högen är kläder i alla diverse storlekar så nu behöver man inte springa i affärer mer :laugh:

Lite roligt att folk (=Skogstrollet och majola) kommenterar vad mycket grejer du har och att de också måste shoppa - istället för att fundera över hur mycket av allt som faktiskt är nödvändigt :D

Tiger-bodysuiten vad jättesöt!

Vadå, tar man inte tacksamt emot en anledning att shoppa mera...?

:angel:

Hallå, jag bor på landet i landet där allt är stängt på söndagar (och typ Lidl är den enda affären som har öppet efter 16 på lördagar). Jag blir jättestressad av tanken på att jag kanske saknar viktiga attrialjer. :eek:

T ex tror jag att jag behöver en ny madrass till vår Stubenwagen. Den gamla är jätteäcklig! :crazy: Och spjälskydd har Snyggve själv sagt att man "ska" ha! Och en mobil sa vår bekant som är såväl läkare som småbarnsförälder att man "måste" ha.

Och en mjölkpump... och solskydd... och andningslarm... och och och

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 331
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar