Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som de flesta av oss var överens om att Q4 verkade skum. Med facit i hand så måste det istället ha varit så att hon blev nervös när hon började få misstankar på sig. Jag vet egentligen själv hur det är... Vid minsta misstanke man får så blir man helt plötsligt jätte skum.

Just nu känns min hjärna blockerat eftersom det är så mycket text och tankar jag har så jag orkar inte riktigt tänka :( Så nu skriver jag ifrån minnet.

Dentaku - Var en av de första som misstänkte Q4 (även om kanske inte hade seriösa misstankar vid första kommentaren). Min spontana tanke igår var att jag tyckte det var märkligt att hon inte röstade på Q4 utan tog någon annan. Jag tyckte också hon reagerade stort på den enda rösten hon fick. En röst i det läget hade inte gjort så mycket. Men när jag läste igenom leken i natt fick jag intrycket att hon hade kommit till instinkt att hon kände igen sig i Q4 och kunde förstå varför hon var skum. Innebär det att hon också kan vara god?

Min fetning

Kan du ta fram det inlägget? På slutet hänvisade ju art flera gånger till bollens teori om D så jag tror ju det var A som lyssnade på b och inte tvärtom

Här ovanför ser jag det inlägget!

Jag tror inte att bollen_ behövde sia Dentaku som god. Jag tror att hon visste det ändå. Jag tror att hon ville förtydliga det hon visste för dig när du ifrågasatte. Jag är faktiskt förvånad över att du har missat det. Det känns som om du kanske hade hoppats på att få igång nånting mot en spelare du i själva verket förstått hade en viktig roll

Va ville ha till ängel?:confused: nu tappa du mig totalt....å vad då hitta dentaku:arghh: jag fattar noll av vad du säger. Jag har ingen aning om vem som är ängel,hur skulle jag kunna ha det? Varför tror du just dentaku eller mirtai är det?

Å för hundrade gången så tror jag bollen siat dentaku som god eftersom hon tydligt påpekade för mig(i sitt allra sista inlägg!) att hon trodde D var god när jag sa till Art att jag var osäker på D. Är det verkligen bara jag som tycker det är tydligt?

Åh, jag måste äta frukost :arghh: :p

Men snabbt.

Jag har uppfattat det som att Artline höll Dentaku och Mirtai åt det goda hållet. Och eftersom jag trodde hon var spion som hon sedan visade sig vara så måste ju en av dom vara ängeln eftersom att jag inte tror att ängeln skyddar någon annan än sig själv första natten i en lek utan en ond spion.
Och hon satte Dentaku mer åt goda hållet än Mirtai och därför gissade jag på henne som ängel och sedan Mirtai som siare för att hon lagt ihop två och två med info från natten och saker som hänt under dagen.

Men, om du inte fattat att Dentaku är ängel så kanske ingen annan gjort det heller. Är då Mirtai ängeln :confused:
För jag har inte sett Artline lägga några fler åt goda hållet.

Det är därför jag inte haft någon annan som tänkbar ängel.

Frågan är ju om bollen_ siat någon annan som god? Tanken som någon väckte att hon siat Lobelia som god är ju inte omöjlig, men hon var ju tvungen att lägga sin röst där för att rädda sig själv, men har hon skrivit något om någon annan? Det vore ju skönt att ha någon att luta sig mot mer än möjligen Dentaku - om det nu inte är fråga om missinformation angående henne. Nåt skumt är det i allafall.

Jag litar inte på någon. NÅGON.

Jag tror inte att bollen_ behövde sia Dentaku som god. Jag tror att hon visste det ändå. Jag tror att hon ville förtydliga det hon visste för dig när du ifrågasatte. Jag är faktiskt förvånad över att du har missat det. Det känns som om du kanske hade hoppats på att få igång nånting mot en spelare du i själva verket förstått hade en viktig roll

Hur sjutton hade hon kunat veta det om hon inte siat henne?

Jag har inte sovit i natt så jag börjar bli rätt trött men jag fattar imnte resten få igång vad?

Hur sjutton hade hon kunat veta det om hon inte siat henne?

Jag har inte sovit i natt så jag börjar bli rätt trött men jag fattar imnte resten få igång vad?

Fattar du verkligen inte?

Första NattDL får ju spionen reda på vem som skyddats och i en lek utan ond spion är det ju genom att skydda sig själv som ängeln talar om för spionen att den är ängeln.
Det första som spionen är är att teoria om den hon trort är ängel. Jag såg det direkt. Andra verkar också ha sett det. Varför skulle bollen_ inte ha sett det? Hur kan du ha missat det. Jag begriper det inte. Det enda jag kan se är hur du försökte misstänkliggöra Dentaku och starta något på henne och bollen_ förtydligade så var du tvungen att släppa och nu försöker du släta över det med att bollen antaligen siat D. Synd att inte Artline är kvar för hon hade kunna bekräfta det.

Jag tycker faktiskt att du är jättemärklig.

Jag tycker fortfarande att din kommentar om mig som bybo är intressant.
Jag tror att du vet att jag är god och det var en blooper till från lyan.

Men frågan är om det hjälper deras sak i det stora hela? Värre är det om de lyckas få ut en god till ikväll, då börjar det kunna bli slagläge ordentligt för dem
Får se nu om jag räknar på det
8 kvar
5 goda
3 onda
lyckas de onda få ut en god idag står det 4-3 innan natt-DL
och om käket lyckas 3-3, och har de psykopaten kvar kan det bli jämnt ända in i kaklet!

Lyckas vi däremot få ut en "säker" ond ikväll står det 5-2 innan nattDL om det inte är psykopaten
och 4-2 efter ev lyckat käk, fortfarande en god chans att goda vinner
om vi lyckas lyncha psykopaten ikväll står det 4-2 och ett ev lyckat käk 3-2, men då borde det vara enkelt att plocka resten av ulvarna tycker jag?

Nu har jag läst alltihopa från början och jag fastnar vid det här inlägget! HUR kan du vet att det är 5 goda och 3 onda??

Att det är 5 specialroller kvar i det här läget vet jag men ingenstans har jag kunnat hitta att det fanns 4 ulvar och 2 bybor? Vad jag vet kan det ju lika gärna ha varit 3 ulvar från början och 3 bybor?

Jag tycker det här är helskumt!

Åh, jag måste äta frukost :arghh: :p

Men snabbt.

Jag har uppfattat det som att Artline höll Dentaku och Mirtai åt det goda hållet. Och eftersom jag trodde hon var spion som hon sedan visade sig vara så måste ju en av dom vara ängeln eftersom att jag inte tror att ängeln skyddar någon annan än sig själv första natten i en lek utan en ond spion.
Och hon satte Dentaku mer åt goda hållet än Mirtai och därför gissade jag på henne som ängel och sedan Mirtai som siare för att hon lagt ihop två och två med info från natten och saker som hänt under dagen.

Men, om du inte fattat att Dentaku är ängel så kanske ingen annan gjort det heller. Är då Mirtai ängeln :confused:
För jag har inte sett Artline lägga några fler åt goda hållet.

Det är därför jag inte haft någon annan som tänkbar ängel.

Aha Mirtai sa ju att jon trodde hon visste vilken roll dentaku hade(samma inlägg som hon sa att hon trodde hon visste vilken roll jag hade) men jag vet inte om hon menade ängelrollen?

Jag trodde ART höll dentaku som god för att bollen siat henne, spionen ser ju vem som sias och art verkade ju ha fattat att bollen var siare.

Det här var ju alltså efter bollen dött innan det var jag ska erkännas lite inne på att Art skulle vara siare och att hon siat bollen. Även om jag hade art som tänkbar spion också velade lite mellan siarroll och spion på henne.

Mirtai klumpade ju ART ihop med mig som spelare hon inte misstänkte men jag tolkade henne inte som att hon skulle vetat det, jag får nog gå tillbaka och läsa om en del av bollens och arts inlägg igen.

Nu har jag läst alltihopa från början och jag fastnar vid det här inlägget! HUR kan du vet att det är 5 goda och 3 onda??

Att det är 5 specialroller kvar i det här läget vet jag men ingenstans har jag kunnat hitta att det fanns 4 ulvar och 2 bybor? Vad jag vet kan det ju lika gärna ha varit 3 ulvar från början och 3 bybor?

Veta går ju inte men det låter väldigt lite med 3 onda från början tycker jag.

Det skulle iof förklara varför de flesta känns goda:banghead:

3 ulvar på 13 st?
Verkar ju inte vettigt?

Med tanke på att en dessutom är psykopat kan 3 onda vara möjligt. Men jag vet ju inte och min fråga är hur tusan Q kan vara så säker på det!?

Möjligt ja, men inte troligt med så många goda specialroller.

Ja är Q säker är det konstigt. Jag tycker ioförsig alla är ungefär lika kontiga nu...

Möjligt ja, men inte troligt med så många goda specialroller.

Ja är Q säker är det konstigt. Jag tycker ioförsig alla är ungefär lika kontiga nu...

Som sagt, jag vet inte. Men jag tycker det är helskumt. Hon skriver ju:

8 kvar
5 goda
3 onda

I det läget hade jag iaf skrivit att jag tror det är 3 onda. Känns som hon försa sig.

Jag tycker fortfarande att din kommentar om mig som bybo är intressant.
Jag tror att du vet att jag är god och det var en blooper till från lyan.

du kan ju få tro det om du vill det finns annat som gör mig snurrigare just nu:p.

Jag har ingen koll på din roll men rent teoretiskt kan en god ha det vet du med tanke på att brevbäraren kan dela ut en sia.

Som sagt, jag vet inte. Men jag tycker det är helskumt. Hon skriver ju:

8 kvar
5 goda
3 onda

I det läget hade jag iaf skrivit att jag tror det är 3 onda. Känns som hon försa sig.
nej bara att jag faktiskt aldrig ens tänkt tanken att det skulle kunnat varit endast 3 ulvar från början. Detta härstammar nog från första dagens OT då det dividerades om antalet ulvar och alla då verkade hålla för troligt att det var 4 från början.

Frågan är ju om bollen_ siat någon annan som god? Tanken som någon väckte att hon siat Lobelia som god är ju inte omöjlig, men hon var ju tvungen att lägga sin röst där för att rädda sig själv, men har hon skrivit något om någon annan? Det vore ju skönt att ha någon att luta sig mot mer än möjligen Dentaku - om det nu inte är fråga om missinformation angående henne. Nåt skumt är det i allafall.

Jag litar inte på någon. NÅGON.

Jag känner mig helt blank i huvudet idag
Igår kändes det som jag hade allt nästan helt klart för mig
Imorse tyckte jag att jag hittade en till pusselbit!
Nu vet jag ingenting igen....
Så skriver som du :jag litar inte på någon (annan än mig själv!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar