Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

KL

Haha jösses....skönt att höra att det finns fler än jag som är shopping-tokiga:)
Har en garderob man kan gå in i....eller ja, KUNDE......Just nu är där fullt med kassar oh kartonger fyllda med saker till lillan :love:
Jo, alltså, ngt onödigt har vi garanterat köpt, absolut, men TROR inte att det ska vara VÄLDIGT MÅNGA onödiga prylar iaf.....(?).
Det jag köpt mest av som inte behövs (hinner användas) är ju kläder då.....Alla säger att köp inte så mkt i minsta storlekarna för de växer sååååå fort, men ändå har jag lyckats.....!!
Fast kan försvara mej med att lägger jag alla kläderna vi köpt i högar med olika storlekar så är jag ganska så säker på att högarna är precis lika stora, och då har jag handlat upp till storlek 68 tror jag.....Sen ngra enstaka plagg i st 74,,,,,så hoppas de kommer passa den årstiden lillan har den storleken....
Inte så lätt heller känner jag....Jag är en riktig planerings-människa, vill ha så mkt som möjligt iordning vad det än gäller, och nu när det är första barnet så får man ju gissa/läsa sej till/fråga andra om mkt, vad man kan tänkas behöva och så. Och det finns ju lika många olika svar på dessa frågor som människor!!

Ang försäkrings-kassan då....Man kan ju bli tokig för mindre:devil:
Iofs har de hittills varit mkt trevliga och hjälp-samma men VAD är det som tar sådan jä%!a tid....??!!MAn blir inte fet av att gå hemma på grav/mamma-penning, och man svälter absolut ihjäl om de inte lyckas betala ut pengarna i tid. Og´h varför ser inte deras månad ut som våra månader för.....Nej nej nej, nu gick jag hem 22/5 och det innebär att mina fjuttiga kronor för slutet på maj betalas ut 27 juni.....suck.....!!
Ja ja, jag tänker väll som så oxå att jag är tacksam detta finns, med föräldra-penning oh allt, så ska inte gnälla allt för mkt inte :)

Och idag ska FÖRHOPPNINGSVIS vårat nya internet vara inkopplat, vilket kommer betyda att nya fina datorn ska startas upp, och jag ska fixa mej en sådan där e-legitimation så jag kan logga in med den på fk`s sida, och läsa mej till lite mer kunskap :)

Och på tal om shopping.....När kommer skatte-pengarna tro......?:D Jag fixade det över internet på skatteverkets sida, och kikar man där nu så ser det ut som första omgången utbetalningar ska göras v 23? Har alltid fått tidigt innan, så hoppas på det nu med :)

*kl*

Det här med FK funderar jag lite över. När man läser på deras hemsida så står det att man skulle skicka in moderskapsintyget (vilket jag gjorde) och då få ett s.k. startbrev. Jag fick bara en blankett där min inkomst skulle fyllas i och inget mer. Eftersom jag är student ringde jag då och fick en annan blankett där jag fyllde i min inkomst innan studierna osv. Men sen har jag inte hört ett jota sen dess och det är flera veckor sen nu. Ska jag bara ansöka om fp-dagar på internet och hoppas att de har allt de behöver för ett beslut...?

Vore ju intressant t.ex, att veta vad min SGI/fp landar på innan jag börjar välja hur många dagar jag vill ta ut.

Det kommer att uppstå ett rykte om att jag är shoppingtokig, det stämmer inte alls. Jag är jättedålig på shopping. Min man avskyr att shoppa med mig - inte för att jag köper för mycket utan för att vi oftast kommer hem tomhänta (han är inte bättre själv, så det så!)

Alltså, vi har:
skötbord - gåva -
skötunderlägg - köpt själva! -
barnvagn - köpt själva! -
solparasoll till densamma - köpt själva! -
babyskydd till bilen - gåva -
badbalja - köpt själva! -
bedside crib med madrass - gåva -
spjälsäng med madrass - beg -
Stubenwagen numer utan madrass (slängde den precis) - gåva -
diverse sängkläder - det mesta gåvor, har köpt två lakan -
enorma mängder kläder - gåvor, jag har köpt kanske fem plagg själv -
ett paket blöjor - köpt själva! -
badlakan - köpt själva! -
en nappflaska - gåva - och en steriliseringsmaskin - beg -
lite haklappar/dräggelscarves - gåva -

Vi ska få en bärsele också, men familjen behöver den själv under semestern först.

Och det är inte bara ni ser det ut som.. Men det finns många bra namn som passar båda könen så de borde ju även passa en det..

Nu har jag pendlat också, visserligen inte med en vigselring för det har jag ingen, men med bolan.. Den snurrade mest i cirklar men ändrade då och då till att pendla fram och tillbaka, så det kan ju inte vara nåt annat än en shemale:D

Nu har jag pendlat också, visserligen inte med en vigselring för det har jag ingen, men med bolan.. Den snurrade mest i cirklar men ändrade då och då till att pendla fram och tillbaka, så det kan ju inte vara nåt annat än en shemale:D

Eller så har de helt enkelt inte upptäckt bebis nr 2 än..... :eek: ;)

Det var inget startbrev tyckte jag, det var bara blanketten. Det tog nästan tre veckor från det att jag postade moderskapsintyget tills jag fick den.

Jag ringde och pratade med dem idag och fick svar att jag måste ansöka om vilka dagar jag vill vara föräldraledig innan de ens tittar på blanketterna jag skickat in. Så nu är det gjort. Smidigt att det gick att göra över internet. :)

Eller så har de helt enkelt inte upptäckt bebis nr 2 än..... :eek: ;)

:eek::eek::rofl: ja det där med hur man plockar upp en nyckel sa ju det också!

*kl*
Var det någon mer som hade en Brio primo? Jag smarthuvudet tog ju loss klädseln och tvättade.. Men så käck va jag inte att jag mer än tänkte hur delarna satt, borde jag kunnat lista ut med tummen o en bit krita att jag aldrig kommer att komma ihåg e sån sak:crazy: så nån som kanske har lust att förklara eller kanske fota hur det ska se ut?:)

Foglossningen ar blivit betydligt bättre! Har fortfarande ont men inte så överjävligt, kan röra mig måttligt obehindrat och vänder mgi i sängen utan att tro jag ska gå av på mitten :). Det har blivit bättre för var dag nu så hoppas det fortsätter så här.

Skogstrollet: Ok, då vet jag! Tack.

För övrigt:
HUR jävla roligt kan det vara att sparka på någons urinblåsa. Det finns ju för fan massa andra organ att drämma till istället!:devil:

Det är visst hur kul som helst:devil:
Jag fattar inte vad h*n gör där inne.. för nu är det ju huvudet som ligger neråt, hur är det ens möjligt att dunka det så hårt mot blåsan:confused:
Nåt annat som används flitigt att sparka på är solarplexus (eller vad det nu heter), inte heller skönt kan jag lova, fattar inte hur den lille lyckas pricka den så bra, för revbenen i övrigt får i princip vara helt ifred:p

För övrigt:
HUR jävla roligt kan det vara att sparka på någons urinblåsa. Det finns ju för fan massa andra organ att drämma till istället!:devil:

Förmodligen förbannat roligt!
Min gör samma sak. Ibland känns det som om h*n lägger sig på urinblåsan, och då får man puffa på magen för att få den att flytta på sig.
Fruktansvärt obehagligt:mad:

Kl
Var hos BM idag och gjorde glucosbelastningen.
Hjärtljuden på kotten varierade mellan 140-150 slag/min, precis som förra gången.
När hon tog mitt SF mått förstod jag varför det under en tid känts som om allt trycker upp under revbenen. Det var för att allt trycker upp under revbenen.
Är grymt avis på alla dem som har lång fin överkropp. Måste vara lättare att få plats med bebis då, istället för att ha kort överkropp som jag.

KL

Pust.... Alltså, nästa gång jag gnäller över sömn-lösa nätter eller vikt-uppgång,,,,,, be mej då bara knipa igen är ni gulliga.
Har just satt i mej tre delicato-bollar, oh de gick i sådan fart att jag knappt hann reagera förena tänderna satt i den tredje :crazy:
Kan nu meddela att delicato-bollar INTE fungerar som sömn-medel, snarare tvärt om, och jag kan heller aldrig tro att de skulle vara bra för vikten...?!!
SUCK :cry:

Njae hihi, jag tror det beror till viss del vad för liten buse som bor i ens mage oxå :) Jag är lång, med lååång överkropp, men nix, lillan där inne trycker oh knuffas oh buffas så jag ibland blir blå av andnöd eller sätter maten i halsen för hon helt enkelt sparkar upp det jag just svalt, hihi :) Sitter numer rak som en soldat i ryggen vart jag än sitter, soffa som park-bänk. Har lixom inget annat val, att säcka det allra minsta går absolut inte utan proteser antingen från lillan eller att jag sj blir illamående eller får and-nöd. Men mysigt är det trots allt :love:
Men jo jag förstår dej. Måste ju ändå underlätta med längre överkropp som ger mer plats till bebben.

Har oxå funderat på det där..... Varför just urin-blåsan. Har kommit fram till att jag tror bebbarna tycker den är bullig oh gosig..... Rolig, som en studs-boll helt enkelt :) De andra organen känns säkert inte lika trevliga att bråkas med :idea: hihi :)

Nej men allvarligt alltså.... Sista veckan har jag vid flertalet varit vääääldigr nära att kissa på mej.... Har det känts som iaf:crazy:
Har gått från att inte känna ngnting till att lixom "faaaan, kniiip, oh jag hann knipa" på bara ngn sekund. Oh jag behöver jag heller inte gå på toa direkt bara jag knipit ngra sekunder..... Behövs lixom inte. Jätte märklig, och aningens otrevlig känsla. Ngn som varit med om liknande?

Känner igen den där akua kissnödigheten som försvinner lika snabbt igen. förbannat irriterande.

Idag har jag fyndat begagnad spjälsäng!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38