Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Usch har sovit som en jäkla kratta inatt.. vaknade av SD vid 3 inatt o sen gick d icke o somna om, stack i benen och kliade överallt. När det hade lugnat ner sig vid kl 6 så tyckte smurfen att det va dax o vakna och sen ringde larmet kl 7 och då skulle sonen upp till skolan. Mmmmm nu vill man gärna att tiden skall gå fort . Blev lite mer shopping i lördags :angel: VARFÖR kan man inte gå förbi bebisavdelningen för????? DET GÅR INTE!!! :crazy: ska göra ett nytt försök idag och packa väskan..känns inte så lockande dock..packa e så tråkigt :cool:

Samma här. La mig vid tolv, vaknade vid fyra av att "kattfan" gick runt och skrek. Han skriker alla nätter och jag börjar bli så jäääääää-la less. Stängde ut honom och då satt han och vid dörren och ylade till husse klev upp halv nio. NU sover kattfan som om han vore stenad..... :cool:

Det är husses gammelkatt och husse ser inte alls problemet. Frustrerad till tusen och trött som en *många fula svordomar* gnu. Och nu ska jag tentaplugga inför terminens sista tenta som är svår och skrivs på tisdag. :cry:

KL

Har precis kommit hem från BM (37+4).
Nu var huvudet fixerat och allt såg bra ut. Bara att vänta - det som jag är så bra på :grin:

Åhh, det är så spännande! Börjar ju närma sig för oss nu...

Idag har jag bara en månad kvar :o

-

Inatt upplevde jag något nytt, sammandragningar med molvärk i ryggslutet som strålade framåt/nedåt ljumskarna.
Gissa om jag blev skraj :D men det var bara några stycken så nu känns det som vanligt igen.

Vi hämtade för övrigt vagnen i fredags och i helgen har jag tvättat alla bebiskläder, jag kom på mig själv med strykjärnet i högsta hugg också haha. Så nytvättade, nystrukna kläder ligger nu i garderoben och väntar :)

Äh, gnäll lagom ni två - jag måste deklarera idag! Det är värre tror jag.

Gjorde min "EÜR" (=Överskottsräkning) för mina översättningar igår, men kan nu för allt i världen inte hitta mitt årsbesked från min arbetsgivare. :crazy: Taskigt läge...

Men jag ska absolut (kanske) packa färdig tidag. Det känns som om det kan hända vilken dag som helst nu (vilket ju rent teoretiskt även stämmer, 2v och 4 dagar kvar...). Är helt sänkt sedan i fredags (det där med att skyffla omkring ett ton grus kanske inte var någon höjdare ändå) och orkar ingenting känns det som. Måste i alla fall städa så att man med lugnt samvete kan släppa in en barnmorska i huset utan att riskera en anmälan! :eek:

Försöker även beställa madrass. Hälften av dem är med kokos. Är det bra? Det är ju så hårt. Och inte tvättbart antar jag. Konstigt. Hur tjock ska en babymadrass vara?

mm livet som gravid e fan inte lätt alltså :devil: min underbara sambo har börjat skratta i sömnen massor nu..jag ligger klarvaken och undrar va han sysslar med men d hjälper föga o putta på honom!! låg med kudden över örat en natt men d gick sådär..så säger han så gulligt: du måste väcka mig på natten om det är nåt hjärtat :grin: mmmm eller hur!!

Mmmm, eller hur. Det hjälper ju inte att man så fort man vaknar blir akut medveten om exakt hur kissnödig man är, törstig och hur det bränner i halsen. Det är inte bara att vända på sig som och somna om heller.

Min säger lite sött "men du kan väl gå och lägga dig i gästsängen i gillestugan om du får svårt att sova här uppe?". Jo tack för den du. Ska bebis och jag bo i källaren sen pga en KATT......!?

*riktigt irriterad idag*

Jag sa lite sött till min att det finns en tom box i stallet..bättre jag får sova ordentligt nu innan förlossningen :angel: han trodde inte mig dock :devil: sen har ja så svårt för o sova igen det på dagen för då e det så mycke annat ju. Som FÖRSÄKRINGSKASSAN typ!!!!

Jag fick ett samtal från FK idag på morgonen. "De uppgifter du lämnat in är motstridiga, jag har lite frågor..." *gulp* Fem minuter senare: "Ok då förstår jag, men då skriver vi upp din SGI lite grann baserat på det du säger!" Jag bara väntade på att få höra typ "skicka in intyg på allt i tre kopior" eller nåt men nej, det var bra där. :D

Jag gjorde misstaget att hoppas för mycket sist. Så den här gången ställer jag hellre in mig på 21 juni (sista-datumet!) och blir positivt överraskad. Förra gången sa både BM och läkare att jag absolut inte skulle gå över, jag var så stor och bebisen var fixerad och allt var så gulligt så... :grin:

Haha, de lyckades inte skrämma ut ungen då? :D Jag får hjärtknip varje gång jag får brev från F-kassan, trots att det aldrig har krånglat det minsta för min del :crazy:

*kl*
:confused:Är det bara jag som sover som en stock?:p Har visserligen svårt att somna och vaknar vid 5-tiden av att jag är PANIK-kissenödig, men där emellan skulle man nog kunna spränga en bomb i sovrummet utan att jag skulle vakna:o

Idag är sista kursen för våran del, förlossningsförlopp och smärtlindring, ska visst visas film också:eek: Känner mig jättelöjlig, men jag vill faktiskt inte veta hur det ser ut *sticker huvudet i sanden*

Jag kan fortfarande inte bestämma mig vad för kläder vi ska ta med till bebbe, kommer väl att sluta med att hela garderoben får hänga med:p
Nån som vet hur vanligt det är att de kikar ut i större modell än strl50?

Jag tycker med det e svårt med att packa ned kläder till bebben. Jag plockade ju ned nästan allt. Men jag vill ha ngt speciellt på lillkillen då vi åker hem, men jag e inte riktigt säker på strl. Så jag får skicka ut killen då den dagen kommer o köpa in det klädesplagget jag sett ut i rätt strl =)

Haha, de lyckades inte skrämma ut ungen då? :D Jag får hjärtknip varje gång jag får brev från F-kassan, trots att det aldrig har krånglat det minsta för min del :crazy:

Så där funkar jag också! Brev från FK, skatteverket, facket och CSN får alltid upp min puls. Och när jag ser en polis ute anstränger jag mig för att se oskyldig ut! :rofl:

Då är jag i gott sällskap då :D

Och när jag ser en polis ute anstränger jag mig för att se oskyldig ut!

Haha, det funkar säkert bra :rofl: Minns första gången jag blev stannad för att blåsa - jag hade vart spiknykter i ett helt år och hade ändå en ohälsosamt hög puls :D

Jag får liksom bestämt ett plagg i taget:rofl: Men så havererar det på resten av outfiten istället, det måste ju matcha och har jag bestämt mig för ett par byxor kan man ju ge sig den på att bodyn man vill ha med INTE är ens i närheten att funka ihop färgmässigt:p Kanske ska satsa på vitt helt enkelt

*kl*
:eek::banana::eek::bump:
Nu ringde mäklaren för huset, papper ska troligtvis skrivas under imorgon:eek:

Så där funkar jag också! Brev från FK, skatteverket, facket och CSN får alltid upp min puls. Och när jag ser en polis ute anstränger jag mig för att se oskyldig ut! :rofl:

:rofl:Såndär är jag också, men allra värst är när man får brev från länsstyrelsen:eek: Har ju två hundar i tjänst vilket innebär brev från dem minst två ggr per år. Brukar inte ens våga öppna dom på en gång, utan måste frenetiskt gå igenom ALLT jag INTE har gjort:p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 327
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar