Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske märker ord men jag vill trots allt inte gå från att vara nästan säker på något till att veta något om det inte är så att det finns tillräckliga bevis för att veta. Vi har en ulvlya som varit riktigt duktiga på att dupera oss och jag har känt mig säker på saker som visat sig vara helt fel tidigare. Nästan säker lämnar ändå ett visst utrymme.

Precis. Att veta eller anta att vissa är siade är lite väl naivt, men man måste ju spåna kring ämnet.
Vad jag tror är att hon inte siat någon mer än eventuellt Lilltess som ond. Jag hittar inget i hennes inlägg som tyder på det. Som siare har man ett visst ansvar att försöka mygla in viktig info i sina teorier om man skulle åka ur leken. Det har visserligen flera roller men just siaren känns extra viktig.

Jag kanske märker ord men jag vill trots allt inte gå från att vara nästan säker på något till att veta något om det inte är så att det finns tillräckliga bevis för att veta. Vi har en ulvlya som varit riktigt duktiga på att dupera oss och jag har känt mig säker på saker som visat sig vara helt fel tidigare. Nästan säker lämnar ändå ett visst utrymme.
Tack för detta inlägget Dentaku!
Frågan vi bör besvara nu är ju vilka har duperat oss? Vilka har lurat Artline och bollen__ på fel spår? För jag tror det är fler än en som gjort det ... Ska grunna lite på detta och återkomma senare när jag sitter vid datorn igen ( på mobilen nu)

Tack för detta inlägget Dentaku!
Frågan vi bör besvara nu är ju vilka har duperat oss? Vilka har lurat Artline och bollen__ på fel spår? För jag tror det är fler än en som gjort det ... Ska grunna lite på detta och återkomma senare när jag sitter vid datorn igen ( på mobilen nu)

Är det ens säkert att någon lurat dom på fel spår?
Alltså, uppenbarligen har vi varit på fel spår men vem skulle tex ha kunnat lura Bollen?
Hon vet vilka hon siat och sen har ju varenda en av oss lurat varandra så att säga?
Det går inte att lita på någon. En god kan vara helt övertygad om något men ändå vara helt galet åt fel håll när den inte har någon som helst info.
Artline har iaf lite mer info än siaren att gå på men det är ändå svårt att placera ut infon rätt. Det tyckte jag som spion när jag var det en gång. Det var först i slutet jag kunde lägga ihop två och två.

Jag tror inte att någon lurat just dem på fel spår heller. Men de har trots allt inte suttit på mer än information om några spelare medan lyan vetat om vilka alla goda är och antingen kunnat elda på misstankar som pekat mot sådana eller helt enkelt lutat sig tillbaka om de känt sig säkra på att någon god skulle få flest röster. De kanske rentav halvhjärtat försvarat någon god i samband med en utröstning där de varit tillräckligt säkra på utfallet.

Jag tror inte att någon lurat just dem på fel spår heller. Men de har trots allt inte suttit på mer än information om några spelare medan lyan vetat om vilka alla goda är och antingen kunnat elda på misstankar som pekat mot sådana eller helt enkelt lutat sig tillbaka om de känt sig säkra på att någon god skulle få flest röster. De kanske rentav halvhjärtat försvarat någon god i samband med en utröstning där de varit tillräckligt säkra på utfallet.

Du menar att ulvarna försvarat någon god i samband med en utröstning?
Det är nog helt säkert att dom gjort. Dom kan knappast bara försvara varandra.

Med tanke på hur det sett ut hittills så tror jag inte att de behövt försvara varann alls. :meh:

Det enda jag känner mig hyfsat säker på är att du är god med tanke på Artlines tankar om dig och tätt efter kommer Mirtai som hon också hade på sin lista över goda. Ni ligger iaf inte högst upp på min lista för tillfället.

Hm, hur ska man lyckas sammanfatta det här då?

MM - känns som hon skulle kunna vara precis vad som helst. Håller henne hyfsat misstänkt men inte högst upp.

Dentaku - jag fortsätter att ha henne som den minst misstänkta. Det baserar jag delvis på vad Artline skrev men även hur jag tolkar mycket av det hon skrivit.

Glömmerallt Som jag skrev tidigare trodde jag att jag visste vilken roll GA hade. Nu känner jag mig inte alls så säker.

Cirkus Kan både vara god och väldigt ond ;) Känns ändå som hon verkligen anstränger sig för att leta onda. Däremot kan jag inte släppa det där med henne och Lilltess. Det känns som det finns något där och jag måste bara lyckas tolka det på rätt sätt.

Q4 Är den som hamnar högst upp på min lista. Det baserar jag faktiskt på hennes väldigt stensäkra uttalande om hur många onda/goda det finns kvar. Visst kan man gissa men det hon skrev var så totalt säkert att jag faktiskt inte kan låta bli att tolka det som en ulv som råkar avslöja att hon vet för mycket.

Kort sagt så misstänker jag alla men Dentaku något mindre och Q4 något mer

Jag är hemskt ledsen. Min gammelkatt har blivit akut dålig och min kusin/veterinär är på väg hit för att ta bort henne. :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Jag kanske kommer in och röstar, jag lär väl få lite tid att smita undan (ja, gästerna kommer ju typ nu) och samla mig.

OM jag kan teoria vet jag inte. Men jag misstänker i allafall. ALLA!

Jag är hemskt ledsen. Min gammelkatt har blivit akut dålig och min kusin/veterinär är på väg hit för att ta bort henne. :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Jag kanske kommer in och röstar, jag lär väl få lite tid att smita undan (ja, gästerna kommer ju typ nu) och samla mig.

OT Vad tråkigt med katten cirkus!!!!:(

Beklagar verkligen!!! :(

Hm, hur ska man lyckas sammanfatta det här då?

MM - känns som hon skulle kunna vara precis vad som helst. Håller henne hyfsat misstänkt men inte högst upp.

Dentaku - jag fortsätter att ha henne som den minst misstänkta. Det baserar jag delvis på vad Artline skrev men även hur jag tolkar mycket av det hon skrivit.

Glömmerallt Som jag skrev tidigare trodde jag att jag visste vilken roll GA hade. Nu känner jag mig inte alls så säker.

Cirkus Kan både vara god och väldigt ond ;) Känns ändå som hon verkligen anstränger sig för att leta onda. Däremot kan jag inte släppa det där med henne och Lilltess. Det känns som det finns något där och jag måste bara lyckas tolka det på rätt sätt.

Q4 Är den som hamnar högst upp på min lista. Det baserar jag faktiskt på hennes väldigt stensäkra uttalande om hur många onda/goda det finns kvar. Visst kan man gissa men det hon skrev var så totalt säkert att jag faktiskt inte kan låta bli att tolka det som en ulv som råkar avslöja att hon vet för mycket.

Kort sagt så misstänker jag alla men Dentaku något mindre och Q4 något mer
Jag kan tycka att det är lite orättvist ändå
Om man ser på alla diskussioner som funnits under leken så har de flesta funderat över vilka tre som finns i lyan efter det att Lilltess åkte ut. Har inte sett någon teori som skulle innebära att det skulle kunna vara 2 ( eller för den delen 4) i stället förrens du dök på min lilla räknelista.
Jag har nog en förmåga att uttrycka mig lite väl säkert i skrift, fick ju kritik för det också som Q1, bla av cirkus som då tänkte likadant som dig, att hur kan du vara så säker/ låta så säker och jag vet att det var fler som reagerade på det. Den gången var jag ingen ulv trots att jag lät så säker i mina anklagelser....
Något jag får ta till mig helt enkelt
edit ändrade så jag fick mitt svar utanför orginalinlägget där det råkade hamna först

Om man ser på alla diskussioner som funnits under leken så har de flesta funderat över vilka tre som finns i lyan efter det att Lilltess åkte ut. Har inte sett någon teori som skulle innebära att det skulle kunna vara 2 ( eller för den delen 4) i stället förrens du dök på min lilla räknelista.
Jag har nog en förmåga att uttrycka mig lite väl säkert i skrift, fick ju kritik för det också som Q1, bla av cirkus som då tänkte likadant som dig, att hur kan du vara så säker/ låta så säker och jag vet att det var fler som reagerade på det. Den gången var jag ingen ulv trots att jag lät så säker i mina anklagelser....
edit ändrade så jag fick mitt svar utanför orginalinlägget där det råkade hamna först
4 ulvar kan man väl ändå utesluta att det skulle vara kvar bara genom att räkna efter hur många goda roller det finns kvar(3) och antal deltagare (6) enkel matematik i det fallet!

Jag har också utgått från att det är 3 ulvar kvar. Känns som alla fastnat på det.

Men som jag skrev så läste jag igenom leken igen och det jag fastnade på var ditt ilägg som jag citerade ovan. Det är en sak att gissa fördelningen och en sak att säkert slå fast den och räkna på det som du gjorde.

Det må vara att du uttrycker dig för säkert i skrift men jag hoppas också att du förstår att just det argumentet inte kommer få mig att misstänka dig mindre just här och nu.

Ett tillägg: När jag läste @quarter4ever s inlägg så började jag fundera på om jag missat något, att det faktiskt fanns information om hur många ulvar/bybor det fanns från början. När jag inte kunde hitta det blev jag fundersam. Därav mina misstankar att du vet mer än vi andra!

Men nej :cry::cry::cry:

Så hemskt tråkigt!

Jag har också utgått från att det är 3 ulvar kvar. Känns som alla fastnat på det.

Men som jag skrev så läste jag igenom leken igen och det jag fastnade på var ditt ilägg som jag citerade ovan. Det är en sak att gissa fördelningen och en sak att säkert slå fast den och räkna på det som du gjorde.

Det må vara att du uttrycker dig för säkert i skrift men jag hoppas också att du förstår att just det argumentet inte kommer få mig att misstänka dig mindre just här och nu.
jag förstår att alla letar efter något som kan "bevisa" något , men borde kunna finnas mer allvarliga saker att hitta kan jag tycka?
Får upprepa vad @Snurrfian sa i slutet av förra omröstningen, att jag börjar känna mig väldigt ensam nu...

Lite intressant är det att titta på röstningen när Lobelia åkte ut, av de som röstade på @bollen__ är det två som vi nu vet var goda och det var Lobelia och Snurrfian, den tredje som röstar på bollen är cirkus i ett läge när bollen__ och Lobelia låg jämt, sedan röstar glömmerallt på Lobelia med 5 minuter kvar varpå bollen__ röstar på Lobelia i sista minuten( för att slippa utsätta sig för lottning eller rent av åka ut direkt om röstfifflaren lagt sin röst på henne)
tillägg: MMs röst på cirkus i det läget ser ut som en fin alibiröst om cirkus skulle visa sig ond senare, hon har ju varit under lupp sedan Lilltess blooper....

Röstlista
21.23 Lobelia röstar på bollen__
21.37 Snurrfian röstar på bollen__
21.40 Artline röstar på Lobelia
21.41 Dentaku röstar på cirkus
21.42 Mirtai röstar på Lobelia
21.48 Cirkus röstar på bollen__

21. 54 quarter4ever röstar på Artline
21.55 glömmerallt röstar på Lobelia
21.59 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21.59 bollen__ röstar på Lobelia

Cirkus la, sista rösten på bollen_ talar för att hon är god, nej jag skrev inte fel, om ulvarna misstänkte att bollen var siare hade de nog velat undvika att lägga någon avgörande röst på bollen_

Q var först med att upptäcka Q tabbe

Mirtai röstade som sagt först på Q1 dag 1 och vi vet att lilltess la andra rösten ser inte varför ulvarna skulle lägga de två första rösterna på henne.

Jag tror bollen siade Dentaku god

Därför

glömmerallt röstar på matmissbrukaren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar