Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
roller kvar
Ängel
Brevbärare
Röstfifflare
bybo??
2-3 ulvar varav en psykopat
Bättre så Mirtai?

oavsett antalet ulvar som är kvar så oerhört viktigt att få ut en ond i kvällens DL, om en god åker så tar ju antingen leken slut direkt eller så står det lika ...

Fattar du verkligen inte?

Första NattDL får ju spionen reda på vem som skyddats och i en lek utan ond spion är det ju genom att skydda sig själv som ängeln talar om för spionen att den är ängeln.
Det första som spionen är är att teoria om den hon trort är ängel. Jag såg det direkt. Andra verkar också ha sett det. Varför skulle bollen_ inte ha sett det? Hur kan du ha missat det. Jag begriper det inte. Det enda jag kan se är hur du försökte misstänkliggöra Dentaku och starta något på henne och bollen_ förtydligade så var du tvungen att släppa och nu försöker du släta över det med att bollen antaligen siat D. Synd att inte Artline är kvar för hon hade kunna bekräfta det.

Jag tycker faktiskt att du är jättemärklig.

NU?? Jag har hävdat att bollen siat dentaku sen bollen dog innan det misstänkte jag dentaku. Anledning till att jag var osäker på D var att jag ville ha in dig på god listan eftersom jag trodde du var tvilling. å eftersom det sannolikt är 3 onda kvar så behövde jag ju liksom ha någon annan som ond därför "fråga" jag art(hade som sagt funderingar på om att hon var siare) om Q och D som hon hade på sin lista över goda eftersom jag var osäker på dem. Hon hade dig på listan över onda och det höll ju inte jag med om (eftersom jag trodde du var tvilling) därför ifrågasatte jag liksom teorierna där för att försöka få reda på om det fanns extrainformation eller om det bara var "vanliga" teorier.

Jag såg det inte så jag tycker liksom inte det är så konstigt att inte se det

Å som sagt jag litar inte på att folk är goda för att art sagt det:

Jag är osäker på vad du menar med fått, menar du paket av brevbäraren?

Med tanke på att ingen dog första natten så skulle det rent teoretiskt kunna varit en liknande situation som när cirkus spion var spion och blev grundlurad av Myrten genom att ulvarna försökte äta upp henne. Så spioner har ju blivit lurade för om du menar att Mirtai eller för den delen någon annan ulv skulle lurat art så är det ju möjligt. Är väl inte troligt att ulvar försöker käkar sig själva utan skydd så någon av ulvarna borde väl fått ett skydd av brevbäraren första natten isåfall(behöver ju inte vara samma som fått det som blivit skyddad)

du kan ju få tro det om du vill det finns annat som gör mig snurrigare just nu:p.

Jag har ingen koll på din roll men rent teoretiskt kan en god ha det vet du med tanke på att brevbäraren kan dela ut en sia.

jag grunnar på om Artline fick en sia natten innan hon käkades.
Hon la in en kort kommentar, som aldrig fick någon förklaring: jag försökte direkt få svar inatt och även i morse innan uppdateringen från LL.
Tyvärr syns inte Artline till efter det korta inlägget
Jag tolkar det som att hon fick veta något under natten genom antingen
a) ett paket, en sia
b) hon fick info om vem ängeln skyddade som inte stämde med något hon trott?
c) kan hon fått vetskap om vem bollen__ siade innan hon käkades?( men trodde att det i så fall inte blir känt för varken spion el den käkade( som ju då inte deltar i leken längre heller) )
d) att ett paket blivit använt i ett ont syfte( går det?) av någon hon hållit som god?
e) har jag glömt något tänkbart?

Ååh märkligt.

vad är märkligt? Enlighten me!
Vad synd att du inte kom tillbaka med en förklaring till detta uttalandet:(
Hade varit bra att ha nu!
Det kändes som du kom på något?

jag grunnar på om Artline fick en sia natten innan hon käkades.
Hon la in en kort kommentar, som aldrig fick någon förklaring: jag försökte direkt få svar inatt och även i morse innan uppdateringen från LL.
Tyvärr syns inte Artline till efter det korta inlägget
Jag tolkar det som att hon fick veta något under natten genom antingen
a) ett paket, en sia
b) hon fick info om vem ängeln skyddade som inte stämde med något hon trott?
c) kan hon fått vetskap om vem bollen__ siade innan hon käkades?( men trodde att det i så fall inte blir känt för varken spion el den käkade( som ju då inte deltar i leken längre heller) )
d) att ett paket blivit använt i ett ont syfte( går det?) av någon hon hållit som god?
e) har jag glömt något tänkbart?

All eventuell extrainfo fås ju först när natten är slut så kommentaren lär inte ha med det att göra. Hade hon fått en sia tidigare natt så viste hon ju det redan på dagen isåfall så det hade knappast resulterat i ett "märkligt" först nästa natt.

Jag skulle tro att art reagerade på att snurrfian visade sig vara tvilling om jag ska gissa.

All eventuell extrainfo fås ju först när natten är slut så kommentaren lär inte ha med det att göra. Hade hon fått en sia tidigare natt så viste hon ju det redan på dagen isåfall så det hade knappast resulterat i ett "märkligt" först nästa natt.

Jag skulle tro att art reagerade på att snurrfian visade sig vara tvilling om jag ska gissa.
Ja så kan det ju vara. Dubbelkollade och hon hade faktiskt inte skrivit något innan sedan upofateringen kom

Veta går ju inte men det låter väldigt lite med 3 onda från början tycker jag.

Det skulle iof förklara varför de flesta känns goda:banghead:

Gud vad jag håller med. Då kanske ekvationen går ihop.

Det är ju en möjlighet med avseende på psykopatrollen. Men det låter ju lite. Oavsett så får man nog inte rista nånting i sten

Få se nu. Siaren bollen_ skrev i ett inlägg att hon tyckte att Artline verkade god(korrekt), att q4e kändes god och att hon inte trodde att MM var ond. Spionen Artline trodde att ulvarna var Snurrfian(fel!), cirkus och MM. Artline höll även Mirtai för god och var tveksam till q4e.

Spridda skurar alltså! Jag noterar dock att cirkus inte nämns som god av någon av dem.

Få se nu. Siaren bollen_ skrev i ett inlägg att hon tyckte att Artline verkade god(korrekt), att q4e kändes god och att hon inte trodde att MM var ond. Spionen Artline trodde att ulvarna var Snurrfian(fel!), cirkus och MM. Artline höll även Mirtai för god och var tveksam till q4e.

Spridda skurar alltså! Jag noterar dock att cirkus inte nämns som god av någon av dem.

Min fetning

Var hittade du det där?

Min fetning

Var hittade du det där?

Här(min understrykning):

Matmissbrukaren, blev misstänkt av Shaggy men det verkar ha varit framförallt för att Dentaku ändrade röstlistan och Shaggy trodde att Dentaku och Matmissbrukaren pratat ihop sig. Det verkar svårt att prata ihop sig om exakt tid att lägga sin röst, ja omöjligt eftersom klockor går olika så det hade ju kunnat bli tokfel så att Shaggy misstänkte henne tycker jag inte att man behöver ta så stor notis om. Matmissbrukaren känns inte ond för mig i nuläget.

cirkus, mirtai vet jag inte riktigt. Måste läsa mera, de får vara neutrala så länge.

Nä. Hon skrev att jag var neutral :banghead:
Grejen är att hon har skrivit lite av varje som du också noterar och det är bara möjligt att hon har siat tre gånger. En av gångerna är med största sannolikhet lilltess. En av gångerna *kan* vara Dentaku (det tror i allafall glömmerallt, jag tror faktiskt inte det - jag tror det kan ha varit någon annan) så frågan är vem hon siade första natten? Kan hon ha siat Artline rent av?

Jag orkar fan inte.
Jag får inte ihop det. Varenda gång jag har en smart teori så åker en spelare och vänder upp och ner på hela skiten.

Jag borde städa klart, laga mat och sanera mig innan mina gäster kommer; istället så sitter jag här och försöker fatta nånting av något. Lysande.

Jag kommer ingenstans :confused:

Alla verkar lika onda och goda på samma gång just nu :banghead:

Att det är tre ulvar från start låter kanske något lite men så finns det en psykopat med men om det är tre så skulle det förklara en hel del.

Ja, bollen_ pekade inte ut någon spelare som ond i det inlägget så vitt jag minns. Artline däremot trodde att du var ulv.

Det jag skrev i mitt inlägg stämmer alltså - ingen skrev att du var god.

Det stämmer ;)

Jaaa. Och det trodde hon om snurris också :p

Det enda som vi hittills vetat är att bollen_ siat lilltess som ond. Känns ju jävligt stabilt.

Jag kanske märker ord men jag vill trots allt inte gå från att vara nästan säker på något till att veta något om det inte är så att det finns tillräckliga bevis för att veta. Vi har en ulvlya som varit riktigt duktiga på att dupera oss och jag har känt mig säker på saker som visat sig vara helt fel tidigare. Nästan säker lämnar ändå ett visst utrymme.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar