Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Vadå, tar man inte tacksamt emot en anledning att shoppa mera...?

:angel:

+1 på den:angel:
Jag tror helt ärligt att jag får spärra mitt kort för nu när man eg har allt, ja då blev det visst ÄNNU roligare att shoppa:eek: Så nu sitter jag på Blocket och Tradera och fyndar när jag är hemma, visst behöver man två barnvagnar liksom:rofl:

Hallå, jag bor på landet i landet där allt är stängt på söndagar (och typ Lidl är den enda affären som har öppet efter 16 på lördagar). Jag blir jättestressad av tanken på att jag kanske saknar viktiga attrialjer. :eek:

T ex tror jag att jag behöver en ny madrass till vår Stubenwagen. Den gamla är jätteäcklig! :crazy: Och spjälskydd har Snyggve själv sagt att man "ska" ha! Och en mobil sa vår bekant som är såväl läkare som småbarnsförälder att man "måste" ha.

Och en mjölkpump... och solskydd... och andningslarm... och och och
Nätshopping:angel::D

Enligt mig då så e allt livsnödvändigt och gillar man shopping och har ekonomin till det så tycker ja det e skitskoj o handla :d

Det försöker jag allt som oftast använda som argument när jag vill shoppa, men min sambo är alldeles för förståndig för att ge sig :cool::D

+1 på den:angel:
Jag tror helt ärligt att jag får spärra mitt kort för nu när man eg har allt, ja då blev det visst ÄNNU roligare att shoppa:eek:

Visst är det konstigt!? Man borde ju vara nöjd nån jäkla gång, men näääädå... Det finns alltid nåt bättre, mer genomtänkt, smidigare, you name it. Synd man inte är rik bara :angel:

Det finns nätshoppar som inte ens vill leverera till mig för de hävdar att min adress inte finns. :confused: Fast vi har bott här i ett och ett halvt år liksom - bostadsområdet finns sedan två års tid! Måste nog flirta lite med svärmor och använda hennes adress.

Har 60 € presentkort på MyToys och så går beställningen inte igenom! :devil:

För övrigt försökte jag precis unna mig en massage nästa vecka efter gynbesök - och så har massörskan stängt precis den dagen. Attans otur.

KL

En vänlig dam ringde precis från FK och undrade om det var OK att de räknade upp min SGI jämfört med det jag hade angivit.
:D Hm.... okej då :bump:

Ja det här har tagit över en månad. Det är ju lite extra krångligt eftersom jag har eget företag som är rel nystartat.

säkerligen inte..upp till var o en känns det som..fast ja tror att det jag har kommer o användas faktiskt..

haha på det som behövs eller? neej ja köper det ja tycker e fint och som ja tror kommer användas..mest min kära mor som handlar..barnbarn e hennes liv :angel:

Nej, jag tänkte på allt det ni redan har...

Alltså, vi har:
skötbord
skötunderlägg
barnvagn
solparasoll till densamma
babyskydd till bilen
badbalja
bedside crib med madrass
spjälsäng med madrass
Stubenwagen numer utan madrass (slängde den precis)
diverse sängkläder, främst lakan då vi tänkte använda sovsäck
enorma mängder kläder
ett paket blöjor
badlakan
en nappflaska och en steriliseringsmaskin
lite haklappar/dräggelscarves

Ahh du menar så :D

barnvagn
badbalja med insats
spjälsäng med madrass, mobil till sängen och speldosa
2 set påslakan och lakan till sängen, 2 till vagnen
kläder i massor
ett paket blöjor
badlakan, filtar
haklappar/dräggelscarves
nappflaskor, nappar o napphållare
schampo( eller det är nåt kombimedel från barnängen)
salva, olja
nagelsax och borste
amningsinlägg
bärsele med påse i fleece man kan trä över om det e lite kyligt
babysitter
tvättlappar, våtservetter i massor (ullared is the shit)
sovpåse
babytops :D

Skötbord köper svärmor
Bilstol och babyvakt ska inköpas sen är vi klara :laugh:

Jamen då ligger jag ju bra till! Nagelsax, borste, och speldosa har jag också.

Hittade detta Amningsset på Internet, tror ni att det kan vara något?

oj :) du slår ju på större än mig..kändes skönt faktiskt :D

nu skulle ja filmat magen..harre gud vilka rörelser han kan!! tänk inte på mamma alls!! helt otroligt hur töjlig man är :angel:

Eftersom jag kommer att börja jobba lite sporadiskt redan efter åtta veckor så känns det rätt bra om pappan kan mata också... Inget kul att behöva ta med babyn till jobbet! Och då ger vi hellre bröstmjölk än ersättning förstås.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar